Eka muna

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

sokuri

Eka muna

Viesti Kirjoittaja sokuri »

Pippuri kanaseni ikää 24viikkoa ja yksi päivä(piikkiöläisen kanan ka 25 vk) pyöräytti tänään porukan ekan munan :smt038 Kolme muuta kanaa on saman ikäisiä ja neljä sitte puoltoista kuukautta nuorempia. Munan paino oli 36 grammaa.

Isommat nuorikot on tulleet niin rakkaiksi lemmikeiksi, etten olis uskonut. Syliin hyppäävät heti, kun jakkaralle istahdan ja ovat alkaneet tykkäämään silityksestä.Pienemmätkin syövät kädestä, eivätkä säiky, mut ovat viel vähän arempia. Tätä kun kerroin asiakkaalleni, olen työssä vanhusten kotihoidossa, mamma väitti, ettei voi olla mikään oikea kana :smt002 . Kukot Kustaa ja Vihtori ovat oppineet kiekumaan ja voi sitä intoa, kun ihmetellään mitä osataan.

Yks asia kyllä ihmetyttää, nimittäin kukkojen huono käytös. Esim pari päivää sitte toinen oikeastaan raiskasi yhden pienemmistä nuorikoista ja sama juttu isommillakin et ei mitään kosintamenoja niinkuin olen luullut, isommat vaan saa ajettua kukon pois ja tietty ajoin pikkukanankin kimpusta, olin vaan itsekin niin äimänkäkenä ensin :shock: Onko muilla mitä kokemuksia nuorista kukoista, ovat siis syntyneet maaliskuun lopulla.
Iloisten Munatalo

Re: Eka muna

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Onnea teille, meillä sama onni täällä! EKA MUNA, pikkuriikkinen beige 23 g ja täydellinen kuori :smt049
Kuva

Meidän syntyneet huhtikuulla ja Kusti kyllä kosiskelee ja tarjoilee ruokaa ym pitää kanoistaan huolta, mutta Berlusconi vastaavasti yrittää salakavalasti selkään kanasille, jotka eivät niinkään tahdo olla sen poljettavana, Kusti välillä antaa lähtöjä Berlusconille.
Viimeksi muokannut Iloisten Munatalo, 31 Heinä 2011, 22:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
HIPSU

Re: Eka muna

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Ei meilläkään mitään kosiskella, yhtä lempikanaa väijytään kulmantakana ja hyökätään kimppuun kun ei muuten anna :smt003
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1163
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Eka muna

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Onnea sokurille ja Ilomunalle ekasta munasta :smt041 ! Eikö tunnukin hienolta! Ja ihmeellisintä on se, että vaikka meillä tuli eka muna jo helmikuussa, niin vieläkin tulee tosi hyvä mieli aina kun hakee munia kanalasta :smt048 . Meillä kävi ekan munan kanssa siten, että vaikka minä meillä hoidan kanat, niin tietysti mieheni oli se joka löysi ensimmäisen munan. Ja hän käy kanalassa tosi harvakseltaan. Hänkin innostui ensimmäisestä munasta niin paljon, ettei malttanut kävellä 40 metrin matkaa taloon kertomaan vaan hän soitti heti kännykällä minulle keittiöön :smt005 .
Mimi30

Re: Eka muna

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Onnea ekasta munasta molemmille! :smt038 Muistan vielä itekkin ton fiiliksen kun se kauan odotettu eka muna tuli! :smt001 Oli muuten meilläkin pieni,ruskea ja kovakuorinen.. :smt042
vardenji

Re: Eka muna

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Onnea ekoista munista :smt041 Vaan arvatkaapa sitä iloo kun saatte omista munista ekat poikaset :smt002 Se on hienoo!
Iloisten Munatalo

Re: Eka muna

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Vari, sitä tässä odotellaan
:smt050
Toinen muna tuli kanssa eilen ja oli himpun isompi... 32 g
ellikki

Re: Eka muna

Viesti Kirjoittaja ellikki »

