Kalkkunoista kysyttävää

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mulle varausta sitten poikasista :smt007
Tahtoo kalkkunavauvoja :smt008

Laitan sulle vielä erikseen postia :smt001
TiPu

Viesti Kirjoittaja TiPu »

Mistä mahtais saada ens kevääksi/kesäksi muutaman kalkkunanpoikasen... :smt003

Päätettiin tossa, yllätys yllätys, joulupöydässä kalkkunaa syödessä, et näitähän vois itekin kasvattaa... Jos butteja haluaa, niin mistä etsiä? Mistä sais kasvattajalistan tms.?

Niiin ja vielä kuukernupille, jos ei noita butteja oteta niin sulta varmaan saisi ostettua kalkkunanmunia joita voitais sit ite haudottaa koneella...
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

Siipikarjaliittoonkohan mä sillon soitin... muistaakseni. Sieltä sain tietooni paikan, josta meidän butit on kahtena vuotena tullu.
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Kuukernuppi: Saitko mun viestin :smt001
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

ninnu: ei tullut viestiä mulle :smt009 ja Tipulle terveisiä että ilmoittelet vaan ajoissa että minkälaisia kalkkunoita olisi toiveissa niin postittelen sulle sitten munia kevväämmällä..
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

En tajua, olen laittanut sulle nyt kahteen kertaan yksäriä, että emailia, mutta jostain syystä viestit tulevat mulle itselleni :smt017

Mutta siis toivottavasti sinulle tulee keväämmällä poikasia, niin tulen hakemaan tukka putkella :smt006

Jos ja kun lapsukaisia on odotettavissa, voisitko ottaa yhteyttä :smt001
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

minä pistän sut ekaksi varauslistalle ja heti kun alkaa poikasia pompsahdella niin otan yhteyttä :smt003
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Ihanaa, kiitos :smt008
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Paltsi varailisi myös kevään munasatoa Kuukernupilta. Meillä on jättikochin ja maatiaisen jälkeläisiä (ehkä...) joiden emot on ainakin hautoneet, toivottavasti nämäkin. Tarpeen vaatiessa haudotaan koneessa. Mustia ja pronsseja jos saisi, niin pihapiiri komistuisi kerralla. Ihan mieletöntä odottaa kevättä ja kaikkia poikasia. Yksi uuhi karitsoi näinä päivinä ja toinen toukokuun alussa, ja kanojakin meinattiin lisätä, suloisen sekarotuisia pihakanoja :smt003

Nämä sekarotuiset kanaset on vielä niin nuoria, etteivät edes muni vielä, mutta sitäkin odotellaan alkavaksi ihan pian. Jännittää
:smt026

Maunu Muori: Meidän nuorikot on sinun Pietarin (?) jälkeläisiä, ostettiin ne syksyllä Sirpiltä Hirvensalmelta. Minkä rotuinen Pietari on?

edit: Ai niin, meinasi unohtua potsit: varasin ensi kesäksi meille kaksi possua ! Sitten alkaa olla kotieläimiä omiksi tarpeiksi: heppoja, koiria, kissoja, kanoja, kalkkunoita, lampaita ja sikoja. Kaikkea mitä pieni ihminen tarvitsee, puuttuu enää kyyttö, mutta kun tallissa ei ole tilaa...
TiPu

Viesti Kirjoittaja TiPu »

Kuukernuppi, minkärotuisten kalkkunoiden munia sulta voisi sitten ostaa? Ihan mitkä vaan käy kyllä.

Ja Paltsi, ihan kivan kokoinen eläintarha teillä... Mistäpäin Lieksaa muuten olet? Nimittäin äitini on Lieksasta lähtöisin... :smt001
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Tipu: Kylänlahden suunnalla asustellaan. Äitisi saattaa tietää työpaikkani, Lieksan kristillisen opiston Kylänlahdessa. Hiukan yli 60v. kansanopisto Viekijärven rannalla, mahtava työpaikka kauniissa ympäristössä :smt001
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Tipu: mulla on pronsseja ja mustia puhtaana sekä sitten näiden sekoituksia, keväällä koitan saada aikaiseksi vielä butin ja pronssin tai butin ja mustan risteytyksiä eli periaatteessa voit valita neljästä erilaisesta tyypistä...
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Jaahas Pano.. eikun panupietarin rotu.. no sen voin sanoa että siinä on ehkä puolet kultabraamaa ja lopussa voi sitten olla kaikkee isabrownin, millefleurin ja hämeen mustan väliltä ja kääpiökochin voi olla siivu.. vaan tuskin on kun on kuitenkin aika iso poika(tai sitten siinä on suurin osa kuitenkin kultabrahmaa.. en mää niitä kanoja ja munia niin tarkaan vahdi, munivat sekaisin eri pesiin).. että sellainen...kukko. Jättikochia ei siinä oo tai broileria, mutta olis noihin isoihin tarkoitus vähän sitäkin sotkee...kunhan valkkaan mitkä puolbroilerit jää jatkaan sukua.

Pietari on mun isoo kantaa, pienet on sitten erikseen ja joku keskikokonen.. ihan puhtaitakin joukossa.. mutta suurin osa sotkuja ;)
jukkis

kalkkunoista..

Viesti Kirjoittaja jukkis »

Eli olisi aikomus ensi kesäksi laittaa jokunen kalkkuna kasvamaan ja olin ajatellut noita pronnsi tai mustakalkkunoita. Kysymys olisi, että mistähän noita osaisi kysella ja minkälainen yleensäkkin on saatavuus ja mihinkähän hintaan noita poikasia saa??
TiPu

Viesti Kirjoittaja TiPu »

Kyselen nyt vielä kun meille noita kalkkunoita on tulossa, että paljonko nuo sekoitukset kestää pakkasta? 10-20 miinusastetta? :smt017 Oliko ne nyt musta-ja pronssikalkkunoiden sekotuksia...

Kun sisätiloja kyllä on, mutta isot ulkohäkitkin löytyy. Toisessa häkissä on verkkokatto ja tuulensuoja + sateensuoja, toinen häkki on isompi mutta siinä ei ole kattoa vaan pari metriä korkeat verkkoaidat. Tulevat varmaan siitä yli?

Onko kalkkunanrehu välttämätöntä AIKUISILLE linnuille? Nuorille linnuille ilmeisesti on. Ja miten teillä kalkkunanomistajila on kissat + aikuiset kalkkunat menneet keskenään? Kumpi saa enemmän kyytiä? :smt003 Niin ja kun ne aluksi tossa ulkohäkissä elelee, niin minkä ajan päästä sit uskaltaa päästää pihalle vapaaksi?
Vastaa Viestiin