Jätti-kochin

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
fasunen

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Onnea Hiltalle :smt003 Minä pistän paremmaksi ja mulle muuttaa kolme kanaa ja kukko :smt005
Tuulia

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Mulla on kokemusta Jäteistä vain tän 5kk. ajalta, ja on kyllä niin mukavia ja rauhallisia kanoja ja kukkoja.
fasunen

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Niin ihanilta kuulostaa kaikkien kuvailut että innolla odotan niitten saapumista :smt003
minnimanni

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja minnimanni »

Miltäs ne jättikochit nyt sitten tuntuu fasunen? Kuis kukko on käyttäytynyt?
fasunen

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Mukavia palleroitahan nuo ja kukko on toistaiseksi käyttäytynyt kunnolla toivotaan että sama jatkuu vastaisuudessakin. :smt003
sannikki

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Olipas mukavan värisiä jättejä täällä :) mielenkiinnolla odotan mitä minun jäteistä kehkeytyy värien suhteen, lolen melkein varma että kaksi on kukkoja ja yksi kana, yksi on epäselvä. Kukoiksi epäilemäni on terhakasti pystyssä, hurjat sulat jo selässäkin sellasena harjana olkapäillä. Myös näillä kahdella on pystösulkien alku havaittavissa. Yksi tipuista on niiiiiin raggari että :smt042 muut on rauhallisia mut tää yks riehuu ja pyrähtelee, ja pörhistelee kädelle kun menen touhuamaan... sillä onkin sellanen tumma irokeesiraita selässä :smt043

tässä kyseinen tipu ja vaalea vieressä kanaksi epäilemäni(toivomani) näkyy nuo selkäsulatkin kivasti ja kaverilla niitä ei ole :)

Kuva
sannikki

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Auttakaa minuu :) KUKKO VAI KANA???

Kuva

Kuva

Kuva

tässä minun 20 päivän ikäiset kotchinit jotka ovat täysi mysteeri sukupuoleltaan :D
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4449
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Jätit(kin) ovat aika kinkkisiä sukupuolitunnistettavia. Itse katson kaikista roduista, että mitä nopeammin kasvattaa siipi- ja pyrstösulat ja mitä nopeammin höyhentyy, niin sitä varmempi kana. Ylin ois kukko, keskimmäinen kana ja alin ehkä kana. En oikein saa alimmasta kuvasta selvää, mutta vertaapas kahteen muuhun, että kumpiko olis ;)
sannikki

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja sannikki »

kaksi alimmaista on melkein kokonaan höyhenissä jo mutta tuolla ylimmällä on selkä ihan untuvalla vielä, ja kahden alimman pyrstöt kasvoi aikaa sitten ylimmällä vasta nyt, eli jos Hiltan arvio pitää paikkansa niin meillä on kaksi kanaa ja yksi kukko :smt038 mie jotenkin ajattelin että kukko sulkis nopeammin kun kana :smt042 eikä se ajatus edes perustu mihinkään! Hitsi kun oliskin hyvä juttu jos näin olis!!!!!!!

Tässä vielä yksi kuva ihan höyheniä ajatellen, edellisen sarjan ensimmäinen tipu eli mahdollinen kukko on tässä edessä

Kuva

Kahdella muulla on sulkapuvut paljon pidemmällä ja ne näyttävät harjan ja pään muodon/ilmeen osalta olevan samaa sukupuolta ja muutenkin on sellanen tuntuma kun sulat ja pysrtöt kasvaa samaa vauhtia ja tää yksi tulee selvästi jäljessä :)
kukko

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja kukko »

Mitenkä hyvin jätit munii?
Tuulia

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Meillä jätit viime kesänä kun täyttivät 5kk. niin aloittiavt munintansa, kanoja meillä siis 2 kpl. ja munia päivässä tuli 1-2, mutta nyt marras/joulukuussa jäivät tauolle, ja ovat tauolla vieläkin, meillä on kyllä huono valo, että ehkäpä ne siitä sitten taas aloittavat munimaan kun päivät pitenee.
Eli olisivatko sitten keskinkertaisia munioita muihin verrattuna.
Nina

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja Nina »

Juu ei ne mitään supermunijoita ole. Kaikkien tähtien pitää olla suotuisassa asemassa kuuhun nähden, että munia tulee. Ja jos sanot niille yhdenkin väärän sanan, niin sitten vedetään herne nokkaan ja muninta loppuu siihen :smt003

Mutta ovat luonteeltaan niin ihania, että se korvaa vähäisen muninnan. Onneksi kaupasta saa luomumunia. Mutta hyviä ovat hautomaan ja hoitamaan poikasia.
Nina

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja Nina »

Ja lisäyksenä edelliseen viestiin. Meillä ei ole taas munittu pariin viikkoon, mutta nyt yksi kanoista on lättynä keskellä lattiaa. Ei siihen hautomiseen näköjään munia tarvita. Syyllistävä katse kertoo, että pitäisi tuodan arvon Rouwan munat takaisin, mutta kun mä söin ne jo :-"
Tuulia

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Nina kirjoitti:. Ei siihen hautomiseen näköjään munia tarvita. Syyllistävä katse kertoo, että pitäisi tuodan arvon Rouwan munat takaisin, mutta kun mä söin ne jo :-"
:smt005

Meillä jätit eivät ole hautoneet, katsotaan sitä sitten ensi kesänä.
koohokana

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja koohokana »

Meillä tulee about yksi muna kahdessa päivässä, mutta kochin munat onkin sitten vähän isompia kooltaan. Toinen kana munii säännöllisesti ja on kukon suosiossa, toinen hautoo nyt kolmatta satsia viime keväästä lähtien. Edelliset tiput oli 16 viikkosia, kun tämä alkoi hautoa taas. Rauhallisia ja ystävällisiä ovat kummatkin rouvat.
Vastaa Viestiin