Pikkutipun pylly..

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Mimmi

Pikkutipun pylly..

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

:smt005 Olipas mehukas otsikko!

Yhdellä pikkutipulla (pariviikkoinen) oli kuivunutta kakkaa pyllyssä. Liottelin sen puhtaaksi, mutta koska en ennen olekaan tipun pyllyä tutkinut, tuli kysymys: tipulla on pyllyssä noin pikkurillin pään kokoinen punainen patti. Kuuluuko tämä asiaan, vai onko pylly tulehtunut tms?

Näin sitä on välillä tyhmiä kysymyksiä, vaikka kanoja on ollut jo jonkin aikaa ja tipujakin aika paljon.. :smt017
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Tuotas .. onkos se sun patti siellä yhtenäissuolen aukossa jos on.. onneks olkoon uudesta kukosta ! Kanagynegologi( paikallinen nimitys) eräässä jalostuskanalassa tiiraa päivätyökseen noita pyllyreikiä.( niillä ei siellä kyllä enää taida olla poikastuotantoo, vilppulassa)
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No sitä mä vähän muistelin, että tällaisesta kukkopojan patista on jotain puhetta ollut.. No, hyvä että on kuitenkin kunnossa.. Ihan niin kuin paraskin mamma vauvastaan: ihan sama onko tyttö vai poika, kunhan on terve. :smt003 No, kieltämättä tässä tapauksessa olisin tyttöä toivonut..

Kiitos kiitos taas avusta, muori.. :smt002
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

:shock: Siis noinko iso se guggelin giggeli on? Kaksiviikkoisella? Mä oon kuvitellut, että se on ihan minipieni, surkastunut kohoutuma vaan siellä poimujen joukossa. Ja edelleen olen luullut, että pitää käydä oikein kurssit, että oppii sukupuolitunnistuksen...vaan ehkä ne kurssittaa päivän vanhojen tipujen tunnistukseen. Pitäsköön tsyynätä aikuisten kukkojen pyllyt, että mille ne näyttävät?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No mulla on aika pieni pikkurilli.. :smt003 Ei vaiten, voihan se olla, että se pattura on kuitenkin vähän ärtynyt tuosta kakkajutusta.. En tiedä, seurataan tilannetta.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Juu ei.. Tutkin Wuohettaren wanhasta kanakirjasta asiaa ja ei tämä ole "se" patti. Sehän siis löytyy vasta, jos varovasti "avaa" peräaukkoa ja silloinkin on ilmeisesti alalaidassa ja varsin pieni. Tämä on siis peräaukon yläreunassa selkeästi ulkopuolella ja tosiaan ehkä 4 mm läpimitaltaan.

Mutta se on kyllä jo jonkin verran rauhoittunut, ei ole enää niin pinkeällä eikä hohtavan punainen.. Tässä kuitenkin kuva, jossa patti vähän näkyy, kun oikein osaa katsoa:

Kuva

Ja PS: Kovin kukkomainen tipu kyllä on.. :smt002
Vastaa Viestiin