Nukin palleroiset

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Mimi30

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Voi kun ne on kasvanut! :smt001 Eihän noita raaskikaan myydä.. :smt060
kochin-fani

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Onkos sulla Nuki uusia kuvia ihasteltaviksi? :smt003
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Viikonloppuna meen kameran kanssa heilumaan taas :smt001
Vielä kun tää sade taukoais hetkeksi ja vaikka aurinkokin pilkahtais... Pilvisellä ja pimeellä tulee vähän tylsiä kuvia ja kanalassa on niin hämärää, että tarttis lisävaloa. Mut jospa ton isännän sais ylipuhuttua avustajaksi :smt003
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Meni ihan plörinäksi noi edellisessä viestissä mainitut kuvat, olin unohtanut miehen kameran johonhin ihme asetukselle (kuvaan yleensä ihan vaan automaattiasetuksella) ja kuvat oli pimeitä ja sumeita :smt009
Äsken olin vihdoin reipas ja siivosin kanalan, ei tota samaa turvetta pysty pitämään kovin kauaa vaikka kuinka kääntelis, kai ne kalkut vaan kakkii niin paljon :smt003 Turve vaikutti monin paikoin kostealta pohjia myöten, tuskinpa se kääntelykään enää siinä kohtaa olis auttanut. Nyt on onneks raikas hajua taas :smt001

Choko-viiriäinen. Viirut sai uuden, hienon kodin akvaariosta.
Kuva

Salmari ja tytöt. Salmari on nykyään taas kiltti kukko, onneks. Se on niin vietävän komea että olis tehnyt tosi pahaa pistää se pataan. Vielä kun se tajuis ottaa ykköskukon paikasn raiskari-Aatokselta...
Kuva

Kaunotar Aamu
Kuva

Aatos
Kuva

Loppukesästä kuoriutunet Brunette. Voisko tää olla kuitenkin akka? Tällä ei tunnu vielä partasutia rinnassa, Blondilla se jo tuntuu.
Kuva
Kuva

Upean värinen Blondi. Onko kellään kokemusta noista buttimixeistä, jääkö se noin kauniin väriseksi vai muuttuuko tummemmaksi?
Kuva
Kuva

Lähikuva Bruneten naamasta.
Kuva

Nappi, siipirikko varis, muutti meille kesällä.
Kuva

Salmari, taas mamman mussukka :smt049
Kuva

Esmeralda. Musta sillä on hellyttävät rutut tossa silmänympärystässä :smt003
Kuva


Dafi
Kuva
kochin-fani

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Tulipa Blondista komeanvärinen! Samoin Aatoksen väri on hurmaava :smt002 + Söpö varis! Ja Dafia unohtamatta :smt037

Tuntuu vähän yksitoikkoiselta ihkutella jatkuvasti muiden kuvia, mutta kun ne on niin... noh, ihania :smt003 :smt049
sannikki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Saako variksia muuten häkittää, muut kuin lintuhoitolat tms?
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Hyvä pointti, enpä edes ajatellut tuota variksen pidon luvallisuutta... Eläinlääkäri kyllä ehdotti lopettamista, mutta mua tietenkin säälitti lintu ja ell suostui lastoittamaan siiven kun lupasin pitää variksesta huolta. Ottaisikohan Heinolan tai Pyhtään lintuhoitola sen jos ei saa kotona pitää? Mulla ei oikeen olis sydäntä sitä lopettaakaan kun on siipirikostaan huolimatta pirteä ja toimelias kaveri.
Lisäys: toi ei siis pärjää luonnossa, ei ole lentokykyinen, toki olisin sen muuten vapauttanut.
sannikki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Mie olin pyhtään lintuhoitolalla töissä hetken ja toivoisin että sinne otetaan jos heinola ei ota :smt045 ja jos ei ota niin pidä kotona, mutta käsitykseni on että mitään villilintuja ei saa tarhata, ellei ole ollut tarhattu lintu iän kaiken kuten fasaani. Pyhtäällä ainakin on hyvässä hoidossa täysin "elinkelvottomat" eli siipirikotkin linnut, mm varikset. Ruokana niillä oli naudan jauheliha+turvotettu leipä+possun sydän ja raejuusto ja vaihtelevasti viiriäisen munia sellaisenaan, rypäleitä, juustoja, ja kaiken näköistä mitä mieleen tulee vitamiinia ja kalkkijauhetta satsin päälle :)
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Täytyypä rimpauttaa Pyhtäälle pyhien jälkeen, sinnepäin olis luultavasti ennemmin asiaa kuin Heinolaan. Mä oon vähän samantapaista ruokavaliota pitänyt Napilla, saa ruuantähteitä kuten kanatkin, ja kissanruokaa. Mieluiten tietenkin syö lihaa, sisäelimiä tai jauhettua. Paras herkku tähän mennessä oli kissan tappama hiiri :smt003 Tosi mainio heppuhan toi on, mutta niin älykäs, että pelkään sen saavan liian vähän virikkeitä täällä. Oon antanut sille kissan ja koiran älypelejä (sellasia mihin piilotetaan ruokaa), nokittavaa ja peilin, ja vien sitä ulkotarhaan lähes päivittäin, mutta olishan sillä paljon kivempaa jos olis lajitovereita.
Jotenkin pöljästi kuvittelin ja toivoin, että se kesyyntyisi (oon kai kuullut näistä pesästä otetuista poikasista, mutta Nappihan oli jo nuori aikuinen mulle tullessaan), jolloin sille olis helpompi järjestää puuhaa, mutta nyt on vähän haljua jahdata sitä sisään ja ulos kuskattavaksi.
Lisäys: ja jos Pyhtäällä on jo vaakuista ylitarjontaa, saisin ainakin varmaan hyvät ohjeet millä järkätä sille asianmukaisemmat oltavat :smt001
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4450
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hienoja kuvia Nukilta! Brunette näyttää erittäin vahvasti kanalta ja Blondi on upean värinen kukko :smt050
haahkaherra
isa brown
Viestit: 383
Liittynyt: 11 Joulu 2012, 16:33

