Silkkikanoista

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
juujuu

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Mulla kaikki silkkikanat niiasivat käden alla ja nykyään jo ihan ilman kättäkin Vain yksi oli tosi kauan niiamatta ja munimatta Nyt sekin jo niiailee ja munii Mutta on porukan "kukkomaisin" käytökseltään eikä niin kesy kyin muut Tässä porukassahan ei ole yhtään kukkoa ..
Pirjo

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Hei silkkien ystävät :smt006 -neuvokaa tyhmää, kun en tästä rodusta osaa eroittaa kanaa kukosta: kumpiko tämä on? -ikää reilu kaksi kuukautta ja mun ainokainen silkki-tipu -pikkutillikka on muuten tuon Orpin paras kaveri: valinnut reilumman kokoisen ystävän että pärjää kanalassa maatiaisten joukossa :smt043
Kuva
kaakatin

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Veikkaisin kukkoa, mutta tuosta kuvakulmasta ei oikeastaan pysty nuoren silkin sukupuolta erottamaan. Löytyiskö sulla profiilikuvaa tai mieluiten kuvaa pyllistävän kanan takapuolesta :smt003
Pirjo

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Juuu kyllä takapuoli-kuvia löytyy: nuo kun tuppaavat aina kääntää sen ´parhaan`puolensa näkyviin silloin kun kameran kaivaa esiin :smt044
Kuva

..jos se osoittautuu kukoksi -niin mitä ihmettä minä tuolla tirpanalla teen, kun ei siinä ole edes mitään syömistä :smt017 -tarttiskohan joku tuollasta: ilmatteeks saisi jos hakisi täältä (tosin haluan ensin varmistua onko kukko vai kana!
kaakatin

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Mä vaativainen, mutta tartteisin kuvan suoraa takaa päin, asento on hyvä :smt003 Näkyis onko hame vai housut.
Ja sitten päästä se profiilikuva.
Asento näyttää kyllä kanamaiselta ja tuosta kulmasta katsottuna nättäis olevan hameväkeä, mutta näkyykö niskassa pidempiä hattusulkia?
Pirjo

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Löysin tuolta toisaalta hyvät kuvat: toivottavasti niistä on muillekin apua :smt041
http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=1&t=17804
SannaT

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja SannaT »

Kyllä ne meidän kaikki kolme silkkiä on kukkoja :smt019 Aika huonoa tuuria kun meinsin että olisin edes yhden pörröisen kanan saanut.
Lauantaina on teruastuspäivä, miltäköhän silkin liha maistuu ?
Tuulia

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Mulla on ainaskin 10 silkkitipua ja kaikki näyttää kanoilta, yhdelläkään ei ole pussihousuja. Myös kanan alla on tipu joka on näyttänyt pikku kanalta syntymästään asti, se on hassun näköinen minikana :smt003 ei voi olla näin hyvää tuuria. Laitan kuvia tänne kun ehdin.
Pirjo

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Minun ainokainen silkkini näyttää olevan kukko -vai mitä :smt017 -jos nyt oikein ymmärsin tuon ´housu-jutun`
Kuva
rilla

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja rilla »

Mä erehdyn omissa silkeissänikin aina. Mut veikkaisin kukkoa. Ainakin mulla ne mitä alan epäileen vähänkin, yleensä sit osoittautuvat kukoksi. :smt012
Asiasta toiseen, mun ruotsalais-tyrnäväläine nuorikko alkoi sit jo hautoon! Salapesässä, kanalan roskiksessa.
Pesueen isä ilmeisesti mun tyrnäväläikukko, johon nuorikko rakastui palavasti ja muutti itse kukon luokse parakkikanalaan. :smt006
Tuulia

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Näin se muuten on jos vähänkin epäilee niin se on kukko.
Tässä meidän minikana. Lisää kuvia kuvagalleriassa Tuulian tipuset.
Kuva
rilla

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja rilla »

Voi taivas. Ompa söpö! Tommosiahan pitäis alkaa lisäämään. :smt055
tinttu

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Mistälie johtuu että mun viidestä silkkitipusta yksi on ihan hirveenpaljon pienempi kuin muut? Sille oli tarttunut myös isot kakkapallot (vissiin puuroo alunperin kun kakkaa tuol nyt ei niin pal oo että pallot tulis) kynsiin. Kun niitä pesin niin varpaat näytti olevan aika venkurat :smt017
Kun ne siis kuoriutuivat samoin aikoin ja samasta paikasta kaikki. Niin miten yks voi olla noin pikkanen, onkoos se sairas jotenkin?
Muilla kokemuksia? Ja juu, ekat tiput oli mulla...
TILL!

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja TILL! »

Voiko silkkejä ottaa muiden kanojen seuraan vai pitääkö silkillä olla samasta rodusta kaveri? :smt048
tinttu

Re: Silkkikanoista

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Meillä oli aikasemmin se ainokainen silkki pienikokoisten maatiais- ja brahmasekoitusten kanssa, mutta sitten haluttiin sille ihan oma parvi. Kyllä ois mennyt muidenkin kanssa, mutta yksi kukoista oli aikas iso (jonka kananuorikkona ostin ja olikin kukko) ja oli kova polkemaan, joten hirvitti silkkikanan puolesta ja päädyttiin ottamaan sille oma sakki :smt001
Vastaa Viestiin