Lintujenne nimiä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kochin-fani

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Bea on mielestäni todella hyvä ja sopiva nimi, laita kanalle nimeksi se :smt023
Tosi kiva juttu että Herkko kelpasi :smt020
Tilli

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Tilli »

Meillä on alhokukko Rocky Balboa ja tehotytöt Estelle, Pilvi ja Iines sekä maatiaiskanat Minni, Kukka, Heini ja Essi. Pikkutiput ovat Vanu Vinovarvas, Namu, Kiki, Nipa ja Misse. Edesmenneitä ovat Hertta-Maija ja Siru. Meillä lapset keksivät vuoron perään nimet siivekkäille.
Kesämamma

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Kesämamma »

Meillä asustaa tällä hetkellä vanhat tyrnikset Ulpu, Aira, Kaarina ja Hillevi. Nämä lähtevät naapuriin kesäksi, Hilleviä lukuunottamatta.. Uudet tulokkaat Tarmokkaalta orppirouvat Lady ja Lyyti (buff-splashsekoituksia). Nuorisojengi Sannikilta Pata-akka (koska sen lapset tulee kasvamaan pataan ja se on niiiin kaunis kiiltävän musta), Tuhkimo (harmaa kaunistuskananen) ja Pikku-ukko (no todellakin "pieni", aika jytky jätkä jo 4kk vanhana, splash-orppi on hän), sekä meidän orpotipu, jonka kaveriksi tuo porukka tuli Sannikilta - meidän neiti on nimennyt orpotipun Pieneksi, se on kuulemma Helinän oma kana...
Hillevillä on tiput 4kpl ja niistä 1 tai 2 kanaa jää meille kotiin, nimeksi tulee niille ehkä Esteri ja Hilma.
Nimettömiä on meidän uusi kukko (se on ehkä Jakke Jäyhä, on aika yrmyn oloinen tyyppi...noi orppikukot ei kyllä ole musta niitä kauniimpia kukkoja...)
sekä Sannikilta tullut risteytyskukko josta en nyt osaa päättää jääkö se toistaiseksi eloon vai ei..
kochin-fani

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Sisko halusikin kanan nimeltä Kuukernuppi. No eihän siinä mitään, mutta se kun oikeastaan on KUKON nimi :smt005
Jopsukka

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Jopsukka »

Pääsääntöisesti nimistä vastaavat lapset, äiti antaa suosituksia, joita ei yleensä hyväksytä.
Meillä asustaa Vappu-kukko. Siis kanaahan tästä toivottiin ja kun Vapun aikaan tulivat niin siksi Vappu. Vapun rouva on sitten Becca. Sussex rouva on Pecker, syystä että nokki kovasti toisia tipusia. Pois annettu Sussexkukko oli Hamlet-Herbet
Rhode Island redit on Sofia ja Remy, Orppikana on joko Goldie tai Tang, Welsummer on Viiru, Rokki on Lumi, ja sitten täytyykin todeta, etten noitten kahden sekarotuisen nimeä edes tiedä.

Tipuset on mun nimeämiä, joista lapset sitten väänsivät kutsuma nimet eli tipulassa asustaa
Jennifer Lopez (Jenny)
Lady Gaga (Gaga)
Katie Perry (Perry)
Angelina Jolie (Anki)...mua vähän epäilyttää josko tää oiski Brad Pitt, ku on aivan ylisöpö ja sulkaantuu huomattavasti hitaammin kuin kaiffarinsa Perry, josta siinä tapauksessa tulisikin varmaan Anki :smt002
purple

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja purple »

meillä hallinnoi jo Ellervo II. Pikku haaremiin kuuluu Emäntä joka tullessaan suojasi siipiensä alla tipua nimeltä Ö nyt jo nuorikko, sitten Leslie joka ensimäisenä tulopäiväänään lensi varsin pitkän karkumatkan (päivä sattui olemaan tuon Leslie pyörremyrkyn ripepv) ja uusimpana Pulmu se kun on jotenkin niin sulonen nätti rassukka.
Zulia

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Zulia »

Meillä nimeämättä vielä seitsämän tipua tältä vuodelta, sillä keskuuteemme saapui nimi Into vasta äskettäin tämän vuoden ensimmäiselle kukko tipulle nimittän! :smt002
kochin-fani

