Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
harrastaja

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Kanat lähtivät kesäkanalalle pikkasen oli mun laskuissa virhettä mut ei kai haittaa 41 kpl joista 5 on mammalassa ja tipuja on 12 kpl.Työt jatkuu kuukauden ,oisin saanut vuoden eteenpäin ehkä, osapäivä homman mutta ei pienellä palkalla kannata ajaa 60 km päivässä 4 tunnin takii
Reeahs

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Reeahs »

Meille muutti tänään mun ensimmäiset kanat :smt001 ne on niiiin ihania :smt060
Iloisten Munatalo

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Onnea kanasista ja laitathan kuvia kanssa :smt006
harrastaja

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Tulee munanpyöritys päivä yhden hautojan munat mätiä istui jo toista kolmen viikon satsia mutta alakerran kanalla on jo kehittyvät munat alla laitan sille ettei enää tarviis kököttää kauan.Posti tuo uusia haudottavia sille ja Mikä ketuttaa laitoin 8 munaa yhelle alle kaikissa oli alku mutta aamulla ne munat oli kylmiä .Laitoin kuivikkeita lisää niin eiks tää kasannu munat takasin alle pitää kattoa iltasella onko niissä eloa tai heitän pois ja annan uusista uudet munat sille tilalle...
Raksu

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Ihanaa mulle syntyi illalla neljä ihanaa tipua :smt060
Bean

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Bean »

Raksu kirjoitti:Ihanaa mulle syntyi illalla neljä ihanaa tipua :smt060
Niin meillekin. Neljä mustakalkkunavauvaa.. :smt007
Hra Heinämäki

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Hra Heinämäki »

heippa

Tyrniskana Lillin alta alkoi kuulua tänään aamulla iloinen piipitys. Siivenalta kurkki 5 untuvikkoa. Haudottavia munia oli kaikkiaan 10 joten hauska nähdä miten lopuille käy.
kaksviikkoa sitte kuoriutus 5 tyrnisuntuvikkoa joten vilskettä luvassa.

:smt040
Hra Heinämäki

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Hra Heinämäki »

kahdeksan untuvikkoa kuoriutu kymmenestä haudotusta, kahdesta munasta ei tullu ketään. Välillä emon siivensuojista kipittävät juomaan ja haukkaamaan kaurahiutaletta.
Monen väristä tipua on. Vaaleanruskea, musta, harmaa ja loput välimuotoja. :smt038 Tyrnisten määrä pompsahti yhtäkkiä 18 lintuun. :shock:
vardenji

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Ulotarha viimein katettu ja kaikki kanat pääsee viimein ulos. Kalkkuna akalla on selkä parantunu niin et sai ukkons takasin. Kanat on onnessaa päästessään ulon ja molemmat kukot kisaa kanoista ja ottaa toisistaan hiukan mittaa. Laku tietenkin alistuu, joten mitään vakavaa ei käy.

Korjasin kans ulkotipulan käyttökuntoon. 3cm lankkua kattoon, josta se peto meni viime vuonna sisään ja lattia osin verkotettu. Tipujen 'koppi' sai uudet seinät ja suunnittelen sieltä läpimenoväylää isompien tarhaan. Tiput pääsis koiraverkon läpi, aikuiset ei. Tarttis vaan leikata kahteen pienempisilmäseen verkkoon lävet ja taivuttaa ne käytävän seiniks. Voi olla et jää tekemättä.
Reeahs

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Reeahs »

+ kakku oli ihan ok ja kahvia riittävästi

-tylsä päivä, ei mitään tekemistä
-koko päivä meni ihan hukkaan
-väsytti isosti kun oli niin pirun tylsää
-seura oli... no sitä ei ollut, buu.

Mutta kyllä oli ihana palata kotiin ja mennä katsomaan elikot ja kanaset :smt060
Iloisten Munatalo

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Säilyttäjäpaperit saapuivat :smt006
sannikki

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Rokir ajavat hermoromahduksen partaalle :smt013
Iloisten Munatalo

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Pikkukon silmä on paljon parempi, jospa se siitä kumminkin vielä korjaantuu :smt048
harrastaja

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Puut sahattu ja taapelissa ihan puhki viikonlopun rääkistä. mies laitto vanhaan tallinpuolelle laudat sano ettei äiti vie sinne kanoja kesäksi heh heh. Eipä ollu ees tarkotuskaan.Ja nyt sit pidetään kesäkuun alussa vajaa 3 viikkoa lomaa josta kasaantu ja sitten jatkuu juhannusviikolla työt ajellaan koko kesä sinne vanhainkodille jossa muutama vuosi sitten paljon olin :ei pomot ees oo viel soittaneet emäntä ite keittiöltä soitti ja tuumas et putosi iso taakka kun lupasin mennä juhannukseksi töihin.Nyt se meillä toisin päin mies kotona minä töissä ennen kun mieheni oli 3vuorossa vietin monet juhannukset yksin ja sitte tytön kanssa kun hän lähti aatto iltana ja tuli seuravana aamu kotiin tai ei makkaroita ees aattona paistetu kun oli illassa .Meil oli aatto aina tarpeen mukaan vaihtuva
chicken

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja chicken »

Lopetin eilen ensimäistä kertaa kanan :smt009 Pakko oli, kun kana oli sellanen joka jo viime kesänä pöllytti niin kovasti tipuja että yksi kuoli ja nyt oli taas yhdeltä tipulta peppu/selkä revitty auki. Rupes suututtamaan ihan kympilla mokoma mahtailija, joku raja siinä nokkimisjärjestyksessä täytyy olla :smt018 Se oikein jahtasi ja nokki niitä hulluna.
En tiedä teenkö toiste jos ei ole pakko. Paremmin se meni mitä olin osannut ajatella etukäteen. Pahinta oli nähdä ne silmät. Onneksi oli vittumainen kana kuitenkin kyseessä, vaikka kyllä se itku silti pääsi :smt010 Pienen hysterian keskellä kuitenkin sain koottua itseni ja laitoin Pirkon mummoni muistopuun juurelle lannoitteeksi. Silti on vähän sellanen olo että onkohan kaikki muumit laaksossa :shock:
Vastaa Viestiin