Paduan

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

MaLin

Paduan

Viesti Kirjoittaja MaLin »

Osaako joku kuvailla minkälainen luonne on paduanilla? Mitä värejä niistä löytyy? Entä hoito, tarvitseeko mitään erikoisuuksia..? :smt001
epi

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja epi »

Meillä ainakin paduan pariskunta on ihan muiden joukossa, ei mitään ongelmia. Kukot ei näytä tappelevan keskenään. Luonteeltaan ovat vähän höpsöjä (ainakin meidän), väillä näyttää siltä että kana kävelisi päin seiniä (tukka on silmillä) ja meillä on mies ihan hullaantunut niihin vaikka ei muka tykkää kanoista.. Nämä on ruskeita, jossa on mustia täpliä ja tukassa ja pyrstössä enemmän mustaa, kana on ruskeampi kuin kukko, samoin kanalla on tuuheampi afro kun kukolla. Ainakin näin 3kk kokemuksella voin lämpimästi suositella. :)
MaLin

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja MaLin »

Kuullostavat siis vähän silkkimäisiltä!
Pirjo

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Halooo :smt006 osaatteko sanoa onko kukko vai kana? -kun on minun ainokainen padu...
KuvaKuva
Tuulia

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Mulla on samanlainen paduan, enkä minäkään tiedä kumpaa sukupuolta se on.
olisin laittanut tänne tuoreen tänään otetun kuvan mutta noi kotisivut taas tökkii....
Tiituli

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Tiituli »

Näyttäs ihan kanalta :)
Tuulia

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Jos omaan tipuun vertaan niin kana minäkin sanoisin Pirjon tipusta.
Pirjo

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

OIIII :smt055 -ootte ihania :smt057
Olisi hieno yllätys jos olisi kana, koska meillä näitä kukkoja on kyllä tänä kesänä ilmaantunut enemmän kuin tarpeeksi!
Nyt peukut pystyyn ettei vaan alkaisi kiekumaan!
Tiia12

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Kana :smt003
siiri

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja siiri »

Minulla on nyt 3 paduan pikkutipua :smt041 :smt041
Missähän vaiheessa siitä pään töyhdön mallista voi alkaa vetämään hurjia johtopäätöksiä :smt023 ?
Laara

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Laara »

Mullakin viikon ikäsiä paduja 9 kpl joista vaa puolet jää meille,mutta kummiskin. :smt003
Miettiny ihan samaa et missä vaiheessa kannattaa niitä tukkia rueta sillä silmällä kahtelemaan?? Vinkeitä otuksia nämäkin... :smt007
tinttu

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Olen ymmärtänyt että jo het alussa ne tukat on eri mallisia, ei niinkään välttis sitte myöhemmin paitsi että se pääsulöan malli on kukolla terävämpi...Nyt pikkutipseinä siis pyöree lakki kanoilla ja kukoilla irokeesimallinen. Mikäli noihin luottamista on. Mutta näin meillä ainakin oli. Siriuksen meni niskat nurin, joten nyt meillä on uusi kukko Serafiinan seurana, pari kk vanhempi.
Siriuksen poismeno surettaa yhä, enkä tajua mitä sille oli tapahtunut. Ilmeisesti pudonnut :smt009
Laara

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Laara »

Okei. :smt001 Täytyy tsuumailla ilta touhuissa,kun ne kohta ihan teen. :smt003 Kiitos.
Tuulia

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

en näistä mitään tiedä mutta olettaisin että meillä olisi 2 kanaa ja loput kukkoja, tässä pari kuvaa 6 viikkoisista.

Kuva
2 kukkoa ?

Kuva
2 kanaa ?
Laara

Re: Paduan

Viesti Kirjoittaja Laara »

Oi miten ihanan näkösiä! :smt007 Meilläkin on kohta tuommosen näkösiä...kuhan nyt jonkun viikon vielä kasvavat. :smt007 Hmm...En mä osannu sanoo kyl mitä nois meijän tipuissa on,suurimmalla osalla oli kapempi se hattu.Niihin on alkanu kasvaa pikku töyhtöjä. :smt007 Aika vinkeen näkösiä. :smt007

Minä en osaa sanoa tuulia noista sun tipuista kumpia ovat,mut veikkaisin kyl varmaa samoin ku säkin. :smt001
Vastaa Viestiin