Meidän haudonta

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Voiko ton Puuro tipun pestä lämpimällä vedellä kun sen untuvat on ihan kovettuneessa puurossa eikä ne ole sillain pörhöllä että lämmittäisivät sitä vaan ihan nahkaa myöten kovettuneina klöntteinä.

Tänään siirsin tiput ja mamman kanihäkkiin pumppuhuoneeseen kun siellä on lämmitys.Munan otin pois ja rikoin sen oli pelkkää nestemössöö ei haissu vielä mädälle.Eli neljä tipiä tuli alkuperäisestä kuuden munan satsista.Sitä siipisulista tunnistusta koitin sen mukaan olis kolme ja yksi mutta en nyt muista kumpi sulkamalli oli kumman. Mutta niitä pitkä lyhyt pitkä lyhyt.... sulkasia olis kolme.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Voit pestä käden lämpöisellä vedellä oikein hellästi ja varovasti. Ja sitten kuivatat hyvin lämpölampun alla käsissä tai vaikka varovalla puhalluksella hiustenkuivaajalla.
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Kiits Mimmi :smt006 .
Kertokaas ny mulle onko toi ihan okei kun ne tiput kuoriutu Tiistaina ja nyt on torstai, eikä se mamma ole päästäny niitä tipejä syömään eikä juomaan. Se vaan pitää ne pesässä allansa eikä syö edes itse, kakilla käy kun viskaan sen sieltä pesästä pois. Jos vaan nostan niin jää siihen töröttään mutta kun heitän sen kauemmas ni sitten kuuluu vähän ajan päästä prööt. Eniten mua huolettaa noi tipit kun ei ne syö, juo eikä jalottele , onko niillä niin kylmä vai onko toi kana niin tyhmä/ylihuolehtivainen että tappaa ne tipit nälkään. Kuinka kauan ne pärjää syömättä ja juomatta?????
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4450
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Pitäis niiden viimeistään huomenna ruveta syömään ja juomaan...siihen asti riittää vielä eväät ruskuaispussissa. Tuo, että mamma ei syö ollenkaan, kuulostaa vähän erikoiselta. Meillä emot on olleet oikein himosyöjiä tipujen kuoriuduttua ja tiputkin on jo ekana päivänä pikkuisen muka olleet syövinään emon houkuttelemina. Onhan sulla koko ajan tarjolla vesi+ruoka?
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

No nyt on tänään ollu kun siirsin ne sinne kanihäkkiin, toi pesä oli niin ahas ettei sinne mahtunu kun yks kippo ja sinnekin meinas Puuro heti kuolla. Mä pakko syötin sitä kanaa jo eilen tyylin kipponokan eteen ja akka nokkas vihasena samalla meni vähän puuroo alas. Juonu ei ole olleskaan vaikka oon tarjonnu, tonne pesään ku ei voinu mitään jättää. Mutta nyt kun olis tilaa ja ruokaa jos jotakin tarjolla ja vettä niin tää akka ei edelleenkää liiku sieltä pesästä mihinkään ja jos se ei liiku ni ei liiku tiputkaan.Täytyy varmaan ottaa se pesäloota pois siltä huomenna ja vuorata kokohäkki jollain peitteellä.
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Eilen siirsin häkin kanalaan ja tänään avasin luukun. Heti vei mamma tiput toisten joukkoon ja piti niistä hyvää huolta. Yöksi laitoin taas häkkiin ettei rotat vie. Aamulla taas avaan luukun :smt001
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Siinäpä mukava joulukalenteri! :smt001
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

No nyt se joulukalenteri koitui yhden tipin kohtaloksi ja vielä jouluaattona :smt010 . Se oli jotenkin telonut jalkansa siihen luukkuun niin että toinen jalka meni poikki sieltä ylhäältä nivelestä. Päästettiin sitten tipu kanojen paratiisiin, se oli se valkoinen tipu :smt009 .
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

no voi ei, olipa kurja juttu! Pahoittelut sinne ja yritä silti löytää Joulutunnelmaa, elämä on tälläistä.
Haleja!
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4450
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Voi surku :smt009 Kyllä se on niin epäreilua, että vaikka kuinka hyvin koettaa hoitaa, niin silti ne onnistuu telomaan itsensä :smt011
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Mä aina laitoin siihen lastulevyn palan päälle mut ne isot kanat oli sen tiputtanut alas.
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

No nyt meillä alkoi kääpiökochi Elli hautoon, onko 6 munaa liian paljon sille?
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kokeile paljon mahtuu hyvin alle.
Mut varmaan kuus olis ihan hyvä, varsinkin jos on isompia munia.
Tosin mulla joskus käppänä toi piilosta 11 tipua mitä oli hautonut...
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Noista munista on neljä isoa ja vaan kaksi käppänän munia, olisin niin halunnu laittaa sille yhen brahman munankin kokeeksi mut eihän se brahma tänään muninu :smt011
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Laita rahma huomenna. Ei kai se haittaa jos päivän myöhässä laittaa :smt017 Eihän ne kuitenkaan kaikki samaan aikaan kuoriudu.
Vastaa Viestiin