Hy-line tiput kukkoja vai kanoja?

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Muffe

Hy-line tiput kukkoja vai kanoja?

Viesti Kirjoittaja Muffe »

Tietääkö kukaan kertoa meneekö hy-line brown tipujen väritys niin että valkoiset on aina kukkoja ja kanat punertavia? Minulla on 7 tipua joissa siis 3valkosta ja joku oli sanonut että ne on kukkoja. Mistään en ole löytänyt tietoa näitten väreistä :shock: Aikuisia kanoja minulla on jotka ovat kaikki aikalailla punertavia. Olisikin hienoa jos tällä rodulla siis sukupuolen tunnistus olisi näin helppoa :smt038
sannikki

Re: Hy-line tiput kukkoja vai kanoja?

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Tehoroduissa olen itsekin kuullut että kukot on vaaleampia kuin kanat. Meillä huomasin myös eräissä sekoitustipuissa saman ilmiön!
Wildboar

Re: Hy-line tiput kukkoja vai kanoja?

Viesti Kirjoittaja Wildboar »

Jos kyseessä on puhdas hy-line brown hybridi, niin siinä kukot on aina valkoisia ja kanat ruskeita. Kukoille voi tulla hieman ruskeaa sulkaa, mutta ovat kuitenkin 95% valkoisia. Kanat koko ruskeita, ei valkoisia sulkia.
Jos kyeessä on hy-line brown hybridi x hybridi risteytys niin silloin värit eivät aina 100% varmuudella kerro sukupuolta. Viimeksi meillä kuoriutui tuosta yhdistelmästä koko valkoisia ja valkoisia jokusella ruskealla sulalla olevia kanoja.

Tässä kuva hy-line brown hybridi kukko tipuista:
Kuva

Ja tässä kuvat hy-line brown hybridi kana tipuista:
Kuva

Kuva
Muffe

Re: Hy-line tiput kukkoja vai kanoja?

Viesti Kirjoittaja Muffe »

Kiitos tiedoista :smt003 Sitten on ainakin varmaa mitkä on kukkoja ja mitkä kanoja! Puhtaita nuitten pitäs olla ja kuvista kun katsoo niin saman värisiä kamuja minulla on parvi. Todella vähän löytyy hydrideistä tietoa. Olen vasta alkaja tässä kanaharrastuksessa ja tietoa yrittänyt etsiä vaikka kuinka. Tuntuu että hydridit on vaan tuotantokanaloissa. Toivottavasti näistä ihanista kanasista tulisi enemmän tietoa :smt006 Ainakin nyt olen vähän viisaampi :smt023
Vastaa Viestiin