Käyttäjien esittelyjä vuodelta -10

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
``Tuomas``

Käyttäjien esittelyjä vuodelta -10

Viesti Kirjoittaja ``Tuomas`` »

:smt006
Olen 14v poika ja ehkä tämän sivun nuorin kanafarmari :smt005 Olen koko ikäni tykännyt linnuista ja kaikista muistakin eläimistä. Meiltä kotoa löytyy 3 kanaa+kukko,kirjekyyhkyjä ja kissa. Olen rekistyröitynyt tänne vuosi sitten mutta, en ole huomannut vielä esiintyä :smt001 .
Toivottavasti sovin mukaan joukkoon :smt001
Mr. Afro

Mr. Afro täällä!

Viesti Kirjoittaja Mr. Afro »

Olen 13v poika varkaudesta. Tykästyin eka kanoihin keväällä 2009 ja sitten muihin lintuihin.Rekistöröidyin joulukuussa ja nyt esittäyduin.Täältä olen saanut paljon tietoa erikanaroduista ja eniten kiinnostaa sebright, kääpiökoch, silkki ja chabo rodut.meil on liuta kanoja, kukkoja ja tipuja, kultafasaanipariskunta, Kyyhkypariskunta, 3 kania, valkoposkihanhia ja fasaaneita.
Viimeksi muokannut Mr. Afro, 17 Tammi 2010, 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lempi

Lempi esittäytyy

Viesti Kirjoittaja lempi »

Olen Pirkanmaalla asuva täti, joka syyskuussa hankki ensimmäiset kanat. Kanoja on kolme ja yksi kukko. Lampaita löytyy viisi, kaneja kaksi sekä koira. Olen mielenkiinnolla seuraillut kanojeni touhuja ja tullut siihen tulokseen että ne ovat mainioita otuksia. Ne ovat kivoja koska ovat kovia puhumaan keskenään ja muutenkin kovia touhuamaan. Miinuksena lampaisiin verrattuna liisterimäinen p.....ka joka kulkeutuu todella pitkälle kengänpohjissa. :smt003
lulutipu

Lulutipu täällä Moi!

Viesti Kirjoittaja lulutipu »

Oon pohjois-pohjanmaalla asuva melkein 18 vuotias (helmikuussa täytän) likka. Omistan pari kanaa, mutta porukoillamme on sitten 6 muuta+tiput.
Meillä on kukkojen ja kanojen lisäksi; lampaita, kissoja vuohia, kaneja, koira, hevonen,- ja poni.
Opiskelen itse ratsastuksen ohjaajaksi erillä paikkakunnalla, jossa mulla on oma poni mukana mutta vietän useat viikonloput kotona eläimiä hoitaen : )
kana&kukkorotuja meillä on 2 hybridiä, 2 kääpiökochia, partakana, 3 sekarotuista sekä yhden kukon rotua en tiedä.
Mutta joo ei kait tässä muuta, olen ennemminkin lukenut forumia, mutta en ole rekannut muutakun vasta eilen tänne : )
suikku

suikku esittäytyy

Viesti Kirjoittaja suikku »

Olen -74 syntynyt äiti-ihminen Lempäälästä. Minulla ei ole vielä kanalaa, mutt haaveissa on. Ottaisin Horniolaisia jos vain kanala saataisiin aikaiseksi. Mulla on kaksi lasta; 2 ja 8 v., mies ja omakotitalo (miehen) haja-asutusalueella. Ei mitään suurempia lemmikkejä paitsi akvaario. Harrastan sisä- ja ulkokasveja ja meillä on aikas iso kasvimaa. Niin ja kasvihuone mistä saa hyviä tomaatteja syksyisin ellei vesimyyrä kerkiä ensin. VAIN KANALA PUUTTUU! Sitä odotellessa seilaan täällä Munanetissä haaveilemassa.
Martti

Martti esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Martti »

