Gallupintynkää2; millainen on kanala-asusi?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Taisku

Gallupintynkää2; millainen on kanala-asusi?

Viesti Kirjoittaja Taisku »

Mun talviajan kanala-asu herättää meidän miesväessä hilpeyttä. :smt005 Miten muilla?

Takkina on toisen pojan vanha lasketteluasun takki, väriltään punainen. Sen pinta kestää sadetta ja vettä, erilaisia roiskeita, tolkuttoman määrän pesukertoja ja on vielä lämminkin.
Housuina on omat vanhat mustat kevyttoppahousut, reiden kohdalta on repaleviilto jesarilla paikattuna. Toi jesari ei irtoa edes pesussa.
No jalassa tietysti mainiot neopreenisaappaat, samat käytössä kesät-talvet. :smt048
Päässä on yleensä punainen fleece-pipo ja nyt hämäränajan lisävarusteena toisia tehollaan terrorisoiva kirkastakin kirkkaampi otsalamppu.
Ja tietty työsormikkaat, niissäkin siirrytty jo talvivahvuuteen.

Tällä varustuksella oon kuulemani mukaan varsinainen kanailijamuorikka, mutta hyvin hoituu siivoukset, kuivitukset, ruokinnat ja siivekkäiden kanssa seurustelut & sylittelyt. :smt007
rilla

Re: Gallupintynkää2; millainen on kanala-asusi?

Viesti Kirjoittaja rilla »

No mulla on selkeä ero viikonloppuna ja arkena.
Työelämässä en ole tällähetkellä,mutta arkisin pukeudun kuitenkin jo aamusta.

Vkl asuni on fleesehousuihin tungettu yöpaita. Fleeset on joulunpunaiset. Täynnä pieniä kulumareikiä ja haalistuneet,mutta vielä mukavan napakat. Yöpaidan paalle sipaisen musteensinisen,n 3 numeroa liian ison pusakan,miesten mallia kaiketi.
Kenellekään se ei ole kelvannut.

Sitten on vuorossa sininen liivi,jossa isot taskut. Munia yms varten.
Kenkinä ihan aidot,turkoosit kroksit,joissa lämmikkeenä pitkät raidalliset villasukat.

Arkiasu pitkälti sama,mutta yöpaitaa ei ole. Jos käytän päähinettä,se on metsänvihreä putkiliikkeen mainospipo.
Hanskoja en käytä muutoin kuin tulipalopakkasilla.

Asusteisiin kuuluu yleensä kannu täynnä kaikenlaisia ruuanjämiä ja leipää.

Kanat tykkää. :smt006

Eipä mun arkiasu uutenkaan suuresti tästä eroa. :smt040
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Gallupintynkää2; millainen on kanala-asusi?

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mulla on sama muotimaku kuin Taiskulla :smt005 , pojalta peritty, kymmeniä kertoja pesty kevyttoppapuku jesarilla korjattuna. Jaloissa ihka uudet eräsaappaat, ihanan kevyet, lämpimät ja rutkasti tilaa varpaille.
Mutta mä onnistun kyllä pyörimään kanalassa/navetassa ihan kaikissa vaatteissa
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Gallupintynkää2; millainen on kanala-asusi?

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Mulla on talviasuna kulunut toppatakki, värityksenä fuksia ja musta. Vanhat, mustat toppahousut parilla lepattavalla palkeenkielellä toimivat hyvin sen kanssa. Jalassa vanhat ruskeat nilkkurit joissa on molemmissa iso reikä kantapään puolella. Villasukat korjaavat tämän pikku puutteen eikä tule talvella kylmä. Päässä on kesät talvet bandanahuivi: musta, sininen tai punainen, vähän fiiliksen mukaan. Talvella laitan huivin alle korvalaput.

Kesäiseen kanala-asuuni kuuluvat puuvillainen, ilmaiseksi kylkiäisenä saatu, maiharimallinen musta ohut takki. Vetskari on rikki, mutta nepparit toimivat. Takki on kestänyt jo kymmenet pesut. Isot taskut ovat käytännölliset. Takkiin sopivat mainiosti mustat tuulihousut, joissa on liian pitkät lahkeet jotka pitää näin ollen tunkea sukanvarsiin. Jos haluan pukeutua kanalaan välillä juhlavammin, laitan päälleni maalitahraiset farkut. Jalkineina tilanteen mukaan punaiset kumisaappaat tai mustat crocks-jäljitelmät, made in China.

Työhanskoja löytyy montaa eri väriä. Niillä täydennän kokonaisuuden. :smt005
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Gallupintynkää2; millainen on kanala-asusi?

