Lintujenne nimiä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
essi

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja essi »

silkkikanat; pilvi (valkoinen), aino (vaaleanruskea), heidi (tummanruskea)
silkkikukko; sulo (ruskea)
brahmakukko; elvis (kulta)
brahmakana; bertta (valkea)
juhlasekoituskanat; virpa (vaaleankirjava), marla (ruskeankirjava), mirva (mustankirjava), inkeri (musta)
sabriina
tipu
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Helmi 2011, 15:29
Paikkakunta: Renko/Hämeenlinna

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja sabriina »

Meillä oli ihana Rokkikukko nimeltään Koistinen :smt001
Nyt meillä on Alhokukot Torsti,Teijo ja Väinö
Hämäläiset kukot Matti ja Teppo
Sekulimaatiaisia Raisa,Kyllikki,Hieno Rouva,Pikipää,Repe,Iita
Rokkikana Nirppa
Alhoja Hunaja,Kaneli,Pippuri ja Helmi

Ihan kaikille ei ole nimeä annettu vielä :smt002 Nimi tulee aina vähän niinku itestään tai sitten lasten suusta :smt003 niinkun tuo Nirppa ja Alhojen nimet :smt020
Maatiaiskanoja,lampaita,kani,viiriäisiä,kalkkunoita ja koiria
kukkopoika
bankiva
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2012, 19:52

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja kukkopoika »

Minulla on vihainen maatiaiskukko.Sillä ei ole vielä nimeä mutta olen miettinyt,onko se PIRU vai PER..LE :smt003
Iita

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Iita »

kukkopoika kirjoitti:Minulla on vihainen maatiaiskukko.Sillä ei ole vielä nimeä mutta olen miettinyt,onko se PIRU vai PER..LE :smt003
Lapset ois antanut kanoille ja kukoille mielellään opettajien nimiä..Ois se kiva maanantaina mennä kouluun ja kertoa kirkkain silmin ."Äiti katkaisi viikonloppuna "Olli Opettajalta" kaulan !!" :smt003
Oprin Munila

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Oprin Munila »

Olen hiljattain eli siis viime kesänä hankkinut omat munijat siis itseni lisäksi...Ensin saapui Kiuruvetinen kukko ja sille löysin 3 rokkileidiä seuraavana päivänä ja myöhemmin yhden kiuruvetisen kananuorikon.
Kukko on nimeltään Ukko,rokkileidit:Vieno,Elli ja Pietu sekä kiuruvetinen (melkonen höpöttäjä)Sievä ja kuis ollakkaan minun ja muiden kummastukseksi Vieno ei Lokakuussa suostunutkaan pesästä pois vaan alkoi hautoa 2:ta munaa joista ensimmäinen kuoriutui 21.11.12.ja 22.11.12 toinen katselin sitten tuossa tammikuussa että (mitään kokemustahan mulla ei ole vaan pelkkä arvaus) toinen on kana ja annoin sille nimeksi Molli ja kukolle Duuri,nyt kyllä pahasti näyttää että Mollivoittosempi onkin kukko ja Duurilla mennään munimaan.

Jotta tämmöstä mun peuhulaan ja hyvää ystävänpäivää...ps.tänään oli 302:s muna mun kaapissa haudottuja ei lasketa.
JaanaH

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja JaanaH »

Meille tuli ensimmäiset kanat tiistaina 12.2.2013. Kukko on Danny. Kanoille annettiin nimet Armi, Minni ja Helmi.
Kuva
Zulia

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Zulia »

Meillä tuolta kanalasta löytyy sellaiset 35 potpottajaa, kun lokakuussa kaksi kanaa hautoivat omanlaiset pesueet. Nimiäkin siis löytyy;
Kukkoja on tällä hetkellä karsittu pois, mutta neljä niitä vieläkin on! Prinssi, Elmeri, Ilmari, & Jaska.
Kanoja taas nimiltään on, Minni, Kaino-Vieno, Kaunotar, Natalie, Heluna, Iiris, Tiara, Ninni, Unelma, Una, Hilja ja Petra (kanalanainot valkoiset),
Doora, Usva, Katariina, Sierra, Lilli, Amalie, Luna, ja Muusa!! :smt023
sannikki

