Punaheltta Munitus Pt./Paras4

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
annemari

Punaheltta Munitus Pt./Paras4

Viesti Kirjoittaja annemari »

minulla on menossa empiirinen kokeilu.

Olen syöttänyt aina Punaheltta Balanssia, joka on nykyään Punaheltta Paras 4. Nyt se loppuu.

hinnasta huolimatta tiluutin paikalliseen Agriin Munitus Pt:tä, koska meillä ei kukaan muni tällä hetkellä, vaikka munivia kanoja on n. 30. Lisäksi munat on aivan mitättömän kokoisia! Sulkasato on kyllä päällä, mikä selittää osittain munimattomuuden, mutta IKINÄ ennen ei ole ollut näin onnetonta syksyä!

Kerron sitten, miten asiat muuttui, kun olen jonkin aikaa syöttänyt munitusta. Paras4 säkkiä on jäljellä vielä n. 1/3.
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Punaheltta Munitus Pt./Paras4

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Mäkin aion vaihtaa nyt Munitukseen, tota ent. Balanssia olen vuosikaudet syöttänyt. Muninta on aika surkeeta, vaikka koko syksyn olen syöttänyt kaikea metsästysjätettä linnuille. Luulis että ne saa sellaisesta tarpeeksi protskuja. Tosin eilen tuli jo kolme munaa ja Parasta on vielä pikkusen tynyrin pohjalla eli odottelen kuitenkin vielä seuraavaan tilipäivään.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Punaheltta Munitus Pt./Paras4

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Enpä saanutkaan muuta rehua kun Punaheltta Parasta. On matka tiedossa enkä sitten viitsinyt tilata munitusrehua kun ei koskaan tiedä milloin sitä saa, Täytyy vaan rikastaa koriruokaa. Maksoi tuo Paras 24,70 Laitilan Agrissa.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
annemari

Re: Punaheltta Munitus Pt./Paras4

Viesti Kirjoittaja annemari »

Nonnii. Tänään 30.11. on sitten Munitus säkki avattu ja testi jatkuu. Meillä ei ole munittu yhtään munaa 3 viikkoon, tosin silkit hautoo että niiden osalta syy ei ole rehussa :smt003 , tai mistäpä tuon tietää !!!

ilmoitan tähän ketjuun heti, kun ensimmäinen muna tipahtaa, ja mitä muuta huomiota tulee, tuon rehun lisäksi kanat syövät kauraa, ihanvähän ohraa, härkäpapua ja siemeniä, pähkinöitä ja kaalia.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Punaheltta Munitus Pt./Paras4

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Minä kokeilin joskus aikoinaan vain yhden säkin verran puolitiivistettä, mutta en huomannut sitä yhtään paremmaksi kuin 'täysrehu+kaura+ohra+keittiö/puutarha-antimet'-coctail. Kokeilusta on jo aikaa ja rehujen koostumukset muuttuneet moneen kertaan, niin innolla oottelen uusia kokemuksia :smt023
annemari

Re: Punaheltta Munitus Pt./Paras4

Viesti Kirjoittaja annemari »

Nyt on peräkkäisinä päivinä tullut 2 munaa, että ei hirmu vaikutusta, ja munitus säkki on melkein tuhottu kokonaan. Päätän tutkimukseni, rehulla ei vaikutusta !!!
Vastaa Viestiin