Munien väri

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kukko

Munien väri

Viesti Kirjoittaja kukko »

Kertokaa mitä muita erivärisiä munia kun valkoinen ja ruskea ja mikä rotu sitä munii
kochin-fani

Re: Munien väri

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Araucana munii vihertäviä munia (rotukirjan mukaan) :downtown:
HopiaVilla

Re: Munien väri

Viesti Kirjoittaja HopiaVilla »

Meidän risteytys jonka emo on golden legbar, munii sinivihreitä munia.. :smt001
Tiia12

Re: Munien väri

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

ja eikös leghorn muni suklaanruskeita munia ?
rilla

Re: Munien väri

Viesti Kirjoittaja rilla »

Taitaa olla marans joka ainakin munii tumman suklaan ruskeita. Mun light brahma munii luun värisiä joissa on pieniä ruskeita täpliä.(Sillon ku munii, nyt on hautonu tyhjää munaa 2 viikkoo:) :smt040
maunu_muori

Re: Munien väri

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Muistaakseni leghorn munii puhtaan valkoisia ja se ruskeita munia vanhempi rotu on ISA Brown, niissä vähän väri vaihteli. Ruskeita tulee nykysiltä tehotytöiltä noista HY -Line Variety Brown ( olikohan se täydellinen nimi noin) Noi munat on aika tummanruskeita. Ai niin ja broiskun munat tais olla myös ruskeita, jos en ihan väärin muista. Samaten vaaleenruskeita tais olla ne Rokin munat..( tosta on jo jonkin aikaa kun oli, niin en oo ihan varma)
Viimeksi muokannut maunu_muori, 18 Heinä 2012, 08:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
vardenji

Re: Munien väri

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mun orpit munii vaalean beigejä munia, joissa välillä vaaleeta pilkkua, välillä tummempaa pilkkua, tai ei ollenkaan pilkkuja. Pronssikalkkunat munii vaaleita munia, joissa ruosteen värisiä pilkkuja(vaikka kanoja kysyttiinki, ne on mun mielestä tavattoman kauniita munia).
Mirzun

Re: Munien väri

Viesti Kirjoittaja Mirzun »

Kysympä tässä ketjussa sitten jos joku tietäisi tai osaisi arvailla :smt001
Kun mun tuolla sekalaumassa aina välillä tulee sellaisia keskikokoisia hiukan vaaleanpunaiseen viittaavia munia, munissa myös pikkiriikkisiä valkoisia pisteitä. Ideoita mikä rotu tai rodut yhdessä voisi tuollaisia munia? Rotuja on kääpiö-kochin/ehkä myös isona, tai sit on brahmaa, silkkejä, joku maatiaiskana(ainakin täysin saman näköisiä oli korkeasaaressa) ja näiden sekoituksi. Pyydän anteeksi teiltä roduista tietäviltä että on rodut hiukan hukassa :smt017
Kanat on mulle tullut 1,5 vuotta sitten kuhan vaan munivat kanoina ja nyt vasta on rodut enemmän alkanut kiinnostamaan. Jos jotakuta kiinnostaisi rotujani alkaa arvailemaan voin myös laittaa kuvia :smt001
sannikki

Re: Munien väri

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Meidän kochinit on munineet melko tumman punaruskeita, kiiltäviä munia :)
Skrållan

Re: Munien väri

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

tarttee vihreän muijan, sinimunijan, maransin ja jonkun jpka tekee valkoisia munia..
siiri

Re: Munien väri

Viesti Kirjoittaja siiri »

meiltä saat vihreän muijan :smt044 :smt043 ^^
eilen katsoin kaupassa hyvin hämmentyneenä, kun munahyllyyn oli putkahtanut ihan syvän ruskeita - suklaamunan värisiä munia lavallinen ?
tahtois vaan mistäs sais?
Skrållan

Re: Munien väri

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

siiri, minkä rotuisen?
siiri

Re: Munien väri

Viesti Kirjoittaja siiri »

Jaa-a .. sekarotuisia ovat.. kaikki erivärisiä ja näköisiä :smt017
Vastaa Viestiin