Hei! :smt041
Olen 21 vuotias hanhi harrastaja nastolasta. Asun joenrantatilalla ja minulla on 3 hanhea; 1 naaras ja 2 urosta. Tällä hetkellä opiskelen luonto- ja ympäristö alaa koulutuskeskus Salpauksessa. Olen erittäin luonnonläheinen ihminen. Hankin hanhet lemmikikseni 3 vuotta sitten. Olen innokas hanhien kasvattaja ja odotan innolla, että hanheni munii ja saa pikkuisia poikasia. :smt006
Viimeksi muokannut Martti, 22 Tammi 2010, 10:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
niksutiini

niksutiini esittäytyy

Viesti Kirjoittaja niksutiini »

heippa! olen 11-vuotias tyttö. joka haaveilee omasta kanalasta. meillä on aina ollut kanoja :smt006 aion hankkia 5 kanaa ja 1 kukon omaan kanalaani. pidän todella paljon kanoista ja siitä syystä hoidan meiän omaa kanalaa. tykkään käyä munanetissä koska täällä on paljon tietoa kanoista. meidän perheeseen kuuluu 2 koiraa 15 kanaa 1kukko ärsyttävä pikkuveli äiti ja isi. meillä on ollu 2 tipuu aikanaan niistä tuli 1kana ja 1kukko. kukko on kyl viel elossa mut se kana on kuollu :smt010. oisko kellään tietoa isa bronnista,hy linestä ja kääpiö kochista? :smt017
Karnati

Karnatin perhe esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Karnati »

Moi!
Täällä kirjoittelee Ylöjärveläinen (Tampere on lähin isompi kaupunki) perhe, meitä on isä, äiti, lapsi ja koira. Kanoja ei vielä ole, mutta ehkäpä niitä meille siunaantuu. Ensin on muutettava vanhasta tallista kanala ja saatava jotenkin kanoja. :smt003
Koko idea lähti muutama viikko sitten, kun muutimme lopultakin maalle ja tajusimme omistavamme täydellisen tallin kanojen pitoon. Miehen työkaveri oli kai päättänyt jo aiemmin haluta hautoa kaupan luomumunista tipuja, ja niin me lupasimme tarjota tilat näille (mahdollisesti) syntyville kanoille/kukoille. Ja mitä nyt olen nettiä selannut niin useampikin ihminen sanoo tällaisen luomumunista hautomisen olevan ihan mahdollista.

Mutta se ei oikeastaan ole meidän murheemme, vaan miehen työkaveri saa sitten edistystään tämän projektin kanssa tulla selvittämään. Sen verran olen suunnitellut, että jos tipuja ei ala kuulumaan niin sitten lähdetään hakemaan kanoja vähän perinteisemmällä tavalla kanatiloilta, mutta annetaan miehelle ensin mahdollisuus.
Meidän projektimme on sen sijaan tuo aiemmin mainitsemani talli. Koska kummallakaan meistä ei ole kokemusta kanaloista, ajattelin täältä foorumilta kalastella mielipiteitä ja neuvoja jo ihan alkuunsa, ennen kuin alamme mitään sen suurempia (virheitä) tekemään. Otin jo kuviakin teille esiteltäväksi, mutta en tiedä kuuluisiko tämä asia paremminkin rakentelu/remontointi- kuin esittäytymisosioon?

Eli tässä jotakin näin alkuunsa, toivottavasti suljette meidät siipienne suojaan, täältä tulee varmasti sellaisia kysymyksiä että teillä on sitten naurussa pitelemistä. :-"
helinä

Moi kaikki

Viesti Kirjoittaja helinä »

Uutena mukaan liittyy helinä,
Olen viiden lapsen äiti, lapsesta asti minulla/meillä on ollut kanoja. Nyt kun uuden kodin yhteydessä meille tuli entistäkin isompi navetta olisi taas ihana saada muutamia kanasia ja kukkonen tänne meitä ilahduttamaan. Kanala on jo valmiina, sitä ollaankin jo muutaman viikonlopun väkrätty, nyt vain puuttuu asukit.

