Kesäkanaloita myyntiin!?

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Joopas

Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja Joopas »

Morjesta vaan kaikille kanaihmisille!! :smt006 Kai se on itsekkin tunnustauduttava kanaharrastajaksi,(melkein nolottaa kun taitaa olla melko naisvaltainen harrastus, ja varsinkin kun itse on parikymppinen nuorimies :smt037 ) kun tuli viimekeväänä kolme kanaa ja kukko hommattua kesäksi munia munimaan, ja kylläpä noista siivekkäistä paljon muuutakin iloa oli! Talven ne on viettänyt läheisellä lammastilalla evakossa, mutta kesänkynnyksellä ne palaa vihdoin kotiin. :smt001

Eli rakentelin sitten kanoilleni pienen kesäkanalan, tarha on kokoa 2.1m X 3.1m ja korkeutta on parisen metriä. Seinät on ns. elementtimalliset eli jokainen seinä on irtinoinen osa jotka on helppo liittää toisiinsa nurkkien saranatappien ansiosta, ja näin ollen tarhaus on helppo siirtää paikasta toiseen. Itse kanalan rakensin trukkilavan päälle, reilu metri kanttiinsa on leveyttä ja korkeutta joka suuntaan. Sisällä kanalassa on kolme munintapesää ja tietysti nukkumaorsi johon kaikki kanalanasukit sopuisasti mahtuvat yöpuulle. Katto on toiselta puolelta avattava josta munienkeruu ja kanalan puhdistus onnistuu näppärästi. Ikkunoita on kolme, pieni ikkuna kulkuaukon yläpuolella, toisella sivulla 80cm x 20cm kapea ikkuna sekä takaseinässä noin 25cm x 25cm ikkuna josta voi kurkkia vaikkapa päivän munintatilanteen. Sinänsä kanala on aika pieni mutta ainakin minun kolme kanaani ja kukko sinne helposti mahtuvat. :smt001

Mutta nyt itse asiaan, eli kysymys kuuluu olisiko ihan pähkähullu idea alkaa valmistaa tälläisiä siirrettäviä kesäkanaloita myyntiin? Mitä luulette löytyisikö tälläsille kanaloille markkinoita? Olisin ainakin innokas tekemään jos vaan tilaajia löytyisi ja tarvittaessa myös kotiinkuljetus ja kasausapu olisi mahdollista. Hintaa täytyy vielä miettiä kun pitäisi materiaali kystannukset laskea ja tietysti itse työstäkin pitäisi korvaus saada.. Mutta kertokaa onko tässä mitään järkeä??

Lisäänpä tuohon vielä muuteman kuvan kanalastani ja sen asukeista..http://i1064.photobucket.com/albums/u37 ... 3423_1.jpg http://i1064.photobucket.com/albums/u37 ... 193333.jpg http://i1064.photobucket.com/albums/u37 ... 193338.jpg :smt035
Skrållan

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

voi kuinka suloinen pikku kanala.
kyllä varmaan joku ostaisi just kesäkanalaksi, onhan tuo monivuotinen investointi. se siinä sitten tietenkin on, että kun on kerran kesän pitänyt kanoja niitä tahtoisi kyllä sitten pitää ihan ympäri vuoden :)
nimimerkillä kokemusta on :smt023
Nuki

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Eipä noita taida Suomessa vielä olla myynnissä, Amazonista kattelin että Englannissa on jos jonkunlaista (kesä)kanalaa myynnissä. Luulis että olis ainakin jonkun verran kysyntää. Tuskin sä siitä kuitenkaan ihan leipätyötä kaavailit? :smt003
Kyllähän kunditkin saa kanoja harrastaa, mun ukko on 36 ja se vieläkin (kanat tuli loppukesästä) vähän aristelee silitellä ja koskea niitä, mut ei voinut syksyllä olla heltymättä kun mun butti-kalkkunatyttö otti ja rakastui siihen. Kalkku lättyili naama pinkkinä pitkin pihaa miehen eessä ja se silitteli kalkattia ihan liikuttuneena :smt036 Enemmän noi tirpat toki on mun juttu (jauhoin niistä jo useemman vuoden ennenkuin ees muutettiin maalle), mut kyllä ukkokin tykkää niiden touhuja kesällä seurata. Ja tuoreet munat kelpaa hyvin!
Joopas

