Progut osana ruokintaa?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
sannikki

Progut osana ruokintaa?

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Hommasin kanoille progut säkin, kun jättikochinien pyllyt on aina likaiset, kaikilla muilla kyllä ihan siistit. Onko kokemuksia progutin käytöstä, käytänkö kuuriluontoisesti vaiko jatkuvasti? Annostun on hieman kinkkistä kun 15g/kana olis suositus, mut lisäsin munitusrehun sekaan arviolta 1/15 osan (1osa proguttia 14 osaa rehua), sekoitin munituksen sekaan ja ruokinta tapahtuu automaateista. Lähes kaikki kanat on juuri muninnan aloittaneita joten eikö juuri sellaisissa tilanteissa progut ole omiaan?

Kun mitään selvää ripulia tms ei kanoilla ole, niin onko noi jätit vaan herkempi mahaisia, niillä on ollu sottapyllyt aina :smt012

kaikki vinkit ja kokemukset tervetulleita :)
pirpeliini

Re: Progut osana ruokintaa?

Viesti Kirjoittaja pirpeliini »

Mie oon käyttäny proguttia kanoille, varsinkin just jäteille ton sottapyllysyyden takia. Brahmakukolla ei ainakaan oo ollu enään sen jälkeen kakkapyllyä :smt001
Kuuriluontoisesti oon antanu. Kaveri suositteli sitä miulle, hän on antanu omilleen. Ja juurikin kaikenlaisissa tressaavissa tilanteissa (muutto, muninnan alkaminen, aikuisen yksilön parveen lisääminen jne.)
Ite olen antanut kun muuttavat talvitilojen ja kesätilojen väliä, nyt olen antanut nuorille, kun näyttää, että kohta saattaisi ekat munat putkahtaa. Ja välillä ihan muuten vaan, että pysyy masut kunnossa. Paitsi maatiaisille, kun niillä tuntuu oleva sellaset teräsmahat, jotta vaatii aika paljon jotta ne menee sekaisin tai ripulille :)
Hyvin tuntuu aina maistuvan, eikä kukaan oo kuollu :smt003
Kiyry87

Re: Progut osana ruokintaa?

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Tuota noin, mitä ihmettä toi "Progut" on?!
Kiinnostaa koska jättejä tulossa piakkoin.
Iloisten Munatalo

Re: Progut osana ruokintaa?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Mimi30

Re: Progut osana ruokintaa?

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Mitä mahtaa maksaa yks säkki tuota?Jos omillekkin hankkis.. :smt001
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Progut osana ruokintaa?

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Onkohan tuo jotain oluthiivan tapaista? Voisipa vaikka harkita hankkivansa (tai jos joku Jyväskyläläinen olisi kiinnostunut hankkimaan puoliksi?)
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Iloisten Munatalo

Re: Progut osana ruokintaa?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

20€g säkki, hommasin kokeeksi kun legsuissa on löysää ulostetta jollakin. Sottapyllyjä ei kylläkään ole.
miisu

Re: Progut osana ruokintaa?

Viesti Kirjoittaja miisu »

Täytyypi laittaa hankintalistalle...
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Progut osana ruokintaa?

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Mä olen nyt syöttänyt ankoille progutia reilu kuukauden. Mun mielestä osa kakoista on normaalia kiinteämpiä, mutta ei kaikki. Mä itse ajattelin kokeilla sitä suoliston tilan kohentamiseksi, kun sitä ei tiedä mitä kaikkea nuo ankat popsivat.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
SiniS

Re: Progut osana ruokintaa?

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Oluthiivaa lähdin hakemaan, progut säkki tarttui joukkoon. Ei ollenkaan pahaan saumaan, kun on tipuja, nuorikoita, just haudonnan lopettaneita
ja hautovia. Taidan antaa kuurina fermentoidun sekaan, katsotaan miten lähtee vaikuttamaan. 20kg säkki oli jotain 25 euron tietämissä, Kempeleen Hankkijalla.
Vastaa Viestiin