Meidän porukkaan tosiaan kuuluu viisi lasta, mies ja koira, kaksi kissaa, esikoisella on gerbiilejä ja minun ylpeys Belgianjätti. Asustellaan pienellä paikkakunnalla, peltojen ja metsän keskellä tien päässä. Rauhallisempaa paikkaa ei voi toivoa.

Haaveissa on ne kanat ja kukko, yksi belianjätti vielä, poni olisi myös ihana olla, hevosista vaan en tiedä paljoakaan, mitä nyt lapsena kun notkuin talleilla.

t.helinä :smt043
Kuusmäki

Villiä menoa Kuusmäessä

Viesti Kirjoittaja Kuusmäki »

Asustamme Juvalla, Etelä-Savossa Kuusmäentilalla. Perheeseeni kuuluu kolme pientä poikaa ja todella yhteistyökykyinen aviomies. Lisäksi jokunen lammas, akvaario, pari kissaa ja pari kääpiökania ja angorakania. Meillä on myöskin poni ja tietysti kanoja ja kukkoja.
Muutimme nykyiseen pihapiiriimme noin vuosi sitten. Rakennukset olivat olleet tyhjillään jo jonkun aikaa, joten remonttia riittää pitkälle tulevaisuuteen. Päivät ovat täynnä touhua, siitä pitävät huolen villit pikku pojat sekä eläimet remonttiolosuhteista puhumattakaan... :smt042
Chipa

Terveiset Nummelasta

Viesti Kirjoittaja Chipa »

Olen perheellinen rouvasihminen joka harrastanut kanoja jo n.7 vuotta omaksi ilokseni.Pääasiassa rotuni ovat olleet ns.kauniita katsellä mm.millefleur,brahma,orpington,arau,cochini jne,ja niiden sekoitus poikasia.Kanoja on nyt n.20kpl.Muita eläimiä on 3 koiraa,hevonen,2ponia,2 kania,2 kilpikonnaa.
Ankkojakin oli 5 kpl.maanantaihin saakka,tuli minkki navettaan ja tappoi kaikki!! Söi yhdeltä vaan pään !Että kunhan saan loukutettua sen p..kan
niin pitää mennä "ankkakauppaan".Nyt pelätään ettei se vaan pääse kanalaan.Kettukin on meillä vieraillut ja haukkakin syönti mielessä mutta ei kukaan ole vielä ollut niin hävytön kun tämä minkki.
No,se siitä minkistä,sainpahan ulos hieman pahaa mieltäni.
Kanat ovat joka tapauksessa hengissä ja aivan ihanan kesyjä,syliin änkeävät ja osa tulee kutsusta luokse.Yksi kukoistamme Erkku(Ernesti) tulee luokse vaikka olisi ulkona vapaana ja haluaa sylliin,Kesällä kun grillaamme niin se istuskelee meidän kanssa seurustelemassa.Vieraita kun tulee se juoksee heti vastaan ja katsoo että voiko nämä hyväksyä tänne pihalle.Vieraat koirat saavat "köniinsä" jne.
Että tällaista meillä.
Nike

Moro Vantaan Rekolasta

Viesti Kirjoittaja Nike »

Eli terve vaan.

Asumme perheen kanssa vanhassa RM-talossa täällä Rekolassa, ja huomasin tuossa taannoin että Vantaan kaupungin järjestyssäännöt sallisivat kuuden kanan pitämisen ilman sen kummempaa lupaa? Onko tämä mahdollista? Pihaa meillä on vain tuollainen reilut 600 neliötä, mutta oma kanala olisi kyllä kertakaikkisen hieno juttu.

Onko olemassa jotain hyviä peruskirjoja, joissa olisi Suomen ilmastoon sopivien kanaloiden ohjeita/piirustuksia? Kanalan pitäisi olla kanssa aika siistin näköinen,ettei tule sanomista naapureilta. Ajattelin että jos tekisi jonkinlaisen kahteen suuntaan aukeavan kopin,että voisi vuorovuosin vaihtaa ulkoilualueen kohtaa puolelta toiselle? Meillä on kaksi koiraa, joista ainakin toisella on niin kovat metsästysvaistot ettei kanoja voi pitää vapaana pihalla.

