Kananmunateollisuus

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ei kun meilläkin on niitä munia ja niitä irtoilee. Mutta itse menkat on tulevalle vauvalle rakennettu pesä! Ja kun ei vauvaa tulekkaan, pesä valuu pois verenä.
Näin olen lapsilleni selittänyt. Sen tietää kaikki ihan pienimmätkin. En ole näitä salaillut pojilta enkä tytöiltä.

Elikkäs kana rakentaa pesän oljista, ihminen verestä ja limakalvoista jne :)
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Okey, ollaan sitten tarkkoja, miks naisilla on ovulaatio..... :smt003 ... jotenkin vaan oli helpompi verrata sitä munan heittämistä roskiin....noihin siteisiin. Herroillekin konkreettisempaa....
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Niin siis, kanathan on jalostettu munimaan enemmän kun jaksaa hautoa...
Tuskin jotku alkukantaiset kanat muni mitään 200 munaa vuodessa...
Ja varmasti nykyisistäkin kanoista suurinosa munisi kerrallaan sen minkä hautoo ja sitte hautoisi ne jos ei niitä munia kerättäisi.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Ei se immeisen kroppakaan oikein tahdo kestää sitä jokavuotista poikimista, tosta 12 v:stä sinne yli viiteen kymppiin...niin että jalostushan siinäkin on mennyt tavallaan pieleen :smt005
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Vaan kanatpa ei ovuloi niin montaa vuotta :smt002
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Juu ei, aatelkaas millainen munavuori siitä syntys :smt005 jos vaikka vaan se leghornien 350 ovulaatiota vuodessa. Kanaraukan sisukaluihin ei mahtuiskaan muuta kuin munasarjat :smt009
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Olen yhteensä kaksi vuotta yrittänyt lasta ja vaikka kuinka ovuloin, niin ei tärpänny! Joten olen oikein iloinen, että ovuloin. Menkat on pieni harmi siitä, että voi saada lapsia.

Ja tässä naisille ja varsinkin egologisille naisille vinkki

Kuukuppi!! Olen käyttänyt omaani monta vuotta ja säästänyt sen moneen kertaan, kun ei ole siteitä tarvinnu ostaa. Ja se on niin varma kun oppii käyttämään. Ei periaatteessa tarvi edes pikkuhousunsuojaa kun on oppinut.

Ja roskis ammottaa tyhjyyttä!! Ja niin Maailma pelastuu!!!

http://www.kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=miksi

http://www.kuukuppi.fi/
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Muistaakseni niitten horniolaisten lisäyksään ei meinannut onnistua millään vaikka frouvat kuinka muni.. mut siellä olikin kukko se, joka kaipas kunnostusta... en tiiä syöttikö ne sille poronsarviuutetta ja extra-vitamiinit :smt002
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Meillä se tais olla minun munissa vika...
Miehellä kun on jo ennestään kaksi todistus aineistona olemassa :smt003
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Mullaki on ollu tuo kuukuppi käytössä jo neljä vuotta ja en enää ees muista että kaupassa myydään kertakäyttösiteitäkin :smt001

Sen verran haluan saivarrella tuosta kuukautisasiasta, vaikka menee kyllä täysin ohi aiheen, että sehän ei tarkoita että ovulaatio välttämättä tapahtuu vaikka kuukautiskierto olis täysin normaali.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Niin, tuleehan ne menkat vaikka löis piuhat poikki! :)
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Saivarrellaan lisää, ei se piuhojen poikkipano ovulaatiota estä, munasarjat toimii edelleen mutta kun munanjohdin on poikki niin ei munasolu pääse kohtuun eivätkä siittiöt pääse sitä hedelmöittämään. Mun ymmärtääkseni ovulointi jatkuu sittenkin vaikka olisi tehty kohdunpoisto, kun munasarjat pyritään silloinkin jättämään, hormonitoiminnan takia.
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Olikos tässä otsikkona kanamunateollisuus... Se on suhteellisen laaja teollisuuden ala :smt003
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Tää on ehkä muniksen historian pahin OT??? :smt005
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 :smt005 :smt005 no joo on kyllä, mutta muna kun muna! :smt005
Vastaa Viestiin