eläinlääkäreistä

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Kanaset

eläinlääkäreistä

Viesti Kirjoittaja Kanaset »

Mielenkiinnosta kysyn kuinka teillä muilla, käyttekö usein kanojenne kanssa eläinlääkärillä jos on vakavampaa vaivaa? Onko löytynyt asiantuntevia eläinlääkäreitä, jotka osaavat hoitaa kanoja?
Sen takia kyselen kun mulla on käsitys että monikaan ei kanoja lääkäriin vie. Siis en tiedä mutta esim suomi24:sessa ei kyllä muistaakseni kukaan ole sanonut vieneensä kanaa lääkäriin...
Ajattelin että oonko poikkeustapaus kun kuskailen tipujani hoitoon? :o Oon onnistunut löytämään pari hyvää eläinlääkäriä.
Millaisia kokemuksia on?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hienoa, että olet löytänyt "kanatohtoreita"! Minä en...Muutaman kerran olen soittanut kanoista eläinlääkäreille, mutta jo puhelimessa saa vaikutelman, ettei tämän seudun tohtoreilla ole oikein tietoa kanoista, niiden hoidosta, sairauksista tai lääkinnästä. Tuppaavat sanomaan vaan, ettei kannata hoitaa, pataan vaan ja sillä selvä. No, jotain ohjeita on kuitenkin joskus löytynyt esim. madotukseen...
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Mitähän tapahtui, kun olin kyllä kirjautuneena kirjoittaessani tuota äskeistä viestiä? Nyt siinä kuitenkin näkyy vieras...
kanaemo

Viesti Kirjoittaja kanaemo »

Siipinettiä on aika hyvä mainostaa tässä vaiheessa :roll:
Siellä foorumilla on sellainen palsta jossa saa kysyä sairauksiin liittyviä kysymyksiä. Palstalla vastaa kanoihin erikoistunut eläinlääkäri ja ohjeet on ollu aika hyviä. Siipinettiin ensirekisteröiminen maksaa, mutta ainakin minulle on ollut vaivan väärti.
Kanaset

lääkärit

Viesti Kirjoittaja Kanaset »

Joo, kanoihin tai lintuhin erikoistuneita eläinlääkäreitä on varmasti aika vähän ja harvassa, Helsingin seudulta kyllä löytyy useampikin. Jos joku joskus kaipaa esim soittaa, voin vaikka sähköpostilla vinkata. Olen kyllä ollut tyytyväinen että joku hoitaa kanoja ja ymmärtää että ne voivat olla lemmikkejä siinä missä muutkin eläimet ja että niitäkin tarvitsee hoitaa.
liinu

lääkäreiden tiedot

Viesti Kirjoittaja liinu »

Voisitko laittaa tälle palstalle näkyviin lääkäreiden yhteystiedot, sehän on julkista tietoa. Tarvitsisin kipeästi apua ankalleni, joka on tänään muuttunut apaattiseksi, eikä ruokakaan maistu. Olisi helpotus, jos tätä kautta saisin selville lääkärin, joka tietää jotain linnuista (Helsingin seudulta). Olen aikaisemmin yrittänyt, mutta etsintä ei ole tuottanut tulosta.
kanaemo

Viesti Kirjoittaja kanaemo »

liinu: ota yhteyttä siipikarjaliittoon. Luulisi, että heillä on tietoa ammattitaitoisista eläinlääkäreistä.
liinu

Viesti Kirjoittaja liinu »

Löysin Mevetistä asiantuntevan lääkärin ja sain hoitoa ankalleni. Kiitos kuitenkin.
Kanaset

joo

Viesti Kirjoittaja Kanaset »

Sori, en ole käynyt pitkään aikaan täällä, enkä ole huomannut viestiäsi. :roll:
Tosiaan Einar Eriksson, joka työskentelee sekä Mevetissä että pieneläinklinikalla opettavana eläinlääkärinä on tosi hyvä. Voin suositella kaikille lämpimästi. Hyvä että löysit itse!