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Zulia kirjoitti:Meillä nimeämättä vielä seitsämän tipua tältä vuodelta, sillä keskuuteemme saapui nimi Into vasta äskettäin tämän vuoden ensimmäiselle kukko tipulle nimittän! :smt002
Meillä on 5 nimetöntä tipua, yhden olen ristinyt Tuikuksi mutta siitäkään ei ole hyötyä, kun en tiedä sukupuolesta vielä yhtään mitään noilta viipottalijta :) Enkä varmaan kaikkia nimeäkään, sillä tilat ei riitä kahdelle + kuudelle = kahdeksalle jätille... Luulen että osa annetaan pois vaikka olisikin kanoja, eli nyt minun kärsimättömän pitäisi odottaa ehkä jopa kesään asti jos haluan pitää ristiäisiä. Olen lisäksi päättänyt, että en ehkä itse valitse "nimikkopoikasta" vaan annan jonkun/joidenkin itse ystävystyä kanssani. Huomasin nimittäin juuri toissa kesänä, että ne kesyiksi halutut suosikkitipumme olivatkin jatkuvan paijailun myötä tipueen ujoimmat.. Ketään en enää halua "tehdä" araksi vaan tutustun johonkuhun itse :smt002 (Oijoi, rönsyilipäs kai paljon nimiaiheesta, mutta oikeastaan perustelin juuri että kenet nimeän ja miksi... Okei, no en sit tiiä :smt003)
Zulia

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Zulia »

kochin-fani kirjoitti: sillä tilat ei riitä kahdelle + kuudelle = kahdeksalle jätille...
Ei meilläkään ole sen enempää kuin kolmekymmentä, tai reilut kolmekymmentö kookottajaa kanalan siimeksissä :smt083 :smt082
Mutta tilaakin on ymmärrettävästi maatiaisille, sellainen vanha hevosten karsina. :smt023
kochin-fani

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Tarvitsisin nimiehdotuksia kahdelle mustalle jättipoikaselle! Ne ovat ilmeisesti kanoja, ja minullekin hankalat erottaa toisistaan :-" Toivoisin ihmisten nimiä, mielellään toistensa kanssa jollain tavalla yhteensopivat... :)
Sarkki

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Sarkki »

Meillä on ihan suomalaiset nimet kanoilla ja kukoilla... Rokkien nimet ovat: Ulpu, Lyyli, Iitu ja Viivi ja rokkikukon nimi on Jouni.

Alhoista löytyy tällaisia nimiä: Kerttu, Pirkko, Matilda, Miina ja Meeri, kukkopojan nimi on Mauri.

Itse olen nimet päättänyt kun miehellä ei ole ollut niin suurta mielenkiintoa.. :smt003
kesäheinä

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja kesäheinä »

Meiltä löytyy Paduan-kukko Sputnik. Tehotytöt Kaneli, Roosa, Mellu ja Sohvi. Silkkikukko on Kyösti ja kanat on Sinikka, Selma, Sanni ja Sorja. :)
Mikka

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja Mikka »

Meillä on porukka kasvanu. Pekonia ja Kalakkijalaka joutuivat katkolle, mutta Neiti Näpsän ja Paskaläjän seurana on nyt:
Kana Alcatraz eli Allu - Osoitti heti tullessaan pääsevänsä ulos mistä tahansa milloin tahansa.
Kana Lasse Virén eli Vireeni - Juoksee nopeampaa kuin kukaan toinen koko porukasta ja lentää parhaiten.
Kukko Kyrpä-Jooseppi - Ei meillä ikinä katota Kummelia..

Viimein on porukka puhtaita tyrniksiä :smt044

Lisäksi kuukauden ikäiset pikkuankat Harri ja Olli. Harri tosin paljastui tytöksi mutta ei se nimi naista pahenna.. :smt025
kochin-fani

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Serkkuni keksi mustille piipittäjille hyvät nimet, eli Mimosa ja Stella :smt002
koivuton

Re: Lintujenne nimiä

Viesti Kirjoittaja koivuton »

Meillä on yksi tipu nimeltään Kuukernuppi. Bongasin sen(kin) hauskan nimimerkin. Lupaa en kysynyt, mutta toivon, ettei haittaa. Kuinka monella muulla on kukon nimi Kalle? Meillä se on ukkokullan antama nimi. Kukkotipu on Sinä Karvajalka. Lisäksi löytyy Tiltu, Klaara, Wanha Rouva, Konkkis, Toinen Wanha Rouva ja Nuoret Rouvat.
Vastaa Viestiin