covatutto 7

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

majuri

Re: covatutto 7

Viesti Kirjoittaja majuri »

Taskulamppua ei löytynyt.Otin lastenhuoneesta pöytälampun ja aikani mietittyäni ja turhaan yritettyäni keksin laittaa tyhjän vessapaperirullan lampun ympäri ja muna siihen päälle :smt005 Kaikissa selkeästi hämähäkin seittiä näkyvissä :smt041 Eli tälläkin huonoksi todetulla koneella sittenkin käyttöä...vai hihkunkohan innoissani liika aikaisin :wink: Mutta toivo elää :smt050
KössiKenguru

Re: covatutto 7

Viesti Kirjoittaja KössiKenguru »

Moikka! Mulla on covatutto mutta se isompi kone,16 munalle. Mun haudonnat on onnistunut tosi hyvin! 5 satsia sillä haudoin nyt ostin "paremman" koneen,sillä en oo hautonu vielä ollenkaan. ens kevään hommia. Ajattelin kuitenki käyttää tuota vanhaa konetta tipujen kuivauspaikkana. Mulla ei oo ollu kosteus mittaria ollenkaan,summassa vain. lämpömittarin oon säätänny kaks viivaa sen satasen yläpuolelle.noin. Koitin siinä kahtu digimittarilla lämpöjä mutta hermothan siihen meni ja päätin luottaa koneen mittariin ja helepoimmalla pääsin:) Hyvä peruskone,ilman hienouksia :smt001
HämeenHidas

Re: covatutto 7

Viesti Kirjoittaja HämeenHidas »

Mulla on Covatutto 7 nyt ensimmäistä kertaa käytössä. Tänään oli 17. päivä, eli ensi viikolla tiput kuoriutuu, jos kaikki on mennyt hyvin. Kuinka pian tiput voi siirtää pois tuolta koneesta, sitten kun kuorituvat? Eikö niitä häiritse tuo koneen vilkkuva valo?
HämeenHidas

Re: covatutto 7

Viesti Kirjoittaja HämeenHidas »

Meillä on tänään kuoritunut kaksi tipua ja kaksi olisi vielä tulossa. Ihan hyvä hinta-laatusuhde, kun ostin tuon koneen käytettynä 30 eurolla. :smt001 Seitsemästä munasta neljä oli hedelmöittynyt ja nyt näyttää, että kaikista niistä neljästä kuoriutuu tipu. :smt055
Rapatassu

Re: covatutto 7

Viesti Kirjoittaja Rapatassu »

Menin sit kaikista moitteista tämän hankkimaan ja ongelmiahan siitä tais sit tulla :smt021

Virittelin koneen käyttökuntoon ja annoin raksutella että tasautu kaikki lämmöt sun muut. Luottavaisin mielin uskoin tuota koneen mukana tullutta lämpömittaria ja sitä tuijottelin. Eilen kävin sitten ostamassa semmosen digitaalimittarin mikä on tarkotetttu ulko/sisäkäyttöön ja siin on kosteusmittari mukana (kiinnosti siis tuo kosteuskin tietää).

Pujottelin mittarin ulos tarkotetun anturin sinne koneen sisälle siitä koneen oman mittarin reiästä. Pari eka tuntii näytti ihan ok lämpöjä ja illallakin kaikki näytti olevan vielä ihan ok. Mut nytten aamulla herätessä lämmöt oli pompannu 40,4 asteeseen :smt013 mutta koneen oma mittari näyttää edelleen et lämmöt ei muka ois mitenkään korkeella. Munat tuntuivat käteen kyllä selvästi lämpimämmiltä kuin eilen käännellessä. Kumpaan mittariin mä nyt sit luotan? Ja mistä mä tiedän meniks noi munat nyt sit ketuiks vai pitääks mun nyt sit vaan odotella miten kävi (huomatkaa kärsivällisyys ei kuulu hyveisiini :smt002 ).
Omenapuu

Re: covatutto 7

Viesti Kirjoittaja Omenapuu »

Minulla on tuo covatutto 16 hyvin on haudonnat onnistuneet ja olen ollut tyytyväinen koneeseen :smt045 tällä hetkellä on haudonta loppusuoralla, lähes kaikissa munissa on säröt ja hirveä piipitys kuuluu munista :smt055 Minä olen luottanut tuohon koneen omaan mittariin ja sillä on menty.
thank

Re: covatutto 7

Viesti Kirjoittaja thank »

Ostin itselleni myös ko. koneen, mutta minulla vähän ihmetyttää. Ei ainakaan tuohon koneen omaan lämpötilamittariin voi luottaa, siinä näyttää, että lämpö olisi just siinä paksuimmalla viivalla (paljonkos tämä lämpö edes silloin on?), mulla on siellä nyt kaksi muutakin lämpömittaria, toinen näyttää 39 ja toinen 40,7, kosteusmittari, joka mulla asunnon normaalista ilmatilasta näyttää 37, näyttää nyt vain 21%. Eli varmaan täytyy joku tarkkuusmittari hommata, jotta tiedän oikeasti, mitä kosteus ja lämpö on, vai luotanko vain, että kosteus on viiriäisen munille hyvä? Ohjeet olivat myös vähän kököt, käskettiin alkuun täyttää yksi säiliö neljästä, mutta kuvassa kuitenkin oli kaksi säiliötä täytettynä. Täytin siis kaksi vierekkäistä säiliötä nyt, kone vielä ihan testikäytössä vasta onneksi, joten aikaa on ihmetellä vielä tuota kosteus / lämpöhommaa. Lisäksi tuo kansi oli kyllä aika kummallinen, kun ei istu oikein mitenkään päin tuon koneen päälle, ihan kuin se olisi kokonaan eri koneesta.
Junakassi
kana
Viestit: 105
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 14:23
Paikkakunta: Kouvola

Re: covatutto 7

Viesti Kirjoittaja Junakassi »

Montako ankanmunaa mahtuu covatutto seiskaan?
Sasa

Re: covatutto 7

Viesti Kirjoittaja Sasa »

Te jotka ootte luottanu Covatutton omaan mittariin, ootteko pitäny lämmöt 100F vai mis kohin? Joku mainitti että pari viivaa päälle. Itellä tais pääosin olla viivan pari alla, kun digillä mittäsi myös ja munien liki digin mukaan oltiin kuiitenkin 37-38. No kymmenestä munasta kolme kuoriutui. Viisi oli jossain loppumetreillä kuollut. Pari poistin jo aiemmin hedelmättöminä. Covatutto 16 siis mulla.
Annir85

Re: covatutto 7

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Mulla on kans tuo covatutto 16 ja laitan sen lampun sammumaan just inan yli 100F kohdalla, eli ei edes kokonaista pykälää yli. Hyvät tulokset on tuolla säädöllä ollut. Sitä vaan täytyy päivittäin tarkkailla, että pysyy siinä säädössä, lopussa vielä useammin kun pakkaa lämpö nousemaan liiaksi.
Vastaa Viestiin