Kipeä kukkopoika

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Mimmi

Kipeä kukkopoika

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Kesäkuun lopulla kuoriutunut (siis reilu 7 vk) kukkopoika on tänään kyhjöttänyt vain pesässä silmät kiinni. Hain sen sisälle ja pakkojuotin sille vähän vettä, piimää ja ruokaöljyä. Lisäksi hieroilin varovasti kupua, joka oli tosi kireän tuntuinen.

Nyt kukko on noussut seisomaan, mutta on kyllä edelleen paikoillaan ja silmät kiinni. Kupu ei ollut ihan niin piukalla enää ja oli ulostanutkin hieman..

Olikos sitä muuta, mitä voin tehdä? Ja onkohan sopiva aika katsoa yön yli, toipuuko? :smt017
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ompa ikävä! Minulla on kerran ollut vastaava kanalla. Se kyllä kuoli yön aikana. En tiedä mikä sille tuli. Kukaan muu ei sairastunut.
Paniikissa odotin epidemiaa.
Toivotaan parasta!
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Voi pikkuista :smt009 Eipä sille oikein muuta osanne tehdä. Vettä tarjolle ihan lähelle. Ruokaa tuskin tarvitsee, kun kuvussa kerran on ehkä liikaakin. Minä katsoisin ainakin yön yli...
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Miten kukkopoika voi?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Kukkopoika on jaloillaan ja on jonkin verran liikkunut nyt aamusella. Silmät ovat kuitenkin kiinni koko ajan, eikä mistään virkeydestä voi puhua. Kupu on normalisoitunut ja kakka kulkee. Tarjolla on vettä ja liotettuja kissanraksuja, mutta ei se niihin koske.

Vähän alan olla kahden vaiheilla.. Kunpa osaisi päätellä, onko se toipumassa vai ei.. Ja onko kipuja? Oisko se armeliainta päästää pois?

Mullahan on täällä marek ja periaatteessa näinkin nuorella tipulla voi tauti puhjeta, vaikka se harvinaisempaa onkin.. Se olis sitten toinen marek-uhri, ekasta onkin melkein vuosi. Kannattaisikohan laittaa tutkimuksiin tämäkin?

Olen siivonnut kanojen karsinoita talvea vasten ja joutunut siirtelemään porukoita niin, että olen aina saanut eri karsinan vapaaksi tyhjennystä varten.. Tämän kukkopojan porukka pääsi kyllä tallin karsinasta ulkotarhaan, mutta kai muutos silti voi stressata?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Päästin kukkopojan kukkopoikien taivaaseen.. Harmillistahan se on, mutta kaveri ei toipunut yhtään ja uutena oireena alkoi olla ilmeisen hermosto-oireista pään nykimistä.. Tämä lienee laskettava sitten toiseksi marek-uhriksi, vaikka en nyt tätä tutkimukseen lähetäkään.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hei-hei pikkukukkeli :smt010 Hirveän surullisia nämä sairastumiset, vaikka olisikin ns. liikaa kukkoja...
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Voi surku :smt010 .
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

harmin paikka.
Vastaa Viestiin