Newcastlen tauti jyrää!

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Wuohetar

Viesti Kirjoittaja Wuohetar »

Heips! Olen ollut nettipimennossa yli kaksi viikkoa nyt vihdoin kone pelittää, luin juuri pitkän ketjun (Mimmiltä olen saanut väliaikatietoja)! Kyllä kaikki kauhukuvat on läpi käyty, vaikka mitään sairauden oireita ei ole ollutkaan. Nyt odotellaan tuloksia kokeista, 7 otetiin verikoe ja 10 ulostusnäyte! Hyvä uutinen on että kolme kanaa jotka menivät Kiuruvedelle olivat puhtaita, joten toivossa eletään että tulokset olisivat puhtaat (ja kaikki muutaman huhtikuussa tuleen munan tähden, kenenkään en toivoisi tällaista kokevan)! :smt009
Viimeksi muokannut Wuohetar, 15 Heinä 2008, 17:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Vähän tuli onneen takapakkia... kaverin ulkokanoista otetaan varmuuden vuoks vielä verinäytteet, ne tiput ja hautomakonehan oli asuinrakennuksen puolella. Ja taas ootellaan. :smt011
Pitäs väkertää vielä korvaushakemus valtiolle 40stä tipusta ja melkeen valmiista siitosmunista. Ja Luojan lykky ei ite tarvitte kenenkään maksaa tällasen taudin testauksia ja muita kuluja, vois ottaa kipeää kukkaron tienoolle.
joonas

p

Viesti Kirjoittaja joonas »

puhtaat paperit tuli :smt026
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Jei! Onneksi olkoon!

Mulle ei vielä tullut postia, vaikka näytteet otettiin tasan viikko sitten.. :smt009 Se on vissiin tänne pohojolaan niin pitkä matka?
asf130

Viesti Kirjoittaja asf130 »

koeta kestää kyllä ne sieltä tulee mutta pakko sanoa odottavan aika on pitkä siitä on kokemusta ja sori offtopic :smt022
sini

Viesti Kirjoittaja sini »

Onnen toivotus kaikille taudin kanssa taisteleville, jotta säästyisitte ongelmilta!!! Käsittämätöntä toimintaa taudin alkuperäistilalliselta! :smt009
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Heippa tänne vaihteleviin tunteisiin.. Mutta minua ihmetyttää nyt yksi asia ja täältä siihen löytyy varmasti heti vastaus: onko kanoissa tavattu tätä New castlea? Siis tällä kierroksella eli tänä kesänä. Kaikkialla osuu silmiin kyyhkystilat, mutta onko kellään ollut kanoissa?

Meille tuli puhtaat paperit :smt038 pari-kolme viikkoa sitten, kaikki kolme testattiin verinäytteistä. Tänään soitin ell että mikä on tilanne, odottavat vielä joitain näytteitä, ennenkuin voisi purkaa ulkonaliikkumiskiellon täältä porvoon seudulta. Eli odotellaan ja soittelen sinne parin viikon päästä, ellei mitään postia/tietoa tule.

Tsemppiä kaikille tulosta odottaville ja kanansa/munansa menettäneille :smt010
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No, mä sain Eviralta tuohon kysymykseen tällaisen vastauksen:

"Taudinaiheuttajavirusta ei toistaiseksi ole tavattu muilla linnuilla kuin kyyhkysillä, mutta kaikkia lintuja ei tutkita tartunnan varalta. Kun tartunta on tilalla todettu, linnut lopetetaan, eikä niitä siinä vaiheessa enää tutkita enempää kustannus- ja resurssisyistä. Myös yhdellä fasaanilla on todettu taudin vasta-aineita tässä yhteydessä, mikä tarkoittaa, että jossain vaiheessa virus on ollut myös ainakin ko. fasaanilla (joka on nyt lopetettu). "

Eli näihin saakka on testattu vain kyyhkysiä, koska niistä tauti löytyi. Kuitenkin ainakin jollain tautitilalla on ollut paljon muutakin siipikarjaa ja kun tauti löytyi parista kyyhkysestä, kaikki linnut lopetettiin tutkimatta sen enempää. Niinpä ei ole tietoa, oliko tauti levinnyt muuhunkin siipikarjaan.

Noh, jos olisi silloin tutkittu ja todettu muu siipikarja taudista vapaaksi, usean nyt tutkitun tilan tutkimukset olisi voitu jättää tekemättä. Että se siitä kustannussäästöstä.. :smt017
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

jeps, ihmettelee täälläkin.. et kunnon karanteeni sinne missä sitä on ja muut eläköön varovaisemmin ja naapurit tietenkin karanteeniin kans. Niin maalaisjärjellä, mut toisaalta, enhän mäkään mikään biologi tai ell ole..

Mutta siis tiedossa ei ole kanatartuntoja, niin mäkin olen ymmärtänyt. Pidetään peukkuja, että tilanne pysyy ennallaan ja paranee eli päästään taas ulkoilemaan vapaasti.
Wuohetar

Viesti Kirjoittaja Wuohetar »

Puuhtaat näytteet oli, kyllä kivi putosi sydämmeltä! :wav:
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Onnea, onnea!

Kohta päästään karanteenista.. olkien hakuun? :smt003
Ei oo mulla vielä soinut puhelin.. :smt120
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No nyt!

:occasion5: :notworthy: :headbang: :blob2: :thumbright:

Soitto tuli ja puhtaat oli tulokset! (Hassu muuten se sanamuoto, että tulos on negatiivinen. Onneksi sanoi ensin, että on hyviä uutisia.)

Ja nyt päästämään kanoja ulos :smt045
Pigeon

tauti

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Onnea :drink: :smt003
Wuohetar

Viesti Kirjoittaja Wuohetar »

Kun soitto tuli, niin piti vähän aikaa kelata että negatiivinen (ennenkuin meni tajuntaan)! :roll:
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Paljon onnea kaikille taudittomille, tosi upea juttu! :smt003 :smt003 :smt003
Vastaa Viestiin