Silver-laced Orpington

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

sannikki

Silver-laced Orpington

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Voi mää haluan tälläisiä!!! Niin pahasti että olen jo aloittanut sen kauhean rumban jotta näitä saisin :smt045 Toiveissa ja yrityksessä olisi kevään aikana saada munia haudontaan ja oma parvi näitä upeita komistuksia!

http://www.keiths-orps.co.uk/categories ... laced.html

Hintatutkailua tehdessäni, sain vastauksia 3 ja 10 punnan välillä per muna :O Lopulta löytyi yhteistyöhalukas kasvattaja ja nyt vaan taistellaan paperihommat läpi! VÄlillä on jo tuntunut että poljetaan suossa, mutta kyllä se tästä taas iloksi muuttuu :smt038

Voin kyllä sanoa että niin kalliit munat tulee ettei isäntä ole ollut ihan tyytyväinen mun touhuihin :smt062

Orpington on muuten aika arvossaan jenkeissä :smt042 59 dollaria sukupuolitunnistamaton päivän vanha tipu :smt044 olen tässä perehtynyt heidänkin toimiin ja tapoihin mielenkiinnosta :)
Raksu

Re: Silver-laced Orpington

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Voi ei :smt055 minäkin haluaisin tuon värisiä orppeja :smt050
Rotukana

Re: Silver-laced Orpington

Viesti Kirjoittaja Rotukana »

Ja minä! On kyllä komeita, jos tuotta suomeen nii minäkin kyllä haluan ostaa jos myytte! :smt045
sannikki

Re: Silver-laced Orpington

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Jos saan tuotua niin voi mennä aikaa että saan parven josta liikenee edes myytävää :smt001 Mutta tottahan toki jos siihen pisteeseen päästään niin voihan niitä myydäkin sitten. Mun pitäis soittaa eläinlääkärille karanteenipaikasta, jotta minkälaiset vaatimukset sen suhteen on :smt017
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Silver-laced Orpington

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Näitä on kyllä Suomessa ainakin ollut, nykytilanteesta en tiedä varmasti.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Kesämamma

Re: Silver-laced Orpington

Viesti Kirjoittaja Kesämamma »

Mä selvittelin noita munien tuontiehtoja, mielenkiintoista oli että esim. tuo Keiths orps myy munia ympäri EUta, vientisäädökset on samat Hollantiin ja Suomeen... silti ei suostu myymään laillisesti Suomeen :smt017
Jos tuot sannikki vaan munia niin ei ne mitään karanteenia tarvihe.. ootko tuomassa eläviä lintuja?
Ja jos joku kanojen pitäjä suostuu perustamaan tuontikelpoisen siitosryhmän niin sit siitä samasta porukasta kannattais tuoda useampi alle 20 munan erä, kun menis samoilla kustannuksilla ja samoilla verinäytteillä...
sannikki

Re: Silver-laced Orpington

Viesti Kirjoittaja sannikki »

No mie mietinkin tota karanteenijuttua, noi eviran ohjeet on niin sekavia esim ne rokotus vaatimukset :smt042 joita ei kuitenkaan ole... Munina meinasin ja voin tarvittaessa seurata kuoriutuneita, jos laki niin vaatii, pitää kaikki selvittää kyllä niin moneen kertaan, että menee varmasti oikein :smt017

Olisi mukava tuodakin useampi satsi munia mutta piru kun rahat loppuu ennen alkua, kun jo ne munat ja postituskustannukset on huimat :smt010
Jopsukka

Re: Silver-laced Orpington

Viesti Kirjoittaja Jopsukka »

Sannikki mistäs tuon jenkki orpingtonin hinnan nappasit? Oliko kyseessä joku erikoisväri? Kaikki mitä itdelle on tullut vastaan on ollut noin $3 dollaria. Viime kesänä ostin buff nuorikon $5.
sannikki

Re: Silver-laced Orpington

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Joku lintumarkkinapaikkahan se oli, ihan vahingossa satuin sinne. EN yhtään muista :/
Tähkäpää

Re: Silver-laced Orpington

Viesti Kirjoittaja Tähkäpää »

sannikki kirjoitti:
Orpington on muuten aika arvossaan jenkeissä :smt042 59 dollaria sukupuolitunnistamaton päivän vanha tipu :smt044 olen tässä perehtynyt heidänkin toimiin ja tapoihin mielenkiinnosta :)
Olen nähnyt saman ilmoituksen Price 59 USD/dozen.
sannikki

Re: Silver-laced Orpington

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Okei, mulla silloin netti tökki kovin, eli on jäänyt tuo tusina huomaamatta :smt044
vardenji

Re: Silver-laced Orpington

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Hopea kana mulla oli ja Raksulle sen munia lähti. Muistatko sen hopeakaulaisen kukkotipusi :smt002 Se oli mustan kukon ja hopea kanan tipu.
Kyseinen kana siirtyi paremmille matomaille talven aikana, joten sen kanan jälkeläisiä ei enää tule :smt010
Jos joku näitä laillisesti tuo, niin ehkä joskus innostun taas ottamaan uusia kanoja. Nyt on toistaiseks kanailut kanailtu ja kanat myyty.
Raksu

Re: Silver-laced Orpington

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Juu se oli tosi kaunis kukko mutta peijakas äkäinen ja se on syöty :smt003 Muutama muu kukko siitä satsista on vielä maailmalla :smt038
jinsi

Re: Silver-laced Orpington

Viesti Kirjoittaja jinsi »

Onko tää sannikki edennyt sulla mihinkään suuntaan? :)

Täytyy kyllä sanoa että tuota kauniimpaa kanaa saa hakea! :smt049
sannikki

Re: Silver-laced Orpington

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Pöh ei ole edennyt ei :smt019 En löydä sellaista tilaa jolla viitsittäis hoitaa kaikki jutut -_- Moni kyllä lähettäisi tosta vaan ja varmaan osa munista selviäiskin ilman läpivalaisua, mutta en viitti alkaa laittomuuksiin :/
Vastaa Viestiin