Tästä kanala?

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Natunen

Tästä kanala?

Viesti Kirjoittaja Natunen »

Murr, muutto viivästyy, mutta ompahan aikaa suunnitella.
Eli torppa on hankittu keskeltä ei mitään, mutta toimii hetkisen vielä kesämökkinä, kunnes kokonaan päästään muuttamaan.
Ollaan mietitty rakentaisiko uuden kanalan, vai remppaisiko jo valmiina olevista rakennuksista jonkun kanoille sopivaksi.
Mitä enemmän muniksessa lukee juttuja, niin tuppaa kuulema lintumäärät lisääntyä :smt003
Mies on ammatiltaan kirvesmies, joten tietoa & taitoa rakentamisen suhteen löytyy.
Nyt ku itte oon yssikseni taas kotona, pyörittelen omia ideoitani, joihin otan mieluusti viisaampien kanaharrastajien kokemuksia vastaan. :smt001

Pihassa siis nököttää tälläinen vajaa sata neliöinen varastorakennus
Kuva
Oikealla betonipohjainen autotalli, sitten maapohjalla oleva puuliiteri ja takimmaiset kolme ovea johtaa isoon varastoon, joka yhtä suurta tilaa.
Vataston lattia on ihan vaan lankkua, mutta uskon että isäntä osaa sen sopivammaks kanoille rempata.
Tästä jos laittas kanalan sisään menon.
Kuva
Sais varmaankin suht helposti tehtyä tarhankin, käyttäen osittain hyödyksi varaston seinää.
Tyhmä minä en tajunnut viikonloppuna enempää kuvia napsia, mutta tässä yksi kuva sisätilasta.
Vanhoja ikkunoita löytyy vino pino, joten suuremman ikkunankin saisi tehtyä.
Kuva
Torppa on aikoinaan toiminut kyläkauppana, ja alakerran makkari siis kaupan varastona. Voisiko näitä muovi? levyjä käyttää kanalan seinässä, sillain puoleenväliin asti?
Olisi ainakin helppo puhdistaa :smt001
Kuva

Tulipas tekstiä :smt003
Josko joku osais mulle ideoita heittää :smt001
juujuu

Re: Tästä kanala?

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Tuonne on ainakin hyvä rakentaa ihan mitä tahansa Tilaa on tarpeeksi :smt001
Skrållan

Re: Tästä kanala?

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

voi jummijammi mikä kultakaivos :)
ihana liiteri ja näyttää viel hyväkuntoiseltakin, sinne saa vaikka kuinka monta kanaa..(minä täällä "uuden " talon asukkaana olen ihan ilman kaikkia ulkorakennuksia,mitä ennenvanhaan oli joka torpanpiha täynnä).
mä ainakin käyttäisin hyväkseni noi levyt!
Mimi30

Re: Tästä kanala?

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Josses miten mahtavat tilat!! :smt041 meikä ainakin sekois ihan täysin kun pääsis tuonne eläintentiloja suunnittelemaan!! :smt055
Natunen

Re: Tästä kanala?

Viesti Kirjoittaja Natunen »

On kyl ihana päästä sitten tonne, kun on tilaa ja noita rakennuksia. Nyt asutaan viel itserakentamas talos taajamassa.
Haaveiltiin kyllä vanhasta maatilan pihapiiristä, mutta sellaista sopivaa ei Kainuusta löytynyt.
Olen meinaan hulluna vanhoihin navetoihin, muksuna kun niissä tuli aikaa vietettyä elukoiden parissa :smt001
Sormet syyhyten odotan viikonloppua, että pääsen tonne raivaamaan ja suunnittelemaan, sua isäntä ihan issekseen koiran kans juosta jänismettällä, en nyt malta mukaan lähtä :smt003
Vastaa Viestiin