Viiriäinen hautoo

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
caddy

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja caddy »

Viimeiset päivät menossa... Mä näin yöllä unta, että ykskään ei kuoriutunut, ja munat oli saaneet kylmää ennen haudontaa :smt012 Toivottavasti nyt ainakin jokunen kuoriutuukin, että on mammalle hoidettavaa! Jännittää.

Mä oon usein viirulassa käydessäni kerännyt munat yhdeksi läjäksi, vaikken oo vielä niitä kerännyt pois, tyyliin "haen sit hetken päästä", mitään suurempaa funktiota sillä ei ole ollut. Mutta ehkä se on tehnyt jonkin vaikutuksen?! Nämäkin kyllä enimmäkseen munivat mihin sattuu.
PieniHopea

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja PieniHopea »

Odottelee malttamattomana...
smari

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja smari »

Mäkin luen tätä kiinnostuneena. :smt023
caddy

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja caddy »

No niin! :smt038 Eilen illalla alkoi pilkistää poikasenpäitä mamman alta. (Eilinen oli kiireinen ilta, karitsojakin syntyi). Mä siirsin mamman, poikaset, kuoriutumattomat munat ja pesäksi käsitettävän heinäpaakun sisätiloihin, kun pelkään, että navetassa voi olla aika kylmä, ja kun se tilakin on aika iso, niin poikanen pian eksyy mammasta ja paleltuu. (Ja rottiakin hiukan pelkään). Eli nyt oleilevat tossa lattialla häkissä melkein mun vieressä :smt003 Mamma säksätti toki vastalauseita moiselle muutolle, mutta heti sisälle tultua asettui pesään takaisin.
Tänään on kuusi kymmenestä kuoriutunut. Olen ilkeä ja otin loput munat pois, uskon että ne on oikeasti saattaneet saada kylmää ennen haudontaa (sen muistan, että 4 munaa kelli ennen haudontaa viirulan lattialla). Yhdessä noista kyllä on kehittynyt poikanen, mutta on yrittänyt ulos väärästä päästä munaa. Loput kolme laitoin hautomakoneeseen, kun se nyt on koekäytössä tossa pöydällä päällä, mutten usko, että niistä enää ketään tulee ulos. Mutta kuusihan on vallan hyvä saavutus! :smt003 Jahka mamma nyt lopettais haudonnan, ja alkais hoitaa tipuja.
Kuva
mik

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja mik »

OOh :smt055
Xaus

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Ihania viirulapsia. :smt049
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4442
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnittelut sekä karitsoista että viirutipusista! Hieno suoritus pikkumammalta :smt060
smari

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja smari »

Hienoa! Onnittelut onnistumisesta! :smt041
Rusina

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja Rusina »

ONNEA!!! Sun viiriäismamma on oikea kultakimpale :smt007.
kanamummo

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Mahtavaa!! ONNEA!!!! :smt055
fasunen

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Onnea :smt007
Lumikeiju84

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja Lumikeiju84 »

Wow! Onnea eläin-vauvoista. Osuisipa itsellekkin tuollainen viiru-mamma... :smt050
caddy

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja caddy »

On niin hiljainen viiruperhe, että tässä samassa huoneessa olevat lemmikkihiiret pitää kovempaa ääntä juoksupyöränsä kanssa :smt003 Hyvissä voimissa on jokainen tirppa, syövät keitettyä munankeltuaista ja lionneita kaurahiutaleita tuossa juuri. Ovat aika saman näköisiä kaikki, paitsi yksi on villisianporsaanraidallinen :smt001 Toivottavasti perivät mammansa vietit, ja hautovat itsekin jonain päivänä!
Mammaviiru oli erityisen ilahtunut tänään, kun puolipökkyräinen kärpänen erehtyi lentämään häkkiin... Pääseepä niistäkin! :smt003
Villiina

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja Villiina »

Olipas ihana ketju ja mikä parasta tosi onnellinen loppu tuolla teidän haudonnalla! Onnea vain kovasti pikku viiruleista! :smt007
Wuohetar

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja Wuohetar »

Paljon onnea viiru perheestä, kun saiskin viirulle viellä hautomis taidot takaisin! :wav:
Vastaa Viestiin