Ilmajokisten kanojen värit

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Rusina

Re: Ilmajokisten kanojen värit

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Sera, ei siinä mitään outoa ole, se on Viirun poika! :smt006 Kelaappas tätä topikkia piiiiitkästi taaksepäin niin sieltä löytyy Viirun kuvia. Mulla on tupikselta (kiitos! :smt003) tullu kukkopoika Pesonen samaa väriä ja nyt on yksi kananuorikkokin johon tulee valkoista. Ihanaa, se on eka kana, jossa oon nähnyt tuota väriä :smt060.
Muusa

Re: Ilmajokisten kanojen värit

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Rusina kirjoitti:nyt on yksi kananuorikkokin johon tulee valkoista. Ihanaa, se on eka kana, jossa oon nähnyt tuota väriä :smt060.
Kuvaa? :color:
Rusina

Re: Ilmajokisten kanojen värit

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Koitan kuvata jossain välissä :smt117.
tupis

Re: Ilmajokisten kanojen värit

Viesti Kirjoittaja tupis »

Rusina, ole hyvä vain :smt040 Pistäppäs Pesosestakin kuvaa, kunhan ennätät kuvata :smt001 Musta se oli komein niistä kolmesta kukkopojasta, mutta jostain syystä lapset tykkäs Hartsasta :smt017 Mut hienoa, että Pesonen pääsi eloon teille :smt007
Rusina

Re: Ilmajokisten kanojen värit

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Ookei, Pesonen tilattu! :smt040 Koitan pyydystää senkin "filmille".
sera1

Re: Ilmajokisten kanojen värit

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Kappas. Viirun poikahan se kukko selvästi on. :smt003
Pyrstössä on pitkälti valkoista ja selän höyhenien tyvissä.
Jospa tänään pääsisi kanalaan ihan kameran kera käymään. En osaa vieläkään käyttää tuota uutta kameraa, mutta tänään tulee kylään kameran edellinen omistaja joka saa luvan opastaa minut kameran ihmeelliseen sielunelämään.
Rusina

Re: Ilmajokisten kanojen värit

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Rusina kirjoitti: nyt on yksi kananuorikkokin johon tulee valkoista. Ihanaa, se on eka kana, jossa oon nähnyt tuota väriä :smt060.
Sainpas itseäni niskasta kiinni ja kuvattua tämän kanaseni, Lumikin. :smt049
Kuva

Lumikin kauniit niskahaituvat.
Kuva


Mustikan ekat tipuset ovat kuoriutuneet. Mustikka oli itse pienenä harakka, mutta jälkeläiset näyttävät pistävän vielä paremmaksi. Tämän Mustikan lapsosen ekaan höyhenpukuun tulee tosi paljon valkoista! :shock:
Kuva
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4447
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ilmajokisten kanojen värit

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Ai jeekeris! Osaapas Lumikki olla hauskan värinen ja samoin myös Mustikan jälkeläinen! Hmm...mielenkiintoista, että ilmisten(kin) värikirjo laajenee!
kanamummo

Re: Ilmajokisten kanojen värit

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Härregyyd minkä värisiä!
Tai Hilta, onkohan niitä aina ollukkin kaiken värisiä, mutta Muniksen takia ollaan paremmin tietosia mitä kaikkee onkaan! :smt025
sera1

Re: Ilmajokisten kanojen värit

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Tuosta mustavalkeasta voikin tulla mielenkiintoisen värinen :shock:
Todella kaunis :smt001
Ehtoo-onni

Re: Ilmajokisten kanojen värit

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Hauskan näköistä tuo valkoisuus höyhenen/sulan juuressa. Se tekee kanasta mainion kirjavan. Onko tuota ilmennyt muissa kuin ilmajokisissa?
viiriäiset

Re: Ilmajokisten kanojen värit

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Juu mikäs tämä on (en jaksanut lukea koko topiccia)?: http://www.aijaa.com/process.php
Rusina

Re: Ilmajokisten kanojen värit

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Taas tuli istuskeltua kanojen keskellä ja ihmeteltyä niiden värityksiä. Varsinkin valkoisia häivähdyksiä :smt003 .
Mun kauniin kirjailtu ruskea Teeri -kanani (taitaa olla väriltään partridge) on jännän värinen. Joissakin sen pyrstösulissa ja pyrstönpäällyshöyhenissä on päissä harmahtavanvalkoinen kapea reunus :smt007 . Lähemmässä pöyhinnässä myös hartiahöyhenisä löytyi pari samanlaista. Onko kenenkään muun ilmajokisissa näkynyt samanlaista väritystä? Kana on Isokungakselta lähtöisin, isäkukko on punainen muutamalla valkoisella "merkillä". Jännityksellä odotan Teeren seuraavaa sulkasatoa, katoavatko reunukset vai lisääntyykö ne.
sera1

Re: Ilmajokisten kanojen värit

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Mä en ole omien siivekkäitten värejä tullut noin tarkkaan katsoneeksi :smt003
Kuparilla on kyllä vääränväriset jalat. Sillä on sellaiset tyypillisen kellertävät koivet, kun muilla taas on ne "kovasimen" harmaat.
Tarkemmin ajatellen Gyntter-kukolla on myös enemmän kellertävät jalat (nyt vielä turvonneetkin)
Tipujen jaloista mustalla tipulla on mustimmat koivet ja mustin nokka. Mikshän mä katson niiden koipia noin tarkkaan nyt :smt002

Nimetön kana ja Breznev-kana ovat molemmat melkein samanvärisiä. En erottaisi niitä toisistaan, ellei Breznevillä olisi ruttuisempi harja.
Molemmat siis kaulasta alaspäin melkoisen mustia ja kaulalla sitten ruskeita höyheniä ikäänkuin huppuna.
Musti-kana on melkoisen musta. Kaulalla vain jokunen ruskea höyhen.
Kupari taas on kuparinvärinen tietyssä valossa.

Pitänee iltasella tollottaa pihalla temmeltäviä kanoja oikein värisilmällä :smt003
AnetteMilli

Re: Ilmajokisten kanojen värit

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Meillekkin ilmiksia toivottavasti kuoriutumassa, LA 4.6.2011, Kanamummolta. Mutta kenes jälkeläisiä nämä ovat?
Nuo oli aika vanhoja kuvia, joten onko edes enää samat typyt kyseessä?
Vastaa Viestiin