yksinhuoltaja pulu

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Kyllä mullakin on sellainen kokemus, että kaksi munaa on vakio. Jos toinen muna jostain syystä tuhoutuu, vaikka ennen varsinaista haudontaakin, hautovat emot yhtä.

Toisaalta on myös kanoja, jotka säännöllisesti munivat kolme munaa. Tällaisia poikkeusyksilöitä on raportoitu harrastajilla ympäri maailman ja ne ovat harvinaisia mutteivat mitään tavattomuuksia. Tosin ne kaikki kolme munaa ovat kyllä yleensä siellä kanan omassa pesässä, eikä niitä käydä jakelemassa naapureille.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Anteeks moilanen jo etukäteen ja sitten se lainaus :"Vanha kansanuskomus toimi siten, että " väitäkkös sää että mää oon vanhempi kuin :smt005 :smt006 OLI ihan pakko kun huomenna on yks ikäkausiseulonta eessä :smt016 , mistähän mää löydän ne vanhat kuvat :smt017
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Mä luovutan Arskan sukupuolen tunnistuksen ja nostan kädet pystyyn, sen on pakko olla naaras, pesässä näet on jo toinen muna...Mutta se on kyllä kummallista kun se kuitenkin pitkät tovit aiemmin käytti naaraan jahtaamiseen ja selkään kiipeämiseen, siis tekeekö kyyhky naaraatkin sitä (niinkuin esim narttukoirat ja kanit jne..)? Olen jo ihan pyörällä päästä tämän tyypin kanssa :smt101
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Eipä ole yksitoikkoista elämä Arskan kanssa :smt005 Kuulostaa mielenkiintoiselta tapaukselta.
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Kysy Arskalta, että onko omat vai vieraat munat. kai se jo puhuu?
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Se sanoo vasta kaksitavuisia lauseita, eli puhumista vielä harjoitellaan :smt005 :smt005
xillys

Viesti Kirjoittaja xillys »

minulla oli pitkään homopari naurukyyhkyjä.Näin minulle ainakin kerrottiin kun ne meille siirtyivät.Astuivat säännöllisesti toisiaan yli 2 vuotta.eikä munan munaa näkynyt.Toinen kuoli ja ostin naaraan. Nyt on vuoden verran tullut säännöllisesti munia pesään, mutta aina niitä on ollut 3-4 kpl.molemmat hautoneet,mutta poikasia ei ole koskaan tullut, ajattelin että isäntä on jo liian vanha, ikää en tiedä. Onko minulla nyt kuitenkin kaksi naarasta? Mutta miksi munia ei tullut aikaisemmin???
Vastaa Viestiin