Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
HIPSU

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Raipe-poika oli tullut ukkoa tänään tiellä vastaan, kanalauman kanssa :smt003
Matkailu avartaa, mutta jatkossa se on nyt estetty.
vardenji

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Pepita opetteli tänään portaiden kulkua Riston ja Mutsikan katsellessa portaiden yläpäässä. Eivät mene sisälle edes sateella, menin ja heitin kaikki sisälle ja näytin parille portaiden tarkoitusta kävelyttämällä ne ylös ja sisään. Pepita sit ainoona otti opikseen :smt002
Tai jäi sisälle mutta on nyrpee kun Tenka-pupu on niiden kanssa siellä. Orsitilaa on vielä liian vähän, tarttis tehdä lisää ortta...
Iloisten Munatalo

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Nuunuu, kurkistappas osto ja myynti -palstalle, sieltä selviää paljon kanojen hankintaan liittyvää :smt045 tai sitten kasvattajatietoihin
kuusiaita.com

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja kuusiaita.com »

Meillä tehtiin tänään munakokkelia oikein urakalla -tosin tahattomasti...Jätin talon portaille muna-astian ja meidän 15 vuotias koiravanhus (jonka motoriikka ei aina enää oikein pelaa) kaatoi kupin nurin ja kaikki kahdeksan munaa meni rikki...No, koira siivosi kyllä jälkensä hyvin ja mulle jäi munankuoret.. :smt005
max3

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja max3 »

Mä en ole kolmeen viikkoon ehtinyt viettää normaalia määrää elikoiden kanssa ja selvästi kaikki on kaivanneet sitä huomiota. Tänään kyykin pihalla ruokkimassa kanoja kädestä ja mun ihana pikkukukko (siis oli se joskus pieni) tuli kosiskelemaan mua siihen eteen. Teki niin kauniita pyörähdyksiä siipi alhaalla ja esitteli koko komean sulkapukunsa. :smt050 Jos oisin yhtään enempää kana, niin olisin kyllä rakastunut. :smt005
Korpela

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Korpela »

max3 kirjoitti:Mä en ole kolmeen viikkoon ehtinyt viettää normaalia määrää elikoiden kanssa ja selvästi kaikki on kaivanneet sitä huomiota. Tänään kyykin pihalla ruokkimassa kanoja kädestä ja mun ihana pikkukukko (siis oli se joskus pieni) tuli kosiskelemaan mua siihen eteen. Teki niin kauniita pyörähdyksiä siipi alhaalla ja esitteli koko komean sulkapukunsa. :smt050 Jos oisin yhtään enempää kana, niin olisin kyllä rakastunut. :smt005

Ihana :smt049
pirpeliini

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja pirpeliini »

Pitänee miunkin kuulumisia päivitellä. Oikeestaan ovat eilisiä kuulumisia, mutta ei eilen enään millään jaksanut rustailla...uupumus iski :smt015
Joka tapauksessa...nyt on miullekiin tulossa maattareita. Kanat ja kukko on varattu :smt050
Kiuruvetisiin sitten päädyttiin :smt001 Kanat saan tästä ihan läheltä ja erisukunen kukko haetaan vähän etempää..
Ja säilyttäjä paperitkin on jo tilattu :smt045
Nyt, kun sais vaan nuo tilat äkkiä valmiiksi, niin pääsisi poppoo uuteen kotiin. Tuntuu vaan venyvän tää meitin projekti....huoh :smt021 Malttamattoman aika on pitkä :smt012
harrastaja

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Työpäivä takana ...ja Tipuilta Mäntsälään terkkuja 2 on jo kuoriintunut tänään ja vielä 3 jäljellä saa nähdä 1 oli tyhjä jonka otin pois alkuviikolla :smt041
Armaada

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Armaada »

Föhr-kukko saa vihdoin nukkua orrella :smt041
Kanat heitti pikku-kukon aikaisemmin aina orrelta pois ja se joutui nukkumaan ikkunalaudalla.
Tämä arvon nousu liittynee siihen, että isäntä kuuli tänään sen kiekuvan ekaa kertaa :smt001
HIPSU

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Tiput nukkuu vapaana kanalassa :smt041 Tosin olivat pöydällä, joka on orsien alla, jotta kakit on helpompi korjata.
Mutta, kanat oli väistyneet siitä kohtii missä alapuolella on tiput, tämä on suuri ilta meille :smt049
Iloisten Munatalo

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Hienoa Max3 ja hienoa HIPSU! :smt038
Iloisten Munatalo

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Kaikki munivat! Parina viime päivänä on tullut 8 munaa päivässä :smt054
Silvia Sommarlat

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Ilomuna, Wau mikä munasarja!! :smt005
suikku

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja suikku »

Meillä on nuohooja. Hui mikä hirvitys nousi katolle! Isokukko päätti nostaa hälytyksen varmuuden vuoksi. Siellä ei yleensä ole ketään! Nyt kanat piiloon ja HETI!
harrastaja

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Tulihan oikein kiire tänään kanojen talvikanalan katon laitossa...Piti vielä olla keskiviikko vapaa muutta joudunkin aloittamaan jo silloin ja oisin huomenna jo voinut mennä mutta hieroja ..Ei passannu kellonajat yksiin ,joten siinä tehtiin hiki hatussa ja 6x 30 cm palasta jäi puuttumaan ..Ja mitä vielä .......ajattelin pitää vapaa illan niin muistin et meidän piti viel yks kyläreissu puol 7 tehä......Onneks taitaa mies selvitä jonain päivänä lopusta yksin kun mulla on 2 ja puoleen viikkoon 1 vapaa pakosti ku ei pääse kotoa pois
Vastaa Viestiin