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Mie entiiä miks, mutta meillä ei ole kuin kahdella kukolla ja kahdella kanalla nimet :oops: En vaan jotenkaan saa irti nimiä noille muille. Kanat joilla on nimet on ensimmäiset meillä kuoriutuneet kochinit, orpingtoneilla ei ole nimiä lainkaan :-"
kochin-fani

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Meillä se on just toisinpäin: kaikilla on käytännössä pakko olla nimi, hyvä tai vähemmän hyvä, mutta kunhan joku jolla voi kutsua :smt042
kuukunanmuna

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja kuukunanmuna »

Mulla ei ole vielä kanoja, mutta nimet niille jo alkaa olla mietittynä, enää pitää siis löytää nimiin sopivat kanat. :)

Helmi, Hertta ja Sylvi ovat ainakin varmoja nimiä, sitten katsellaan, osuuko kohdalle Manta, Hilta, Aino vai Elviira.
Kukon nimi on vielä mietinnässä. :smt002
kochin-fani

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Mä olen ajatellut antaa sitten joskus jollekin Fiia-jätin jälkeläiselle nimeks Tuikku... Se vaan pälkähti päähäni keskellä yötä, ja ajattelin että olispa ihana nimi :smt001 Pitäis vaan varmistaa ensin, että se tipu olisi kana :smt003

Perla etsii edelleen uutta nimeä, ehdotukia voi laittaa tähän ketjuun tai tänne: http://munanetti.net/viewtopic.php?f=4&t=19721 Kukkeli-ukkelin kuva löytyykin sivulta 14.
Mikka

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Mikka »

Tänään sai viimeinenkin pikkukananen nimensä! Ei menny ku 2 kuukautta x) Elikkäs meillä asustaa nyt 3 nuorikkoa nimeltään: Pekonia(se eläis varmaan pelkällä pekonilla jos antaisin, ekana aina puuron kimpussa ja hotkii pekonit ekana jos sattuu olemaan), Neiti Näpsä(näppäränä aina ensimmäisenä kaikkien uusien asioiden kimpussa) sekä Paskaläjä(Jooh, mies sen keksi ku äsken kysyin että mikä viimeselle nimeksi).. Ja tyttöjä vahtimassa, ensimmäistä päivää, Kenraali Kalakkijalaka. Pitäs saaha kukosta kuva ja laittaa tänne ni voisitte kertua että minkä rotunen se on.. Eivät edellisetkään omistajat osanneet sanua.. :smt025
Kalevi

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Kalevi »

Hauskaa, kuinka paljon samaa/samantyylisiä nimiä täällä on kuin aloittajalla!

Meiltä löytyy Elmeri, Einari, Kalevi, Hillevi sekä Anelma, jotka ovat jonkinlaisia sekoituksia sekä Uolevi ja Santra, jotka taas taitavat olla jotain tuotantokanoja.
Zulia

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Zulia »

Kalevi kirjoitti:Hauskaa, kuinka paljon samaa/samantyylisiä nimiä täällä on kuin aloittajalla!

Meiltä löytyy Elmeri, Einari, Kalevi, Hillevi sekä Anelma, jotka ovat jonkinlaisia sekoituksia sekä Uolevi ja Santra, jotka taas taitavat olla jotain tuotantokanoja.
Teillä myöss Elmeri-kukko ! :smt002
Kalevi

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Kalevi »

Zulia kirjoitti:
Kalevi kirjoitti:Hauskaa, kuinka paljon samaa/samantyylisiä nimiä täällä on kuin aloittajalla!

Meiltä löytyy Elmeri, Einari, Kalevi, Hillevi sekä Anelma, jotka ovat jonkinlaisia sekoituksia sekä Uolevi ja Santra, jotka taas taitavat olla jotain tuotantokanoja.
Teillä myöss Elmeri-kukko ! :smt002
Elmeri kyllä, mutta ei kukko ;)

Hän onkin meidän kanalan "angry bird", minun silmäteräni:
http://aijaa.com/XETNoB
Vastaa Viestiin