Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
thank

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja thank »

Meillä kun on riittänyt muillekin elukoille kun on vain käppäissyt kaupungintalolle ja ilmoittanut siellä ryhtyvänsä esim vuohen pitäjäksi. Toivottavasti tämä onnistuu nytkin, sillä en ymmärrä, mitä tuohon kohtaan, jossa kysellään eläinlajia, pitäisi täyttää. Eihän mulla ole kanat kuin sitä varten, että saan ihastella niitä. :D Nyt on kaupungintalo vielä kivasti koko kuukauden kiinni, niin toimitetaanpa asia sitten vasta ensi kuussa...
helga

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja helga »

tumpelona taas...
kuinka nopeasti olette yleensäkin saaneet mitään palautetta tuosta rekisteröinnistä? me tehtiin se rekisteröinti just sillä ja hilkulla (eli toukokuun eka viikolla...) niin mietin vaan että mitä väyliä ne paperit siellä reissaa :smt017 kai ne tilatunnukset ainakin pitäis tulla jossain vaiheessa mutta ei tuo meidän maaseutuasiamies oikein itsekään tuntunu olevan koko rekisteröinnistä perillä, multa kyseli että mikäs rekisteri se se on :-k
Iloisten Munatalo

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Mulle tli takasin seuraavana päivänä muistaakseni :smt017
harrastaja

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Mulla ne paperit oli paperit muiden joukossa ...Olihan jo pitopaikkatunnus valmiina .Ei mitään mustaa valkosella koko kanoista..
Salli

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Salli »

Mulla ei kestänyt montaa päivää, maanantaina vein paperit ja tuli samalla viikolla Evirasta.
Iita

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Iita »

Tuttuni luona kävi Eu-tarkastaja laskemassa kanat :smt045 :smt047 . 1 kanalla heitti laskelmat verrattuna ilmoitettuihin.. Kuulema ei vaikuta onko harrastaja vaiko tuottaja.. Jos kovasti laajentaa harrastusta,niin itse kävisin päivittämässä myös paperit..

Nii ,ei se 1 kana muuttanut mitään .Ei sakkoja tms.Eikä vieny ylimääräistä mukaansa :smt037
miemsl

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja miemsl »

Ihmettelen kovasti millä valtuuksilla eu tarkastaja liikkuu, vai luovuttaako sitä oikeuden kotirauhaan siinä yhteydessä kun rekisteröityy alkutuottajaksi?
Suwitsu

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Saako tää henkilö jolla tarkastaja kävi Eu-tukia? Ei kai ne muuten voi tulla :smt017
Iita

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Iita »

Sitä en tiedä saako EU tukia :smt009 .. Tämä tuttuni oli sanonu " Eikö "parempaa "tekemistä ole ,kun on aikaa harrastelijan kanoja laskea.. :smt004 "
Sanoi ,että ottavat jotain "otantoja", tarkoittaako suomeksi pistokokeita .Eikä vaikuta harrastaako tai tuottaa.
Suwitsu

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Mä en nyt ihan niele tota, eihän tämä rekisteröinti ole edes Eu:n juttuja.
Iita

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Iita »

Miepä heittäännyn uteliaaksi ja kysäisen häneltä seuraavan kerran ,miten se tapahtu ja millä perusteella.En taida kuitenkaan heti soittaa ja kysyä "Saatteko EU-tukia ?" :smt002 :smt003
Suwitsu

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Kysy ihmeessä, muakin kiinnostaa :smt045
ninnu

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja ninnu »

No joo, en niele minäkään. En jaksa uskoa, että EU-tarkastajilla on resursseja alkaa harrastelijoiden kanoja laskemaan, mitä ne sillä tiedolla tekee? Mitään hajua ei ole kanojen EU-tuista, mutta jos nyt harrastelijasta kyse, niin tuskimpa mitään tukija muutamasta kotkottajasta saa. Mulle sanottiin, että riittää jonkinlainen arvio kanojen määrästä, muutaman heitolla ei ole mitään merkitystä. Eikä siis kesällä tarvitse jokaista poikasta ja nuorikkoa erikseen lisäileen ja oppuvuodesta poisteleen :smt003
Suwitsu

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Maatiaiskanoista voi saada alkuperäisrotutukea tietyin edellytyksin mutta jos summa on n. 50€ vuodessa niin en todellakaan usko että yhtäkään tarkastajaa kiinnostaa.
Iita

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Iita »

Tänään mahdollisesti näen nenätysten "tarkastuksen" kohteeksi joutunutta ..mutta ennen sitä löysin tämän :

"Maatalouslaskenta on maatalouden rakennetutkimus joka tehdään kokonaistutkimuksena Suomen maatiloille kymmenen vuoden välein. Laskentojen välillä maatalouden rakennetutkimus tehdään 2 kertaa otantatutkimuksena. Seuraavat rakennetutkimukset tehdään vuosina 2013 ja 2016."

Arvaus,mutta oisko jostain tälläisestä kyse... :smt108
Vastaa Viestiin