Mistä saa Colombine Spray

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
pirkkoirene

Mistä saa Colombine Spray

Viesti Kirjoittaja pirkkoirene »

Epäilen että kanoissani on kanakirppuja.... mistä tätä colombine sprayta saa ostettua.
Vai onko jotain muuta konstia niiden häätämiseen?

Kiitos vastauksistanne
pirkkoirene

Re: Mistä saa Colombine Spray

Viesti Kirjoittaja pirkkoirene »

Onko kenelläkään kokemusta näistä kanakirpuista ja mistä oikeasti tunnistaa että on kyse juuri niistä?
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mistä saa Colombine Spray

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Oisko tästä apua tunnistukseen:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kanankirppu
minkuliini

Re: Mistä saa Colombine Spray

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Vanha Raidin house&garden on sama aine ja pitoisuus kuin Columbine sprayssä! Pyretriini. Uusissa Raideissa koostumus on muuttunut....
Miia

Columbine spray

Viesti Kirjoittaja Miia »

Saako kyseistä tököttiä ostettua maatalouskaupoista vai pitääkö tilata netistä? Eilen hoksasin että kukko rapsuttaa ja kuopsuttaa itseään kokoajan ja koppia siivotessa löysin jos jonkinlaista vipeltäjää. :smt010 Kukko oli jo ennestään surkean näköinen kun kanat oli edellisellä omistajalla nyppiny puolet pyllyhöyhenistä eikä ole vielä ehtiny kasvaa takaisin. Vai johtuuko kutina kenties kasvavista uusista höyhenistä..?
Kanalako

Colombine spray - kovaa myrkkyä?

Viesti Kirjoittaja Kanalako »

Moni täällä taitaa käyttää loishäätöön colombine sprayta? Luin vasta kirjoitetun artikkelin siitä, että spray sisältää kovaksi myrkyksi luokiteltavaa metyylikloridia: http://tuohimutkankanala.blogspot.fi/20 ... y.html?m=1
Mielellään muniviin kanoihin ei tuota suihkuttelisi. Onkohan vetyl spray yhtään turvallisempaa?
lauraelina

Re: Mistä saa Colombine Spray

Viesti Kirjoittaja lauraelina »

Onko ihan turvallinen käyttää? Eli voi suihkuttaa suoraan kanojen siipien alle? Entä tipuihin?
lauraelina

Re: Mistä saa Colombine Spray

Viesti Kirjoittaja lauraelina »

Ja oliko tässä varoaika?
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Mistä saa Colombine Spray

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Turvallista ja turvallista...ei kai näistä kukaan voi täysin takuuseen mennä. Kannattaa lukea huolella käyttöohjeet. Itse olen suihkuttanut kanojen siipien alle ja takamukseen. Pitää varoa, ettei mene kanan silmiin ja kannattaa myös itse välttää aineen hengittämistä. Pikkutipuille en itse laittaisi.

Varoajasta olen lukenut ristiriitaista tietoa ja erilaisia arveluja, eli tutkittua tietoa aineen siirtymistä kananmuniin ei taida olla. Meillä on pidetty kahden viikon varoaika munien käytössä Colombine Spray -käsittelyn jälkeen.
lauraelina

Re: Mistä saa Colombine Spray

Viesti Kirjoittaja lauraelina »

Ajattelin tulevaisuuden varalle jos vielä epäilyttää ulkoloiset. :D
Vastaa Viestiin