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja haahkaherra »

Heinolan lintupuistosta saat varmasti myös hyviä vinkkejä Olli Vuorelta :smt023 . Noista viriketehtävistä varikselle voisi ehkä kysyä lisää Ähtärin eläinpuistosta, siellä nimittäin jotain viriketehtäviä on keksitty Naunau-nimiselle kesylle korpille! Mm. vessapaperirullan pahvitötterö, jonka sisään laitettiin hiiri tai jotain muuta ja sitten tötterön päädyt taitettiin! Muistan meinaan sen kauniin naishoitajan :smt007 :smt002 joka kertoili tästä kesystä korpista, mutta en tietenkään, mistä tämä korppi sinne oli päätynyt jne :smt047 :-"
kochin-fani

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Minkä rotuinen tuo Dafi on? En muista nähneeni sen kuvia täällä aiemmin (tai sitten olen lukenut ketjun todella epätarkasti läpi :smt003)
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Dafi on antwerpenin partakääpiö (rodulle taisi olla joku hienompikin nimi, mutta en just muista sitä). Sillä oli kaverina samanrotuinen Tomaatti, mutta Tomaatti valitettavasti menehtyi kesällä marekiin eikä ehtinyt koskaan aikuistua :smt010 Se on tosi mainio ja tomera tyttö piskuisesta koostaan huolimatta, aina kuikuilee jossain lähettyvillä ja lennähtää mielellään olkapäälle juttelemaan :smt049 Sen äänikin on liikuttavan hentoa, pientä kaakatusta. Mä rakastuin totaalisesti noihin parrakkaisiin pikku "naakkoihin" Ninnulla Munismiitissä, ja niitä tulee kyllä aina löytymään kanalasta.
Lisäys. Sivulla 6 on kuvia kummastakin antsusta, ovat vielä keskenkasvuisia niissä. Dafi on nyt "isona" höyhenpuvultaan ja muodoltaan muhkeampi ja olemukseltaan erittäin ryhdikäs. Kaunis pikkuruinen rotukana!
hengeton

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja hengeton »

Oi mikä komia varis! Ota siltä se peili pois, peili ei meinaan tee hyvää linnulle. Itse oon pari kertaa tehny sen virheen nuiden kaijojen kohdalla, että peilin olen laittanut "kaveriksi" ja peilin edessä kaija sitten kyyhöttääkin mieluummin. Sen jälkeen onkin ollut melkoinen homma saada lintu oikeille tavoille ja unohtamaan peili..
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Apua, kiitos vinkistä, hengetön! Mä aattelin että sillä olis siinä puuhaa ja ihmettelemistä. Nappi ei kyllä vaikuta olevan kovinkaan turhamainen, en oo kertaakaan nähnyt sen kyttäävän peilikuvaansa. Sen sijaan se mielellään kääntelee ruokakippojaan, purkaa juomanippansa suuosat, aukoo aktivointilelunsa ja repii niitä vessapaperihylsyjen sisään piilotettuja herkkuja. Se on yllättävän vahva, nokka on tosi näppärä ja siinä on tiukka ote. Alkuun se pelkäsi mua ja tarrasi tiukasti kiinni sormeen käsiteltäessä, nykyään tyytyy vaan aukomaan nokkaansa paheksuvasti kun siirtelen sitä sisähäkistä ja ulkohäkkiin.
Ensin ihmettelin, kun se yleensä nurkkaan ajettuna kellahti selälleen. Luulin, että se hädissään kompuroi vialliseen siipeensä, kunnes tajusin, että selälleen meno on ilmeisesti sen puolustautumiskeino. Täytyy huomenna pirautella noihin lintutaloihin, kiitos kaikille vinkeistä! On toi kyllä aika haastava kaveri älynsä ja puuhakkuutensa puolesta, vaikka arvasin sen kyllä jo kesällä. En vaan pystynyt jättämään enkä lopettaan sitä. Se oli jotenkin niin ihailtavan sisukas, puolustautui urheasti muttei kuitenkaan iskenyt koskaan nokallaan, olis tullut mojova reikä käteen. Mutta olipahan hommaa vaihdella siteitä kun varis sai tungettua kyntensä ja nokkansa joka väliin, ei meinannut paketointi hevin onnistua.
Vastaa Viestiin