surullista

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

kiekuja

surullista

Viesti Kirjoittaja kiekuja »

Olenko kaikista kanan aivoisista kanailijoista onnettomin?
Minulla oli viisi kanaa eli neljä kanaa ja kukko... mutta eipäs olekaan enään. Kuten aina joka ilta laitan kanani tarhaan.(ei ole vielä siiretty talliin :smt011 )Joudun nostamaan Nipa kukon ja hertta kanan pois tarhan katolta, jonne ne kiipeää. Nostin ne sisälle ja yöllä ilmeisesti kanahaukka oli päässyt tarhan katon läpi ja vienyt Nipa kukon :smt010 .Onhan haukkojenkin saatava ruokaa mutta ei kukkoani :smt011 . Se kun oli niin mahdottoman kiltti kukko. :smt009 Harmittaa silti vaikka eläin onkin. Mietityttää vain miten kanahaukka oli päässyt verkon läpi :smt017 onneksi kanoille on talli valmiina. Kertokaapas jos on käynyt jotain vastaavaa muillekin. Eli on yksi kukko hankittava eli jos olisi tarjolla sopuhintaan niin voi kirjoittaa.
kiekuja

Re: surullista

Viesti Kirjoittaja kiekuja »

Onhan niitä petoja ennenkin lähistöllä pyörinyt :smt013 .
tinttu

Re: surullista

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Niin ja tuo faverolle kukko on edelleen ilman kotia, näköjään. Siitä sulle kukko? Ite olen lueskellut siitä intona, mutta meillä on jo kukkeli.
kiekuja

Re: surullista

Viesti Kirjoittaja kiekuja »

pistetään mieleen :smt002
ninnu

Re: surullista

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mulla olisi sulle kukko, eri rotuisia ja kokoisia, eli valinnan varaa kyllä löytyy, osoite sama, tuttu :smt006

Meilläkin haukka vierailee päivittäin, harakat ja varikset kyllä hyökkää saman tien sen kimppuun. Välillä kuitenkin pääsee ihan tarhojen päälle. Kyyhkyillä on Nippon verkolta tilattua polyeten verkkoa, siitä on koittanut pariin otteeseen läpi, mutta ei ole päässyt, on sen verran napakkaa tavaraa. Riikinkukoilla puolestaan on puolet tarhasta tuota samaa ja puolet rastasverkkoa, kun tuo parempi loppui kesken. :smt019 Rastas- ja marjaverkoista haukka kyllä menee ongelmitta läpi, sehän hajoaa jo siinä vaiheessa, kun haukka tulee kynnet edellä sitä päin... kalkkunanaaras mulla muutama viikko sitten lensi puusta juuri tuohon marjaverkkoon, niin vaan näppärästi hujahti läpi :smt003 yhdessä tarhassa on valokate ja se on ollut kyllä kaikista järkevin kate, jo ihan sateidenkin takia.

Laittele yksäriä kukkoon liittyen :smt006
kiekuja

Re: surullista

Viesti Kirjoittaja kiekuja »

joo laitetaan molemmille yksäriä mutta on tarha mulla koira verkkoo mutta se katto kyllä oli tavallista kanaverkkoo :smt012 aion yöksi laittaa kanaset sisälle
kun onneksi on valmiina heppatalli missä ei nyt ole heppoja
kiekuja

Re: surullista

Viesti Kirjoittaja kiekuja »

kun siivoilin heppojen kamoja tallista ja hain kanat sisälle huomasin että paula kanaakin oli purtu tai mitä haukat tekevätkään mutta kyllä paula jo juo jos sitä vähän auttaa ja tais syödä heppojen ruokakipoista mitkä ovat seinällä kiinni sai hyviä pesiä niille jotka eivät korkeita paikkoja pelkää klaara meni orrelle heti nukkumaan ja muut jäivät ihmettelemään sitä kuinka vähän paula liikkui mutta kyllä paula varmaan selviää
Korpela

Re: surullista

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Toivottavasti Paula paraanee pian.
Iloisten Munatalo

Re: surullista

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Muista hoitaa Paulan haava kunnolla ettei tulehdu, toivotaan että paranee pian :smt006
Ninnukka

Re: surullista

Viesti Kirjoittaja Ninnukka »

Käsittääkseni haukat ja varsinkaan kanahaukka ei saalista yöllä! Ovat päiväeläimiä. Jos hyökkääjä oli jokin lintu, olisiko voinut olla pöllö, kuten esimerkiksi huuhkaja? Surullista kuitenkin, tsemppiä!
tinttu

Re: surullista

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Se ilmoitus löytyy myytävänä osiosta SAIRAAN KOMEA FAVEROLLE KUKKO, mistä vinkkasin :smt002
kiekuja

Re: surullista

Viesti Kirjoittaja kiekuja »

valitettavasti paula ei selvinnyt :smt009 :smt010 se oli ihan märkä ei ollut verta mutta nokassa oli kuivaa verta paula oli ihan kovakin :smt010 :smt010 :smt009 jos joskus vielä tapaan sen elukan niin pamahtaa
Iloisten Munatalo

Re: surullista

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

:smt056
tinttu

Re: surullista

Viesti Kirjoittaja tinttu »

:smt022 Voi itku!
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: surullista

Viesti Kirjoittaja tipsi »

:smt056

Mun mielestä ei kuulosta haukalle, koska kato tapahtui yöllä. Veikkaisin ennemminkin jotain nisäkäspetoa.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Vastaa Viestiin