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Mun kanala-asu on samalla arkiasu. Fleeceverkkarit, college-pusero, harmaa pipo päässä. Toi jalkapuoli on vieläkin hakusessa, yleensä sellaiset saapasmateriaalista
olevat kusiluistimet, joissa vuori kulunut pois ja ovat helkkarin liukkaat. Talvella nro 44 turvasaappaat, joihin mahtuu sukkia, ja vanha toppatakki. Kanalatoppatakkeja
mulla on kolmea eri sorttia, vihreää, harmaata ja punaista. Riittää kun kesällä pesee.
Kesäasuna on vanha esiliina, sellainen pään yli vedettävä. Hanskoja ei kyllä ole kuin pakkasella. Talvella myös vasara vakiovarusteena, sillä saa pakkasella helposti
kulmista jäätyvän oven auki. On vaan oltava tarkkana ovea sulkiessa ettei paina sitä liian syvään, täytyy jättää sellainen sisäänpainamisvara.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
kukkopoika
bankiva
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2012, 19:52

Re: Gallupintynkää2; millainen on kanala-asusi?

Viesti Kirjoittaja kukkopoika »

Minä porskuttelen perinteisillä nokian kumisaappailla.Haalarit päällä,kumirukkaset,pipo päässä ja nyt tähän aikaan vuodesta menen samalla kanala-asulla rankametsään.
Nyt on jo sen verran holotna keli,on kalsarit,ne pitkät alushousut.Kesällä lyhyet alushousut,tavalliset munakukkarot Black Horsen logolla :smt003
Avatar
mimmu
sussex
Viestit: 598
Liittynyt: 06 Touko 2007, 12:59
Paikkakunta: Etelä-Savo/Sulkava

Re: Gallupintynkää2; millainen on kanala-asusi?

Viesti Kirjoittaja mimmu »

:smt023 Jees tämäpä päivän piristys millainen kanala asu :smt042
Eli mie jo hiukan iäkkäänpuoleinen mummeli puen itselleni liian ison toppatakin ( veljeltä saatu)sen alla fleecetakki ja jo ikää nähneet myös kevyt toppahousut iliman kalsareita kun ei vielä niin kylymä, mut jottain ohutta verkkaria voip olla alla jos viileät ilmat.
Päässä pipo ja lämpöiset hanskat jotka vaihdan kanalassa kevyempään kun kakkiaisia siivoan. Jalassa isännän kolme numeroa isot kumisaappaat kahden villasukan kera, kun tuo vasemman jalan kompuran kaksi vuotta sitten jooga liikkeessä kipeytyi ( halvaantui) ja siihen ei vieläkään saa kunnon jalkinetta. No hyvin on pärjätty näinkii.
Talvella kumisaapas jossa paksumpi karva sisällä männee myös.
Kesällä on sitten ohuempaa vaatetta ja crocksit.
Vaatteena meil pittää olla tummaa päällä muutoin kanat/kukot hyppii seinille ( ei niin muut, mut millet? ) eli jos sukulaiset haluaapi nähdä elikoita niin tummaa vuon päälle niin jot suop rapsuttaa.
Oishan noit toppatakkia mut kaikista vetoketjut rikki ja kukkaan ei ompele :smt017 no näillä pärjäillään
Joten aika rähjäinen lökäpöksy kuulemma :smt002
mummo ja kanaset :biggrin:
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Gallupintynkää2; millainen on kanala-asusi?

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Apua mimmu, missä joogaliikkeessä kävi noin pahasti, t. myös joogaava :smt006
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
SiniS

Re: Gallupintynkää2; millainen on kanala-asusi?

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Tänään aika normivarustus: pitkähihainen paita +huppari, dimexin kesähousut. Jalassa crocksit. Samat kamat päällä teen navettahommat, kengät vaan vaihtuu toimistossa kumppaneihin.
Avatar
mimmu
sussex
Viestit: 598
Liittynyt: 06 Touko 2007, 12:59
Paikkakunta: Etelä-Savo/Sulkava

Re: Gallupintynkää2; millainen on kanala-asusi?

Viesti Kirjoittaja mimmu »

Maattari kirjoitti:Apua mimmu, missä joogaliikkeessä kävi noin pahasti, t. myös joogaava :smt006
Okei menen vierestä aiheen, eli Maattarille muutama sananen joogasta
Olen harrastanut joogaa pari kymmentä vuotta varmaan ja nyt ihan kotioloissa teen tuttuja varmoja liike sarjoja.
Minulla on kaksi pullistumaa alaselässä ja jooga jos mikä helpottaa ja välttynyt leikkauksista.
Nyt selkä hiukan vihoitteli joten tein tutun sarjan normaalisti ja kissa asennosta jäin lapsen asentoon liian pitkäksi aikaa venyttämään josta seuraus aika pian jalkapöydän päältä tuntui kirvelyä. Siitä seurasi parin päivän päästä jalan tunnottomuus ja kahden viikon päästä olinkin jo sairaalassa jalka oli halvaantunut. Siellä hoidettiin kuukausi väärällä diagnoosina, mutta onneksi kutsuttiin sitten lopulta neurokirurgi katsomaan jalkaa. Diagnoosi oli Peroneuspareesi eli suomeksi pohjehermohalvaus yleensä voidaan leikata mutta minun jalan vaurio oli laaja polven alapuolelta säärtä pitkin varpaisiin asti kokonaan vaurioitui ja aiheutti halvaantumisen koko tälle alueelle. Tämän voi saada myös selkä leikkauksissa. Erilaisia hoitoja saanut ( yksityisellä) ennuste oli jo heti että on pitkään kestävä kuntoutus. Ensin pyörätuolissa vuoden sitten rollaattori kanssa ja nyt keväästä pikku hiljaa keppien varassa. Lujaa tahtoa sisua ja koko ajan jumppaa niin kotona kuin fysikaalista hoitoja edelleen. Pikku hiljaa menty eteenpäin joskin vielä nilkkasta - varpaisiin asti halvaus sekä muita ongelmia (kipu, kiristys turvotus jne) hermokipu onneksi jo helpottunut :smt023 Yleiskunto romahti ja siitä noustu myös sitkeydellä eteenpäin. Eli hittaasti hyvää tulee sano mummo lumessa :smt045
Joten urheilu on vaarallista vai onko? No aloitan heti joogan alaraajan venytykset kun kunto sallii sillä työtä tämä vaatii ja hermoja mutta joskus kävelen kunnolla, nyt vaakun kun ankka :smt048 tällä hetkellä koti oloissa ilman keppejä. Kaksi vuotta mennyt, mutta uskon jotta ensi juhannuksena tanssin :smt023
Että tämmöstä tämän mummelin arki tänään ja ihanat kanat/ kukot antaa voimaa.
mummo ja kanaset :biggrin:
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Gallupintynkää2; millainen on kanala-asusi?

