kokemuksia maranista tai araucanasta?

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
pönde

kokemuksia maranista tai araucanasta?

Viesti Kirjoittaja pönde »

onko kenelläkään kokemuksia maranista tai araucanasta - mahtaako täällä olla ketään, joka ko kanoja kasvattaa/olisi kasvattanut? lähinnä mua kiinnostaa talvenkestävyys ja tietty munien laatu, ovatko niin hauskoja kuin annetaan ymmärtää...
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Maranit muistuttaa olemukseltaan ja käytökseltään melko paljon maatiaisia.Mulla oli wheaten maraneita pariskunta mutta niille kävi köpelösti, kukko sairastui marekiin ja kanan tappoi plymouth-kukko :smt009 Tällä hetkellä tiedän Suomessa olevan yhden silmäpuolen maran-kukon, siis ehkäpä ainoa lajiaan (tai no en kyllä ole ihan varma onko sitäkään enää :smt017 ).Minua myös kiinnostaa nuo maranit,ne munat on toooodella hyvän näköisiä! Että jos jollakin niitä olis tiedossa niin mulle myös viestiä :smt006
pönde

Viesti Kirjoittaja pönde »

Okei, jatkan selvittelyjä - kerron sit jos jotain löytyy...
Kiti

Viesti Kirjoittaja Kiti »

Minulla on araucana kanoja. Kylma ei pelkaa, munit ovat vihreät (tuo on kiva) mutta noita tulee vuotaassa niin 120 -150 kpl. Talvella ei muni.
Mutta kyllä ne ovat ihan hauskoja :smt002
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Paraisilla asui joskus Dina Johansson niminen kanakasvattaja joka kasvatti mm. noita rotuja.Muistaakseni numero löytyi ihan luettelosta.Jollei niin voin kysellä viidakkorummun kautta jos kiinnostaa.
pönde

Viesti Kirjoittaja pönde »

Teppana kirjoitti:Paraisilla...voin kysellä viidakkorummun kautta jos kiinnostaa.
No kiinnostaa toki! :smt007
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

En kehtaa tunnustaa, kun meille tulee vaan maatiaisia! -mutta taitaa olla araucanojakin tarhassa. Vaan ei kerrota kellekään :smt001
pönde

Kehitys kehittyy...

Viesti Kirjoittaja pönde »

No nyt päästiin täälläkin hyssyttelijöiden kerhoon - en mäkään tunnusta että olen sortunut tähän Araucana-keekoiluun, mutta on ne kyllä huvittavia :-$ . Suloisia mutta aika luupäitä. Meni kaksi viikkoa ennen kuin oppivat kulkemaan kesäkanalan kanaportaita ja kun maatiaiset tulevat omasta kopistaan ulos aamulla heti kun hämärä hellittää, nämä hienohelmat (vai pitäisikö sanoa hienohiukset) tulevat vasta kirkonmenojen kieppeillä. Kovin kesyjä ja näyttävät kalkkunoilta Alhojen rinnalla, siis kokonsa puolesta. Ja kyllä rehuakin menee...

Kolme kanaa ovat mustia, kukko on musta-ruskea. Ylvästä porukkaa, nelikko täyttää ensi viikolla puoli vuotta ja näyttää siltä että muninta alkaa vasta myöhemmin. No, taukoahan nuo meidän Alhotkin suurelta osin pitävät.

Monnilainen - jos sulla olisi :smt002 näitä karvanaamoja, niin mitä haluaisit kertoa niiden näkökyvystä? Mulle tulee sellainen olo että nokkiessa huteja tulee aika usein ja se johtuu siitä tavaramäärästä, mikä tunkee ulos naamasta. Eihän kukaan voi nähdä eteensä jos höyhentä pukkaa ihan pusikkona silmän eteen? :smt119
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Meillä on lavendelia araucanaa. Siis versiö pyrstöllä, mutta väri upean harmaa. Googlessa on hienoja kuvia (lavender araucana), mutta kukaan ei varmaan enää pyydä minua laittamaan kuvia. Tai tietysti jos teillä on joku seinän kokoinen näyttö...
kukko

Re: kokemuksia maranista tai araucanasta?

Viesti Kirjoittaja kukko »

Kuinka hyviä maranit on munimaan ja hautomaan
Pia

Re: kokemuksia maranista tai araucanasta?

Viesti Kirjoittaja Pia »

Täällä kivasti tietoa Marans rodusta: http://www.marans.co.uk/
kukko

Re: kokemuksia maranista tai araucanasta?

Viesti Kirjoittaja kukko »

kuinka monta varvasta aracucanalla kuuluu olla koska mulla on sellainen aracucana jolla on toisessa jalassa 4 ja toisessa 5
valtteri

Re: kokemuksia maranista tai araucanasta?

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Ulkomailta vois tuoda maranssien siitosmunia olisin kans halukas ottamaan
Vastaa Viestiin