helppo ja halpa ruoka-automaatti

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Silvia Sommarlat

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Tämä hyvä!! :smt001
omena

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja omena »

Tää on kyllä aivan loistava :smt023
AnetteMilli

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Tämä testattu. Hyvä ja toimiva ohje :smt023 Ja tässä perheessä tulee tyhjiä maitopurkkeja liukuhihnalla, ettei ainakaan ole tarvikkeista pulaa :smt003
Elvi

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja Elvi »

Jes,

saan paremman maineen perheen neidin silmissä :smt004 ... "äiti miksi meillä ei kierrätetä maitotölkkejä".. nyt voin sanoa, että kyllä kierrätetään... :smt040


Tosin, tarkoittaako tämä nyt sitä, että pitää olla koko ajan tipuja :smt042
ÄsVee

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja ÄsVee »

Kappas, vaikuttaa oikein näppärältä. :smt023
Just tänään otin kaverilta kaikki tyhjät munakennot ja maitotölkit matkaani ja onneksi en ehtinyt kaikkia käyttää taimi-istutuksiin. Tuota pitää kokeilla. :smt045
kammomunanen

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja kammomunanen »

Osallistun minäkin: muovikanisterin kylkeen vastaavanlainen aukko, ja sit joku vaikka metalliputki grillitikun paikalle. Täytetään kanisterin suuaukosta, ja senhän saa vaikka seinälle tai kattoon roikkumaan, jos on kahvallinen pänikkä. Ja jos on iso kanisteri, reiät voi tehdä molempiin sivuihin.... Antoipas yksi maitopurkki paljon ideoita, kun joku ensin keksi alun....
Iloisten Munatalo

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

kammomunanen kirjoitti:Osallistun minäkin: muovikanisterin kylkeen vastaavanlainen aukko, ja sit joku vaikka metalliputki grillitikun paikalle. Täytetään kanisterin suuaukosta, ja senhän saa vaikka seinälle tai kattoon roikkumaan, jos on kahvallinen pänikkä. Ja jos on iso kanisteri, reiät voi tehdä molempiin sivuihin.... Antoipas yksi maitopurkki paljon ideoita, kun joku ensin keksi alun....
Tämä toimii varmaan aikuisten ruokintaa silmälläpitäen ... pitääkin tehdä kanisterien pesu ja muotoilu pikimmiten :smt045 Kiitos ideasta :smt047
siimis

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mä olen tehnyt muoviämpäreistä ja kanistereista näin:

Tehdään astian alalaitaan noin 5 sentin korkeudelle vaakasuuntainen viilto. Lämmitetään viillon yläpuolelta kuumapuhaltimella, kunnes muovi pehmenee. Painetaan ja venytetään pehmennyttä muovia sisäänpäin, kunnes viillon kohdalla on halutun kokoinen aukko. Valmis!

Pieniin viiden litran ämpäreihin olen tehnyt kolme aukkoa ympäri ja nämä ovat automaatteina viiriäishäkeissä. Toimivat ja näppärät!

Yritän ehtiä tekemään näitä lisää ja ottaa myös kuvia.
siiri

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja siiri »

Meillä on käytössä aikuisilla kanoilla Mehukatti-tölkit, niihin vain aukko kylkeen ja kahvasta narulla kattoon :smt001
Tipuille tulee tänään sitten uudet tarjoilut maitotölkeistä :smt036
Xaus

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Pitäisi hankkia tuollainen kuumapuhallin. Töistä saan noita 5-10l ämpäreitä niin paljon, kun jaksan kantaa. :smt003
siimis

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja siimis »

Kuumapuhaltimia saa kympillä rautakaupoista, just näin tarjouksen jossain mainoksessa :smt017

Mulle kelpais ämpärit :smt002
Muusa

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Eikö nuo siimiksen tiput saa traumoja kun alusissa lukee "mitä tänään syötäisiin - broileririsotto" :smt105
saralele

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja saralele »

:smt003
Muusa kirjoitti:Eikö nuo siimiksen tiput saa traumoja kun alusissa lukee "mitä tänään syötäisiin - broileririsotto" :smt105
mervi.i.

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja mervi.i. »

Meillä on ruokinta-automaattina kanoilla nokialainen kontio kokoa 43, jalkaterän päälle leikattu reikä mistä on mukava napostella. Useampi kilo kerralla mahtuu saappaan varteen.
Tipusilla on pihalla kokoa 19 söpö kukallinen saapas :smt060 .
Pikkutipuilla sisällä on vesiautomaatti buranapurkista tehty, samalla systeemillä kuin "oikea" automaatti, ruokinta-automaatti on pullo mikä kierretään alustaan , niitä myynnissä pihalintujen ruokintaan, siihen saa vaikka 2l pullon. maksaa pari euroa .
meidän Macca-kätevä tekee kaiken ihan ite :smt002
onnikas

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Minä oon käyttänyt talvella tuota Siimiksen maitopurkki-ideaa hyväkseni ihan aikuisiakin kanoja varten, kas näin:

Kuva

Nekin jotka joutuvat olemaan enemmän orrella kuin muut, pääsevät ruokailemaan.
Vastaa Viestiin