Orpingtonista

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
vardenji

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Hopea poika. Kukko oli siis musta.

Kuva

Kuva

Kuva
mik

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja mik »

Onks noilla orppikukoilla kaikilla tollanen naama? Se näyttää ihan turvonneelta :smt003
Eikä saa loukkaantuu, kysyn ku kiinnostaa :smt001
vardenji

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mun mielestä kanojenki naamat näyttää turvonneelta maatiaisiin nähden :smt005
mik

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja mik »

Ok. Se on siis rotuominaisuus tuo pällinaamaisuus :smt005
smari

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja smari »

Mun mielestä toi väri on sekavärinen, niinkuin nyt väriristeytyksissä yleensäkin. :smt002
vardenji

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Anteeks Smari, tuolta kuvan yltä puuttuu yks n-kirjain. Tää on siis HopeaN poika. Mun hopeaorpington on nimeltään Hopea :oops: Sekavärinenhän se on!
En korjaa, jos on pari viestiä jälkeen korjattavan...
Pirjo

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Minun ainokainen Orppi,ikää kolme kuukautta ja taitaapi olla kukko :smt017
Kuva
epi

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja epi »

Älä ihan vielä hetiä ton orpin kanssa kirvettä kaivoon. Katoppa tämä topikki: http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=1&t=18081
mä kanssa luulin mun buff orppia kukoksi (ihan saman ikänen ja samasta paikasta kun sannikin) ja annoin sen pois, nyt jäi häiritsemään annoinko juuri munintansa alottavan kanan.. että mä suosittelen odottamaa että se alkaa kiekumaan tai munimaan ennenkun teet pysyviä päätöksiä..
sannikki

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja sannikki »

juu Pirjo älä menetä toivoa, toi on vielä paaaljon pienemmillä "eväillä" varustettu kuin meidän kana, jota luulin kukosi kun harja venähti, mutta on nyt muniva kana :)

Kuva

parempaa tuoretta kuvaa en nyt löytänyt, mutta toi puff värinen siis:)
Pirjo

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Ihanaaa kun jaksatte tsempata :smt055
Sannikki: minkä ikäinne sun orppi on? ...Oletko muuten huomannut että olet arvonimeltäsi ´ORPINGTON` :smt005

PS: nyt löysinkin tuolta toisesta topiikista orppisi iän eli huhtikuussa kuoriutunut (n. 6 kuukautinen) http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=1&t=18081
epi

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja epi »

Tarkoitin ettet vielä näytä orpillesi kirvestä, kun smari kirjoitti tuonne linkittämääni topiikkiin hyvin, että kaikki kehittyvät eri tahtiin, oli kuinka samoista munista ja saman värisiä..
Sen verran vielä sanon, että minä ainakin olen ollut tosi tyytyväinen hakemiini orppeihin. Tauno kukolla on hauska käheä ääni kun kiekuu ja muutenkin nimi kertoo käytöksestä kaiken. Sekavärinen orppikanakin on ihana pallo, mutta kaveeraa enemmän rockien kanssa kun lajikumppaninsa Taunon kanssa. En kyllä ihan heti vaihtaisi näitä palloja pois, ovat kuitenkin niin hauskoja ja kilttejä otuksia. :) Taunohan oli ensimmäinen otus meidän kanalassa mihin mieskin ihastui. :)
sannikki

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Juu suunnilleen 6kk on meidän orppikanat, ja pirun aikaisin alkoi toi puff värinen munimaan :smt042 toinenkin orppikana on tainnut nyt alkaa muninnan, kun sellasia pieniä munia ilmestynyt :smt050
kite

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja kite »

Orpilla siniset jalat?? Kukaan törmännyt? Virhe? Vai vaan sattumaa..
sannikki

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Kite ainakin meidän sinisellä kukolla on siniharmaat jalat, ja tuolla puff/sininen sekoituksella on myös tummia kohtia jaloissa, luulisin että ihan värin mukaan menee, en kyllä ole perehtynyt jalkojen väreihin :)
kite

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja kite »

Kun mulla ollut musta, sininen, splash ja buff aiemmin ja kenelläkään ei ole ollut sinisiä jalkoja kuitenkaan :O
Tai sit mun muisti pätkii :smt005
Vastaa Viestiin