Kana ei mene muiden kanssa orrelle

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
haisu

Kana ei mene muiden kanssa orrelle

Viesti Kirjoittaja haisu »

Yksi kananen on nyt useamman päivän ollut menemättä itse orrelle, illalla kun menen kanalassa käymään, se seisoo munintapesässä ja on heitellyt muovimunat sieltä pois eli se ei varmaankaan yritä hautoa. Olen tutkinut sen siipiä, ne näyttää normaaleilta, eikä sen ja kukon parisuhteessakaan näytä ongelmia olevan.
Olen nostanut kanan orrelle, ja se on jäänyt sinne ihan tyytyväisenä.
Aiemmin kana on mennyt orrelle, onkohan siinä nyt joku vika, mitä en osaa etsiä?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Onko kanan käytös muuten muuttunut ja jos on, niin miten? Maistuuko ruoka ja juoma, kuopsutteleeko, liikkuuko muiden mukana, muniiko, onko uloste normaalia?
haisu

Viesti Kirjoittaja haisu »

Hengailee muitten kanssa, syö, juo ja aamulla pyöräytti munanki.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No, ei sitten minusta kuulosta kauhean vakavalta.. Pyrähteleekö muuten johonkin ylätasoille tms, eli että pääsisi orrelle jos haluaisi? Ja jos syö ihan normaalin näköisesti, niin näössäkään ei ole vikaa, mikä saattaisi pelottaa orrelle nousemisessa..

Entäs jos kuitenkin olisi vähän hautomakuumetta? Ei munkaan kanat ole muovimunista hämääntyneet, ne on potkittu tieltä pois. :smt005
haisu

Viesti Kirjoittaja haisu »

Nyt olen kanassa huomannut uusia oireita. Edelleenkään se ei mene orrella, nyt sen heltat ja harja ovat haalistuneet ja se on koko ajan ruokakupilla, mutta on silti hoikassa kunnossa. Potpottelee paljon.
Annoin sille tipan kräuterblutsaftia kun en muutkaan keksinyt, jos sillä on joku puutos.
haisu

Viesti Kirjoittaja haisu »

Näköjään se myös ripuloi. Yritti lentää alemmalta orrelta ylemmällä, mutta mätkähti maahan. Ei hyvältä näytä. Annan sille matolääkkeen ja maitohappobakteereja(tehobackt+reladrops)
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Voi voi.. Harmillista! En vain yhtään osaa arvailla tai neuvoa mitään.. Jospa joku lukis, jolla ois kokemusta tuon tyylisestä oireilusta??
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Anteeksi, että mulle (pahanilman linnulle) tulee jotenkin noista oireista marek mieleen :smt009
http://www.siipi.net/hanke/hanke_index.html (Valitse 'tietoa taudeista' ja sen jälkeen 'marekin tauti'.)
Katsopa tuosta linkistä, että voisiko olla siitä kysymys? Ripuli ei kyllä kuulu marekin oirekuvaan...
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Ai, mulla se ainokainen marekin uhri vetäytyi erilleen muista eikä välittänyt ruuasta mitään. Minusta tuo vaikuttaisi enemmän ihan vatsaan ja ruuansulatukseen liittyvältä vaivalta, jos syö eikä liho ja massukin on kuralla..

Muoks; Niin ja oli vaisu ja kuljeskeli vain hissukseen omia polkujaan. Tuo potpottelukaan ei minusta tunnu marekkiin kuuluvalta..

Mutta en mä tiedä, varmastihan marekissakin on eri tyylisiä nuo oireet..
haisu

Viesti Kirjoittaja haisu »

Lopetettiin kana äsken. Se makas maassa vain, eikä enää noussu ylös. Marekiin tuo on kait liian vanha? Muistaakseni nyt 3v ovat nuo kiuruvetiset. Puolet kanoista on nyt vuoden aikana kuollu, kahdella oli oireena kyyhötys ja sit vaan kuoli(luulisin että marek), yhden tappo koira, ja nyt tämä.
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Surullistahan se aina on, mutta ainoan oikean ratkaisun teitte!
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

Voi kuinka surullista :smt009
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Osanottoa täältäkin päin.. Onpa harmillista..
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Voi kuinka ikävää! Noin monta kanaa mennyt vuoden aikana haisulla :cry:
haisu

Viesti Kirjoittaja haisu »

Toivottavasti munista kuoriutuu kanasia, joutuu pian kaupasta munan ostoon.
Vastaa Viestiin