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mimmu voi hurja mikä tarina. Paranemista sinne, sitkeä mimmi(u) olet :smt006
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Avatar
mimmu
sussex
Viestit: 598
Liittynyt: 06 Touko 2007, 12:59
Paikkakunta: Etelä-Savo/Sulkava

Re: Gallupintynkää2; millainen on kanala-asusi?

Viesti Kirjoittaja mimmu »

Maattari kirjoitti:Mimmu voi hurja mikä tarina. Paranemista sinne, sitkeä mimmi(u) olet :smt006

Kiitos :smt006 eiköhän tässä pikku hiljaa toipune uskon näin :smt045
mummo ja kanaset :biggrin:
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Gallupintynkää2; millainen on kanala-asusi?

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Nyt löytyi hyvät jalkineet! Tokmannilta kahdellakympillä Safari Moon EVA-saappaat, vähän nilkan yli yltävät. Kevyet, helposti putsattavat
ja liukumattomat. Pitäis kestää pakkasta 30 asteeseen, mutta pakkasella mulla on kuitenkin nahkaiset turvasaappaat. Jos siis pakkasta tulee.
Kestävyydestä ei vielä hajuakaan, mutta on riittävän leveä lesti eli ei pitäisi ainakaan sivuista alkaa irvistää. Samaa materiaalia
siis kuin Crocsin saappaat.
Ainut haittapuoli on niiden pohkeen alaosaan ulottuva varsi, joka ei sovi meidän auton kytkinpolkimen kohdalle. Ihmettelin lauantaina
kyläkauppaan mennessäni että miksi saapas juuttuu johonkin ja auto nytkähtelee. No, saappaan reuna osui ratin kodalla konsolin
yläreunaan ja jumittui siihen. Ongelma poistui, kun käänsin kytkinjalan vinoon. :smt048
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Gallupintynkää2; millainen on kanala-asusi?

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

@ Kaisumaria

Utelen tässä niistä Tokmannin saappaistasi: Eikö ne ole liukkaat? Siis lumella, jäällä tai vaikkapa kurassa jolta näinä vuosina ei välty. Minulla on myös sellaiset joitten merkki on Safari. En ole uskaltanut niillä vielä mennä ulos! pelkään näet liukkautta enemmän kuin mitään. Minulla on kaameat kokemukset liukastumisesta...
KYsyin suutariystävältäni onko hänelle tuotu semmosia nastotettavaksi. Sanoi ettei se kannata, nastat painuvat niin pehmeässä aineessa läpi. Niin on sanonut heille jotka ovat ehdottaneet, siis oli sitä kysytty.

Kanala-asusta: Minulla on 1980 luvun punainen työmatkatakki, jossa on hyvä vetoketju. Monta uudempaa puseroa olen heivannut juurikin vetoketjun pettämisen takia. Jalassa vanhat golleget tai verkkarit, jopa farkut ja kumisaappaat. Näin talvella punainen pipo ja lateksihanskat.
Viime kesänä muistelin kaiholla aikaisempia kesiä jolloin tein aamun kanalareissun monta kertaa yöpaidassa ja grokseissa. Tuleeko sellaista kesää enää? Toivotaan kumminkin.
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Gallupintynkää2; millainen on kanala-asusi?

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

pikkupi, noita kesäaamuja mäkin olen kaivannut. Lämmin varhainen kesäaamu, aurinko säteilee. Yöpukusillaan avaamaan kanalan luukut. Sitten aamukahvin kanssa seurailemaan kanojen touhuja ja kuuntelemaan lintujen laulua. Eipä ollut viime- tai toissakesänä pahemmin sellaisia kesäaamuja, että pyjama olisi riittänyt...Toivotaan, että niitä vielä tulee.
Vastaa Viestiin