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja Joopas »

Juu siihen tulokseen mäkin oon tullu kun oon netistä katsellut et eipä noita kanaloita vielä täällä markkinoilla ole, ja just siks aattelin et olisko siinä minkäänlaista markkinarakoa. :smt003 Joo en mä siitä leipätyötä meinannu :smt036 mut pientä lisätienestiä mahdollisesti jos vaan ostajia löytyy.. ja siks toisekseen on niin pirun mukavaa rakennella kaikennäkösiä juttuja joissa sit lopulta näkee omien kättensä jäljen.. :smt041 Aattelin et voisin tehä niitä myös ihan mittatilaustyönä, eli asiakas kertois millasen tarhan/kanalan haluaa ja mä sit teen sellasen :smt001

No joo, saa kai sitä mieskin kanoja harrastaa, mut ei siitä kyllä kavereille hirveesti kehtaa tunnustaa :oops: Tyttökaveriltakin meinaa joskus menna hermot kun puhun kuulemma liikaa tipuista.. :smt018 En oo vielä sille viitsiny kertoo että suunnittelen sellasen haudontakoneen rakentamista.. :smt035
Nuki

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Eikö sun tyttikseen vielä oo kanakuume tarttunut? Mä koitan kovasti altistaa mun miestä pakottamalla sitä kanalaan, silläkin varmaan tulee välillä kanajutut korvista mut eipä tuo oo onneks vielä valittanut :smt003 Mun on vaan hyvin vaikea ymmärtää miksei se halua viettää mun kanssa laatuaikaa kanalassa istuen tai miksei se suostu ottamaan syliin mun ihania halipalleroisia. Kyllä sunkin nainen varmaan kesällä huomaa miten koukuttavaa on katsella kanojen touhuilua pihalla. Siinä on jotain yhtä rauhoittavaa kuin akvaarion tuijottelussa, paitsi linnut on sikäli kivempia että niitä voi myös ottaa syliin jos sattuu olemaan tälläinen lääppijä kuten mä.
Kotkottaja

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja Kotkottaja »

Minusta tuossa on ideaa :smt006 Mites olis siirrettävä pikku kanala peräkärryn päälle... Kanojen asuntoauto :smt035 Mietin joskus ihan tosissani että kyllä olis kätevä saada kanat mukaan mökille :oops:
Joopas

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja Joopas »

Joo ei mun tyttökaveriin oo oikeen kanakuume iskeny, muhun sit varmaan senkin eestä.. :smt017 ja se on muutenkin enempi kissaihminen.. ja sit siihen varmaan vaikuttaa sekin että viimekesänä kun sain sen pitkän houkuttelun jälkeen menemään kanalan sisäpuolelle tekemään lähempää tuttavuutta kaakattajien kanssa, niin eikos Simo(kukko) hyökännyt sen kintuille :smt022 Tais olla ensimmäinen ja viimenen kerta kun se sinne menee.. Kerran Simo alkoi kukkoilemaan mullekkin mut sitten otin sen kiinni ja kerroin kuka on isäntä talossa, sitkun päästin sen irti niin se painu pyrstö viuhuien koppiin eikä sen koommin oo mulle enään kukkoillu. :smt042
Toi peräkärryidea on kyllä kans hyvä ja ihan toteutettavissa.. mä itekkin jo mietin et voisin markkinoida tätä myös mökkikanalana, esimerkiks niille joilla on ympärivuotisesti kanoja. Kesällä kun lähtevät mökille niin hommaavat sinne tälläsen kätevän, näppärästi kasattavan ja siirrettävän mökkikanalan niin pääsee kanatkin mökkeilemään, ja sit voi olla mökillä pidempäänkin kun ei tarvii murehtia miten kanat kotona pärjää :smt035
Nuki