Voin laittaa tiedot tässä joku päivä niin ovat sitten näkyvillä, nyt on jo myöhä, niin etten taida jaksaa kaivaa. Tiedän pari muutakin lääkäriä.
Kanaset

vihdoin

Viesti Kirjoittaja Kanaset »

Tässä hyviä eläinlääkäreitä kanoille. Neuvoja saa puhelimessakin. Varmasti muutkin erikoisemmat eläimet tulevat hoidetuiksi.
Kaikki tiedot löytää myös Helsingin seudun puhelinluettelosta.

Helsinki
Mevet, p. 09-565 5600
Kysykää Einar Erikssonia

Helsingin yliopiston pieneläinsairaala
p. 09-1914 9601
Edelleen Einar Eriksson, paikalla vain lukukausina eli ei kesällä.

Vantaa
Eläinlääkärivastaanotto Johanna Raulio
p. 09-874 5653
p. 0400-619 985

Espoo
Eläinlääkäriasema Arkki, p. 09-505 0839
Kristiina Kontio-Jalanka

Itse olen kaksi ensimmäistä hyväksi havainnut ja Kontio-Jalangasta olen taas kuullut että hän on erikoistunut lintuihin.
Jos on kysyttävää tai haluaa tarkempia tietoja voi laittaa mulle privaa, jonka huomaan nopeammin :)
Hakalan emäntä

Kiva kokemus

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

Meidän Brahma-kukko Lordi alkoi ontumaan ja eilen illalla löysin syyn. Yhteen varpaaseen oli tullut haava ja jalkaan sitämyötä tulehdus.
Tänään soitin heti aamusta meidän kunnan eläinlääkärille joka suhtautui asiaani erittäin ystävällisesti. Sain Lordille antibioottikuurin.
Nyt Lordi lääkitään suoraan suuhun 2xpäivässä.
Kyllä on ihana tunne kun sain niin ystävällisen kohtelun. Ell pyysi vielä joskus minua kertomaan sitten miten jalka parani ja kuuri tehosi. Sanoi että kuitenkin aika vähän on kanoja hoitanut. Ystävällisesti vielä oli selvitellyt kanoille sopivan antibiootin ennen kuin menin noutamaan lääkkeen.
Basu

Viesti Kirjoittaja Basu »

Onnittelut aarteesta- mukavasta eläinlääkäristä :smt001 Meilläkin tuo ihme on, olisipa ihmislääkäritkin täällä yhtä avuliaita :smt013
Toivottavasti Lordin jalka paranee! :smt001
Maikki

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Samoja ajatuksia Basun kanssa. Kivat eläinlääkärit (ja ihimislääkärit) ovat harvassa. Meillä ei toistaiseksi olla kanoille lääkärihoitoa tarvittu, mutta koirien ja pikkujyrsijöiden kanssa ollaan saatu välillä todella tylyä kohtelua.

Täällä peukut pystyssä että Lordi-pojan töppönen parantuu!
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

No olipa mukava lääkäri! :smt001
Tuollaisen ammatti-ihmisen kanssa on mukava asioida uudestaankin, mikäli tarvetta ilmenee.
Ja vielä että pyysi kertomaan myöhemmin kuulumisia.
Hurraa- huuto ja hatun nosto :smt006
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Täytyy kehua meidän lääkäriä, kaikki ongelmat ja vaivat on otettu 'ihan tosissaan'. On käyty täällä meillä hoitamassa ja olen vienyt vastaanotolle kanan. Ja aina on paneuduttu asiaan. Kaikki meidän eläimet, hevonen, koirat, kissat ja kanat on saanu aina hyvän hoidon ja koskaan ei ole suhtauduttu väheksyen. Mainostan sen verran, että meidän elukat hoitaa Klaukkalan eläinlääkäri, joka on Kiikaistenkujalla, siellä on esim. Johanna Raulio, joka on erikoistunut eksoottisiin eläimiin.
Vastaa Viestiin