Orpeista!

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
vimasa

Orpeista!

Viesti Kirjoittaja vimasa »

Hei,

olemme tässä vuoden päivät kohta rakentaneet kotikanalaamme ja onhan se jo onneksi sillä mallilla, että kyllä ne kanatkin sinne ensi kesäksi saadaan. Alunperin ajattelin hankkivani suomalaisia maatiaiskanoja mutta nyt on alkaneet orpingtonit kiinnostamaan. Ajatuksena, että ehkäpä uskaltaudumme myös syömään ylimääräistä "kukkopoikatuotantoa". Lisäksi orpingtoneissa miellyttää, kun niiden sanotaan olevan rauhallisia ja ei-aggressiivisia. Meillä kun on pieniä lapsiakin. Ja onhan ne ihanan näköisiä palleroita. :smt055

Haluaisin kuitenkin lueskella enemmänkin orpingtoneista, nimenomaan kasvattajien kokemuksia. Tämän sivuston viestiketjun orpeista olen lukenut jo pariinkin kertaan mutta muuten en löydä oikein mistään orppiharrastajien keskusteluja? Eikö niitä tosiaan ole? Onko facebookissa orppiharrastajille omaa ryhmää?

Löytääköhän noita orppeja mistään täältä Pohjois-Suomesta?

Ja sitten vielä... millaisia nuo sussexit ovat...? joo ei mulla oo yhtään mopo karkaamassa käsistä... :-"

-vimasa
kite

Re: Orpeista!

Viesti Kirjoittaja kite »

On orppeja Pohjois-Suomessakin :) Facen muniksesta löytää varmaaan helpoiten :)
jones

Re: Orpeista!

Viesti Kirjoittaja jones »

Iistä löytyy orpingtonin tipuja/nuorikoita....Laitan tällä viikolla yli kaksikymmentä munaa haudontakoneeseen,jos kiinnostuneita on laittakaa yv viestiä!!!!!! :smt002
Virpi S.

Re: Orpeista!

Viesti Kirjoittaja Virpi S. »

Minullakin kiinnostaa orpit ja olen kanssa Oulusta, no kanojen sijoituskohde tulee kyllä sitten mökille Taivalkoskelle. Tilanne vain nyt on se, että kanalaa tai muutakaan ei ole vielä ja ne olisi alkukesästä tarkoitus tehdä. Tänäänkin mennään katsomaan yhtä leikkimökkiä kesäkanalaksi. Vaikka minun tuurillahan siinä käy niin että sitten kun tilat on valmiit niin kanoja ei löydy mistään kun en uskalla nyt varata kun ei tiedä yhtään milloin aitaukset ja muut on valmiina.
Vastaa Viestiin