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Siirrettävä kanala on muuten tosi hyvä idea! Mä just tuskailen kun kesäkuussa on edessä viikon ulkomaan reissu ja kanoille pitää järjestää hoito. Olis mielettömän kätevää jos reissais vaunulla kotimaassa ja vois kuskata kanalaa mukana... No joo, ei mun lintulauma kyllä menis kyydissä, niitä on liikaa, mut ideana siirtokanala on hyvin kiinnostava.
Joopas

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja Joopas »

Juup eipäs tää kesäkanala/siirrettäväkanala mikään ihan uus idea ookkaan, nuitahan näyttää olevan vaikka minkä näköistä ja kokoista.. http://www.petptt.com/chicken-supplies/ ... chick.html Mut se vaan lisää vettä mun myllyssä kun noista saa vaikka minkälaisia ideoita niiden tekoon :smt035 Pitäsköhän suunnitella oma kesäkanala mallisto ja sit marssia rautakauppiaan puheille et ottaako se niitä myyntiin.. tai oma nettikauppa jossa niitä myis.. Joo-o nyt kyllä karkaa mopo käsistä.. :smt044
Kotkottaja

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja Kotkottaja »

Peräkärrykanala olis kätevä ajaa myös kanojen hoitajalle, jos lähtee itse reissuun minne kanasia ei saa mukaan.

Oma nettikauppa olis varmaan hyvä ja sit vaan ilmoitusta tänne Munikseen :smt041 Puskaradio lähtee soimaan :smt035
Lyydia

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Tosi hyvä idea! On paljon sellaisia jotka eivät osaa tehdä ja harva noita ulkomailta alkaa tilailemaan.Bisnestä vaan pystyyn jos on kerran taitavat kädet että osaa tehdä.Kannatetaan :smt038
Joopas

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja Joopas »

Kiitos vaan rohkaisusta, kyllä mä luulen että osaan, koko pienen ikäni olen aina jotain nikkaroinnut ja oonhan ammatillisestikin pätevä, puuartesaani kun olen.. :smt005 Tilauksia otetaan vastaan!! :smt003
Mustikka

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Me olemme juuri suunnittelemassa ja tekemässä tuollaista kesäkanalaa mökillemme. Eilen löysin paljon kuvia brittien kanakopeista, kun googlasin "henhouse" ja kuvahaku. Kaikenlaisia malleja löytyi! Aviomies kyllä lupautui sellaisen tekemään, toisaalta olisi kiva kuulla, millä hinnalla sellaisen saisimme valmiina. Oletko yhtään miettinyt hintaa? Voit laittaa vaikka sähköpostiini viestiä. Tällainenkin linkkivinkki oli tuolla toisessa ketjussa: www.honshus.se
tinttu

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Hieno idea minustakin! :smt038 Meillä olen ylensä minä "Remppa-Reiskana" ja sit onkin kyllä kaikki pikkusen vinksin vonksin...Vois vaikka joskus itekin aatella ostavansa :smt001
nasse10

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja nasse10 »

Ala ihmeessä rakentamaan hieno idea vaikka itekin miettinyt samaa :smt001
Täälläkin muuten 45v mies joskus lapsena meillä ollut kanoja ja nyt viime syksynä ostin 3kanaa ja kukon on mua moni ihmetellyt miten mulla kanoja :smt005 ei varmaa nukonäöstä kun kattoo niin ajattele et iloinen kanojen omistaja.
Veli poikakin ihmetteli mut kun tuli kylään heti ekana kysy missä on kanat :smt005

Toivotaan et saat tarhoja myytyä hienoa että joku viitsii kaikkea rakennella.
Vastaa Viestiin