Sitten ne rotuasiat;olen selaillut täällä foorumilla noita maatiaisia,ja nehän vaikuttavat kaikkein passeleimmilta,mutta yhtä asiaa olen jäänyt miettimään: itse ainakin haluaisin satunnaisesti syödäkin omaa kanaa, niin jäävätkö nuo maatiaiset kovin luiseviksi sitä ajatellen? (Toivottavasti tämä aihe ei ketään loukkaa?).

Elikkäs mukavaa oli tällainen foorumi löytää, ja varmasti tulen täällä aikaa viettämään :)
jentzu87

jentzu esittäytyy

Viesti Kirjoittaja jentzu87 »

:smt049 terve :smt049

eli esittäytymään. Olen nuori omantilan omistaja. Tilaltamme löytyy muutama kananen ja niiden ukko. Kaksi lämminveristä ravuria, kolme koiraa, kaksi rupukkia ja kaksi maatiaiskissaa. Sisällä meillä asustelee kaksi käärmettä, kilpikonna, amatsooninkeltahuppu papukaija ja akvaariollinen kaloja. Kanoja on ollut nyt suurinpiirtein toista vuotta ja niiden kanssa on koettu yhtä sun toista. Himoitsen vielä lisäksi paria ankkaa ja kuttua. Lisäksi perheeseeni kuuluu vielä päälle vuoden ikäinen poika Sami ja isukki. Itselläni löytyy kiinnostusta kaikkia lajeja kohtaan, ja siksi imuroinkin illat tietoa koneelta, kun lasukainen on nukkumassa ja kaikki muut on saanut iltapalan syötyä.

:smt049 Jentzu :smt049
Räpylälli

Räpylälli esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Räpylälli »

Tervehdys kaikille.
Ajattelin vihdoinkin rekisteröityä kun täällä nyt jatkuvasti tulee käytyä. Tämä kun tuntuu olevan ainoa paikka mistä löytää tietoa ankoista - siis muutakin tietoa kuin ruokareseptejä :smt001
Mahdollisesti ensi keväänä tai kesänä olisi haaveissa hommata ankkoja.
Olin jo haudannut lapsuuteni ankkahaaveet mutta viime kesänä vierailin paikassa jossa pihalla kaakatti useita kanoja, ankkoja ja hanhia. Eihän sieltä meinannut päästä pois kun halusin vain katsella noita suloisia siipiveikkoja. Kotona sitten aloin miettiä että tuossa pihalla on vanha, hirsinen navetta tyhjillään ja navetan kupeessa pieni lampi jonka itseasiassa kaivoin käsipelillä kun tarkoitus oli tehdä siihen puutarhalampi. Lammen vieressä vanha kaivo josta saisi tarvittaessa vaihdettua lampeen vedet jne.
Navetta vaatii kattoremontin ja sisätiloja täytyisi hiukan remontoida talviasuttavaan kuntoon. Joten kevättä odotellessa :smt003

Perheestämme sen verran että minun ja isännän lisäksi löytyy kaksi koiraa, kolme kissaa ja pari sammakkoa akvaterrassa.

Jossakin vaiheessa rupean pommittamaan teitä mitä ihmeellisimmillä kysymyksillä, mihin en omin avuin löydä vastauksia - koittakaa kestää :smt005
nyssa

Terveiset täältä vihdistä!

Viesti Kirjoittaja nyssa »

Tässä esittäytyy tuore harrastaja.
Tallista löytyy nyt 5 kiinankääpiöcouthia(kirjotetaanko se noin :smt001 ) 4 kanasta ja yksi kukko.
Valjashuoneen lämmöstä löytyvät vielä yksi brahma kana ja silkki kukko.
Pihalla seisoo pari issikkaa,pari shettistä ja yksi poni.
Kanejakin löytyy kolme.Kissoja kolme.Yksi hamsteri ja yksi koira.
Vastaa Viestiin