Mistä rehuja pienissä erissä

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Fasaanitarha

Mistä rehuja pienissä erissä

Viesti Kirjoittaja Fasaanitarha »

Vaikka näyttää siltä, että kysymyksiini ei vastailla niin yritän olla sitkeä ja koitan vielä kerran.

Olen tilannut fasaaneilleni englannista tulevaa fasaanirehua, mutta ne tulevat vasta huhtikuun loppupuolella.
Nyt kuitenkin hautomakoneeseen laittamani kuuden munan koe-erä onnistui niin hyvin, että kaikista munista kuoriutui eilen poikanen.
Ongelma on se, että en löytä mistään paikkaa mistä saisi ostaa Iso-Punaheltta 1 CC rehua. Maatalouskaupat meillä päin myy ei oota ja tilaamalla saa 1000 kg suursäkeissä. No, tuo määrä on hiukka liikaa kuudelle tipulle pariksi viikoksi. Eli jos joku osaa vinkata, niin mieluusti kuulisin mistä noita Iso-Punaheltta rehuja saa pienemmissä erissä (säkkitavarana).
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Mistä rehuja pienissä erissä

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Voi itku, en kyllä osaa vastata tuohon. Meillä kun oli fasaaneja kymmenisen vuotta sitten,
söivät samoja ruokia kuin kanat, kalkkunat ja hanhet. Oliskohan sulla siellä lähellä jotain
kanailijaa, jolta voisit ostaa/saada jotain tipurehua ensialkuun?
Miksi sen täytyy olla juuri tuota merkkiä?
Kysele joiltakin fasaanitarhaajilta jos saisit heiltä ostettua.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Goodman

Re: Mistä rehuja pienissä erissä

Viesti Kirjoittaja Goodman »

Hankkijalta itse olen punaheltta-rehut hakenut. En sitten tiedä, kuinka kaukana lähin Hankkija on sinun tapauksessasi.
Fasaanitarha

Re: Mistä rehuja pienissä erissä

Viesti Kirjoittaja Fasaanitarha »

Soitin Salon Hankkijaan ja sieltä ei ainakaan saanut. Korjaus. Soitin uudelleen ja sain puhelimeen ihmisen, joka tiesi noista ja sain nyt tilattua 30 kg säkin.
Viimeksi muokannut Fasaanitarha, 23 Maalis 2017, 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Mistä rehuja pienissä erissä

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Fasaanitarha kirjoitti:Vaikka näyttää siltä, että kysymyksiini ei vastailla niin yritän olla sitkeä ja koitan vielä kerran.
Onhan se ymmärrettävästi turhauttavaa, kun ei vastauksia kuulu. Munanetti on aika verkkainen foorumi, ja nimenomaan fasaaneista tietäviä taitaa olla käyttäjien joukossa suhteellisen vähän, eivätkä he välttämättä käy täällä kovin usein. Mutta älä lannistu! :smt006 Kirjoittele omia kokemuksiasi, ja kysele. Jospa niitä keskustelijoita ja tiedon vaihtajia ajan kanssa löytyisi! :smt001
Fasaanitarha

Re: Mistä rehuja pienissä erissä

Viesti Kirjoittaja Fasaanitarha »

Kiitos vastauksista. Ihana, kun joku reagoi vaikka ei sitten aina sitä vastausta osaisi antaakaan.
Olen tosiaan ihan aloittelija näissä lintuasioissa ja siksi on paljon kysyttävää, kun aina tulee eteen jotain sellaista mistä ei mitään tiedä.

Kokemuksia kerään blogiini, joka löytyy osoitteesta: lampola.kuvat.fi
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mistä rehuja pienissä erissä

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Jossain vaiheessa oli niin, että CC-rehua (kokkidiostaatti) sai vain suurissa erissä, ei ollenkaan piensäkeissä. Itse asiassa Suomen Rehun sivuilla lukee edelleenkin näin, että pakkauskoko on "irto", joten luulenpa, että saat jotain muuta kuin Iso-Punaheltta 1 CC:tä. Mulla olisi semmoinen muistikuva, että fasaaninpoikasille pitää olla enemmän valkuaista kuin kananpoikasille. Kävisikö Iso-Punaheltta 1 P? Sitä saa 30kg:n säkeissä.
Vastaa Viestiin