:toothy4:
Meillä tänään tyrniksien eka muna. Pieni, sievä ja vaalean ruskea. Painoi 29 g.
Kukko hyppäs heti kohta kiitokseksi nuoren frouvan selkään, sujuu jo mallikkaasti ilman pikajuoksuja mökin ympäri.
Tyrnikset syntyneet huhutikuun alussa.
sokuri

Re: Eka muna

Viesti Kirjoittaja sokuri »

Paljon kiitoksia onnitteluista :smt001 Kukotkin on jo oppineet hiukan tavoille, nyt jo tarjoillaan kohteliaasti matoa rouville, mut parantamisen varaa silti vielä on.
Iloisten Munatalo

Re: Eka muna

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Tänään näin ekan kerran kuinka kana oikein antautui poljettavaksi :smt005 Kustille ne antaa Berlu vaan jatkaa yrittämistään, se ei ole suosiossa vaikka parhaansa mukaan koittaakin mielistellä kanarouvia :smt009
sokuri

Re: Eka muna

Viesti Kirjoittaja sokuri »

Nyt oli meillä ikävä yllätys, kun tultiin kotio. Vihtori ja Kustaa kukot oli tapelleet oikein kunnolla, verta on kanalan seinässäkin. Tähän asti on riittänyt pelkkä pörhistely ja mahtailu. Mun mielestä Kustaa on alistunut, mut nyt Vihtori näytti kurjalta. Lapset jo parkuu mitä tästä tulee ja itsekin olen vähän kauhuissani, pitääkö toinen laittaa pataan vai seuraillaanko vielä. Kuka viisas osais sanoa, onko tää nyt tätä sit tästä eteenpäin kunnes toinen on vainaa vai selvittävätkö kerralla kumpi on ykkönen ja elävät sitte taas sovussa.
Iloisten Munatalo

Re: Eka muna

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Meillä ei veri lennä eikä pahemmin höyhenetkään pöllyä, mutta kyllä Kustikin antaa Berlusconille huutia ja on ominut kaikki kanat itselleen. Välillä on semmoinen kilpajuoksu kun menevät peräkanaa :smt005 pojat tarhassa. Kusti saa vaan polkea, sille kanat jopa menevät tyrkylle, mutta kun B. yrittää niin kirkuvat kuin hengen hädässä ja silloin Kusti puuttuu peliin ja antaa hatkaa B.lle ... seurailen täällä ja tilannetta ja jos ei tasaannu niin B lähtee uuteen kotiin tai.... :oops:
piiparinen

Re: Eka muna

Viesti Kirjoittaja piiparinen »

minä olen ihmetelly miten hyvin meillä on aikuiset kukot tullu toimeen keskenään...kaksi siis on niitä.
Varma on Holgerin isä...tuskin sillä on mitään merkitystä, mutta poika on aina kunnioittanu Varmaa,eikä kumpikaan ole koskaan ollu kovin väkivaltaisia. Hyvät luonteet on sattunu muutenkin niille... jotkut tutut on sanonu..tai kuulin sillo kun aloin kanoja pitämään että et kai kukkoa ota...ne on niin vihaisia ja käyvät kimppuun ym...
meillä Varma tervehtii joka kerta kun menen kanalaan ystävällisesti GRRRR....kurnahduksilla, antaa silittää ja muutenkin käyttäytyy aina rauhallisesti. Tosin sen verran isän ja pojan toimia seuranneena, kakkos kukolla ei paljon sanavaltaa asioissa ole :smt001 . Varma syöttää kanat, syö itse ja sitten syö Holger...jos jotain jää :smt003 .
Iloisten Munatalo

Re: Eka muna

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Noin meilläkin Kusti toimii ... kujertaa kanat syömään, syö itse siinä samalla pitäen silmällä ettei B. pääse kupille ainakaan liian useasti ja sitten kun muilla on mahat täynnä niin B saa tulla .. luulen että Berlusconi olisi hyvä kukko omassa parvessaan, nyt taitaa olla turhautunut ressukka ... :smt009
thank

Re: Eka muna

Viesti Kirjoittaja thank »

Menee ohi aiheen, mutta meiltä puuttuu hämäläiseltä kukolta pyrstösulat. Onko tää nyt jotain sulkasatoa vai ovatko pojat ottaneet yhteen?
Vastaa Viestiin