siis täh? (on hiiristä)

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

No mut onneks olkoon Gizzmo! Se on sit pois syömästä mitään rakenteita tai muuta!

mä oon ainakin niin tyytyväinen, kun on rauhoittunut tilanne, kaksi pakettia myrkkyä ja uusia reikiä ei ainakaan ole vielä tullut, vanhat näkösällä olevat sullottu myrkkypusseilla. Repitkööt siitä huumoria! :smt013 Ei vaan auta jäädä vissiin laakereilleen lepäilee, uus sukupolvi tulee varmaan alta nanosekunnin, jos hellittää hetkeksikään.

Sun pitää sit pitää Råttahipat juhlan kunniaksi :headbang:
Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Joo,pidän råttabileet misä tarjoillaan lehtipihviks hakattua rottaa kermakastikkeessa lohkoperunoilla :smt016
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Onneks mä en syö sun ruokia :smt005 :smt005 :smt005
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Nonni! Tuota mä just tarkotan! Tuossa toisessa kuvassa hiirellä oli kalju häntä ja tummakin se oli ku mikä. Ainoo selvä ero rottaan tais olla korvat, ne sillä oli pyöreät. Jos tuollainen vilahtais mun kanalassa, emmä tietäis kumpi se on, pieni rotta vai iso hiiri :smt017
Ja kyllä se kesy hiirikin on yööök.
Pigeon

närhi

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Ei se närhi varsinaisesti ole kesyyntynyt, mutta on tottunut ihmiseen/koiriin ja naurukyyhky kavereihinsa. Elelee rauhassa ja tohuaa omiaan, kunhan siihen ei kosketa. :smt001
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

tiina kirjoitti:Nonni! Tuota mä just tarkotan! Tuossa toisessa kuvassa hiirellä oli kalju häntä ja tummakin se oli ku mikä. Ainoo selvä ero rottaan tais olla korvat, ne sillä oli pyöreät. Jos tuollainen vilahtais mun kanalassa, emmä tietäis kumpi se on, pieni rotta vai iso hiiri :smt017
Ja kyllä se kesy hiirikin on yööök.
Hiiri vilistää selkä suorana ja se on todella pieni. Rotalla käynti on kyömyisempi ja nuori rotta on hiirtä isompi. En ole kokaan liikenteessä nähnyt hiiren kokoista rottaa. Ehkä ne pysyy pesässä siihen asti. Pienin mitä loukkuunkin olen saanut on noin kaksi kertaa hiirtä isompi.
Eli jos ne on pieniä ne on hiiriä.
Sitä paitsi hiiri on yleensä se joka ensin ilmestyy. myöhemmin vasta rotta. Rotta ei aivan heti ilmesty, vaan vasta sitten kun se huomaa ruokapöydän olevan katettu vakiona :)
Pigeon

rotat

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Hyvin kerrottu. Ei hiirtä ja rottaa pysty sekoitamaan toisiinsa. Kokoero on kuitenkin niin suuri. Sitten on vielä "aika" harmiton vesimyyrä. Joka on marsun kokoinen, mutta musta. :smt003
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Pigeon meillä "oli" niitä ja ei ollut harmiton.
Tai on se kanalan omistajalle, mutta pellon omistajalle ei.
Kerronpa siitä.
Meillä on turhana pelto ja pidettiin sitä lyhyenä lasten leikkikentänä. Kerran keväällä kun oli kuiva mentiin heitteleen frisbeetä...
Koko pelto täynnä kauheita käytäviä ja kekoja ja ei voinut nilkkaa taittamatta kävellä..
Minähän luulin eka maamyyräksi, mutta otinpa asiasta selvää ja kiusaus oli juurikin se vesimyyrä.
Kerrankin katottiin että pupun pentu istuu pellolla niin olkin oikea emä lihava vesimyyrä...
Tein taustatutkimuksia ja tulin siihen tulokseen, että kissa on ainut ratkaisu.

Vesimyyrään ei esim. vaikuta kananvaihtelut. se on hyvin tasapaksusti elelevä ja selviävä eläin. Se katkoo varastoihinsa omppupuiden juuret ja syö koko tyrnipensaan alustan ja kaivaa ruusupensaatkin nurin. Käytävät ovat niin isoja, että miehen käsivarsi mahtuu ja verkosto kattaa koko pellon..

Luontoillassa oli tästä juttua ja sielläkin oli ainut ehdotus, että joko kokonaan verkottaa puutarha pohjaa myöten tai kissa.
Ja kissa on meillä kurissa pitänyt!!

Tässä yksi kissan tappama. Ja tämä on normi kokoinen. isompiakin on!!!

Kuva
Basu

Viesti Kirjoittaja Basu »

Mä katsoin eka, että siinä minisika löhöilee... :smt005
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 :smt005 Juuri tuollaisia "minisikoja" Minäkin bongasin kissoilta. Nyt tiedän sitten mitä ne onkin!
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Suvianne, nyt selostit niin, että meikäläinenkin ymmärtää :smt003
Tuo myyrä on kyllä aikamoinen pötkäle!
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

:smt003 Eikös ole mötkylöitä.. Ja kun veljeni kissa tottu nuihin niin se ei enää syönyt muuta kuin nuita :smt017
Aattele, kokonaisena nuita.. Hännän ja suolet jätti ja hampaat..
Leivin uunin päältä löyty joskus jätöksiä.
Eka kerralla haistelin ja nuuskuttelin koko talon läpi, että mikä mätänee.. Niin suolet ja häntä ja hampaathan siellä yööööööööööök

Ei gourmetti kotonna enää kelvannu, nuilla ja matolääkkeillä se eli :smt005
Pigeon

myyrät

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Ja seuraavana tulee sitten tämä vekkuli. Kanadanmajava joka on tuontilaji. Täällä rakensi patoja siihen malliin, että vesi nousi parisen metriä. Ainut keino laskea vedepintaa oli räjäyttää niiden pato. Jollakin räjähdys aineella se tehtiin. Tuossa takana kulkee luontopolku ja silta.

Kuva
Kuva. Vesa Virtanen
Vastaa Viestiin