Kotoisa ja halpa rehuautomaatti ;)

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

:smt003 Tosi hyvä idea!!
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

:smt003 kierrätys kunniaan :smt003 hienot ja käytännölliset, silmäniloakin niistä tulee :smt007
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

:smt005 Tosi hauskat :smt005 Toivottavasti munat eivät ala maistua "villasukalle" :smt016
Korpikotka

Viesti Kirjoittaja Korpikotka »

Noniin, nyt Korpikotkaa viedään!
Vaikka olenkin vielä wannabe-kananomistaja, tuo rehuautomaatin kaavio sai mut jo penkomaan varastoa, ja siellähän ne tarvikkeet lymysivät! :cheers:
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 :smt005 Tosi Hyviä keksintöjä!
tuota kanojen kynsiviilaa kokeilen heti! Minä kun oon leikannut kavereitten kynsiä jos ovat pääseet liikapitkiksi. Ja mikä ihana oivallus noi kumisaappaat.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Laitetaas nyt taas tännekkin vaihteeks...
Tälläsen ruokinta-automaatin väsäsin äsken tipuille.
Kuva

Eli mä vaan halkaisin tollasen muoviputken ja ruuvasin laudat päihin.
Putki päällä on pyörivä, ettei tiput istuksi siinä.
Hyvin näytti toimivan!
etna

Re: Kotoisa ja halpa rehuautomaatti ;)

Viesti Kirjoittaja etna »

Oooh, tää lähtee heti leikkamaan kumppareihin reikiä! \:D/
harrastaja

Re: Kotoisa ja halpa rehuautomaatti ;)

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Taidanpa ottaa mun risat saappaat ja veitten ja laittaa tipuille automaattia.............Niin kerran kyselin vesiautomaattia .....ihan muussa asiassa jouduin Agrimarkettiin ja siellähän oli 5 litran juoma-automaatti ei muuta kuin ostin pois
Viimeksi muokannut harrastaja, 06 Heinä 2009, 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iiwi

Re: Kotoisa ja halpa rehuautomaatti ;)

Viesti Kirjoittaja iiwi »

Mä tein kaura-automaatin niin, että otin pesuvadin ja pohjasta rikkinäisen ämpärin, sekä ämpäriin kannen. Ämpäristä leikkasin mattopuukolla pohjan pois, ja alareunaan aika vierekkäis kaksi sellaista piirretyistä tutun hiirenkolon näköistä aukkoa. Ämpäri vadin sisään, kaurat sisään ja kansi päälle, hyvin on näyttänyt toimivan :) Voin käydä vaikka nappaamassa vielä kuvankin.

Muoksista, tässä vielä kuva. Kauniisti ympyröitynä niiden "hiirenkolojen" yläreunat :) Ämpäri on siis lykätty ihan vadin takalaitaan kiinni, jotta jää vähän enemmän tilaa tuohon mihin kaurat tulee.

Kuva
douniainen

Re: Kotoisa ja halpa rehuautomaatti ;)

Viesti Kirjoittaja douniainen »

iiWi; mä muuten tein juur tuollaisen automaatin jonka olit tehnyt ja siitä tuli tosi hieno.
Kiitos vinkistä! :smt023
viiriäiset

Re: Kotoisa ja halpa rehuautomaatti ;)

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

AHAA! Leikkaasopivan pätkän satakympistä viemäriputkea ja keskeltä vähän yli puolen välin kohdilta putki auki kokomatkalta siten tulpat kiinni kolmiomallisiin vaneri palasiin parilla läpipultilla ja sitten putki siihen että tulpat olis päissä ja kiinni niihin tulppiin reunoistaan läpipulteilla siinä on sitten avo kaukalo ja saa niin pitkän kun haluu!Kuvaa voi laittaa joskus.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4449
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kotoisa ja halpa rehuautomaatti ;)

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Jep! Meilläkin on nyt melkein tuommoinen putkimaatti kuin jampan laittamassa kuvassa. Meillä oli vain ohutta putkea sillä hetkellä, kun idea piti toteuttaa. Putken halkaisija n. 5cm, joten siihen ei saanut tuota 'keskiortta', mutta se on niin kapea, että ei siihen tiput juuri pakkaudu *askomaan. Tehtiin verkkoseinään kiinnitettävä versio, jota on helppo nostaa tipujen kasvaessa.
Vastaa Viestiin