Haudontakoneen kosteudesta

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4446
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kysynpä nyt vaikka tässä, että minkä merkkinen kosteusmittari on luotettavin tietämänne vaihtoehto vai oisko se sittenkin se kuiva/märkämittari-viritelmä? Ostopaikkakin (=esim. kauppaketjun nimi) kiinnostaisi, kun meidän tuppukylällä ei ole juuri minkäänmoista valikoimaa. T. Nimimerkki: seuraavaan konehaudontaan on pakko hankkia mittari, johon voi luottaa satasella.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Minun täytyy tunnustaa että tuo kuiva/märkä mittari tuntui vaikelle asennella noihin mun kaappi viritelmiini. Eli minä ostin K-raudasta digitaaliset lämpö/kosteusmittrit. niissä on ne "ulko"lämpö anturitkin johdon päässä. Niin niitä olen sitten pitänyt munakoreissa. Hintakin oli ihan kohtuullinen, joku 3o-40€ kpl.
ja mikäli olen nyt oikein ymmärtänyt. Niin kosteudesta johuvia mokia ei ole tullut. Eikös ne ole niitä että kuivuu kuoreen kiinni, tai löytyy munasta märkäkuollut tipu. Joka on ihan kunnolla kehittynyt?
Alholainen

Viesti Kirjoittaja Alholainen »

Missä vaiheessa olette nostaneet kosteuden kuoriumislukemiin? Aikaisemmin olen nostanut sen sitten vasta, kun useammassa munassa on särö ja jokunen jo aloittanut aukaisun. Melkein joka satsista on joku tipu kuollut siihen, että on saanut nokan näkyviin ja kuoriutuminen jäänyt siihen. Pitäisikö kosteus kohottaa jo silloin, kun ensimmäiset piippaukset ja säröt näkyvät, ja onko tällä viimeisien päivien kosteuden nostolla enää vaikutusta vielä kehittyviin sikiöihin? Koneeni on ns. tyynenilman kone, joten lämpötilan epätasaisuuden vuoksi poikaset kuoriutuvat eri aikoihin.
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Mä olen nostanut kosteuden heti kun eka nokka näkyy. En tiiä miten toi myöhempi nosto vaikuttaa, mutta mun koneesta tuli ainakin kaikki ulos kenen pitikin.
jaanahi

Viesti Kirjoittaja jaanahi »

Suosittelisitteko ostettavaksi tuota covatutto 16 hautomakonetta? Suunnittelen tässä parhaillaan hankintoja kanalaan ja tulevaan ankkalaan ja haudontakonekkin on mietinnässä. Pienelle käytöllehän se tulisi, mutta kiinnostaisi kokeilla :smt017
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Mulla on tokaa kertaa käytössä. Ihme kyllä sain sillä tipuja (siis ei koneessa mitään kun käyttäjässä) Ihan ok härpäke.
Vastaa Viestiin