Kuivituksesta

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Jep mustakin toi olki ei oo hyvä taisiis itse en käytä. mulla ei oo ongelmaa kun on turveyritys iskällä :smt001 Meillä kanat ainakin tykkää kylpeä turpeessa.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Pankista saa...korotkin laskee kokoajan. Ja lomittajapulahan suomessa on, eli sulla on varma duuni! Pitkänä on olki, tai mitä tuolta puimurista pukkaa, siinä ei oo silppuria. Mulla on kylpypaikka erikseen. En älynnyt/saanut viimevuonna otettua turvetta. Meil on ja turvetta tuolla kuhan keräisin.Pitää laittaa isoilla kirjaimilla kanalan seinään muistutus enskesäks.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kun sais nyt edes tän yhen läävän maksettua... :smt003
Silloinhan se olki menee jos on kylpypaikka erikseen :smt001
Jos olis oikein pihi ja ahkera niin kesällä vois ulkoa jostain kasata jotai hienoa maata kylpyyn, hiekansekaista multaa.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Sellainen pöly hiekka on niille mieleen, kylpevät kun hullut! mitä pölisevämpää sen parempaa!
Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Mulla on pihalla kasa läpimärkää sirkkelisahanpurua,kun en tampio hommannu sitä ennen niitä monsuunisateita.

Mutta mulla on autotallissa purunkuivaamo; lapioin purut pulkkiin ja vedän sinne kuivumaan,siellä kun on lämpöpuhallin päällä kokoajan joka lämmittää tallia.

Kuva
Näin ikkää....3 pulkallista on vielä auton allakin nii ei pyöri jaloissa.
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Gizzmo kirjoitti: Mutta mulla on autotallissa purunkuivaamo; lapioin purut pulkkiin ja vedän sinne kuivumaan,siellä kun on lämpöpuhallin päällä kokoajan joka lämmittää tallia.
.
Mitäpä ei kanailija tekis "lastensa" puolesta :smt005 :smt005 :smt005
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Miks ihmeessä mun kanalassa alkoi heti haiseen ammoniakki kun laitoin purujen sekaan pahnoja kuivikkeeksi :smt011 nyt mä joudun taas tyhjentään koko helahoidon :smt013.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Oljet ei sillee ime sitä hajua. Sen tähen haiskahtaa varmaan. Vaik luulis et jos on muutakin ni ei haisis, no enpä tiiä.
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Pelkällä purulla ei haissu yhtään mutta heti kun laitto pahnoja alkoi haiseen, samalla lailla kävi viimeksikin ja jouduin tyhjään koko pehkun pois.Voiko se johtua siitä kun noi kakat jää niihin olkiin kiinni ja silloin ne ei sekoonnu sinne pehkuun vaan jää tohon pintaan.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4450
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Pitkää olkea ilmeisesti? Lyhyeksi silputtu toimii paljon paremmin. Sitten on myös eroja siinä, että onko kauran vai ohran oljista kysymys. Kauran olki on hiukan pehmeämpää ja imukykyisempää. Voisit kokeilla pöyhiä pahnat talikolla sinne purun sekaan.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Mulla ei noi haise?! mutta lisäänkin aika useesti sinne olkea.
Varmaan holvaan ihan liikaakin. Mutkun joskus tulee istahdettua sinne sekaan kattelemaan touhuja. Ja huvikseen ruokin kädestä noia kanojani. ne on jo oppinu istuun polvella :smt005
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Hilta:Pitkää kauran olkea on, pöyhin sen eilen sekasin ja tänäänkin sekoitin sekä heittelin kanoille jyviä pehkuun että pöyhisivät sitä itsekkin. Toivotaan että se pöyhiminen auttais, ei jaksais taas tyhjätä kun on kovia pakkasiakin tulossa.Ens vuonna laitan kyllä pehkun turpeesta jos sellaista sattuu vielä kaupoista saamaan.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Luulis pöyhimisen auttavan :smt017
Vai latasiksä sinne kuinka paljo pehkuu? Kai se haju siitä tasaantuu...
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Viimeviikon keskiviikkona laitoin kaks jätesäkillistä olkea sinne, muuten siä on ollu vaan sahanpurua, kaks päivää sitten alkoi haiseen ammoniakki. Heti lisäsin tuuletusta ei auttanu, tänään ja eilen pöyhin huomenna näkee auttoiko. Mulla ei ole kauheen vahva se pehku paitsi orsien alla on joku 15cm, tykkään lisäillä kuiviketta kerrankuussa ni näyttää puhtaammalta. Kakka lautoja ei ole orsien alla ku ei sinne oikein saa sellasia asennettua.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Nyt lähdet kauppaan, ostat turvetta ja laitat sitä sinne sekaan ni jo läks hajut!
Vastaa Viestiin