tipuja kaupan munista?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Pirjo

Re: tipuja kaupan munista?

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Pirjo kirjoitti: Nyt minäkin tähän hulluuteen pyrähdin mukaan; viikko sitten ostetut ´valkoiset luomumunat` eivät olleet hedelmöittyneitä -yksikään, mutta perjantaina löysin Turun läheltä iini miini pikkuisesta valintatalosta ´ruskeita luomumunia` ja nyt kokeillaan taas nappaako :smt005
Arvatkaas kuinka mulle kävi :smt009
...vanhoihin kaavoihin kangistuneena ajattelin äsken läpivalaistessani että: ´eihän näistä mitään näe....` ja kun ei ollut edellisetkään hedelmöittyneet niin otin veitsen käteen ja yksi halki... oon just tappanut yhden ´eldorado-tipun` :smt010 -anteeksi!
kun läjäytin munan sisällön valkoiselle lautaselle niin siinä se raukka sätki verisuonineen -noin viikon vanha reppana -mun tuurilla se oli SE AINOA KANA ... no nyt tiedän etten lähde aukomaan niitä loppuja munia :smt021
maunu_muori

Re: tipuja kaupan munista?

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Mie en oo läpivallaisu mitään...Oottelen vaan rauhassa sitä kuoriutumista, ja jos ekan jälkeen ei kahteen päivään oo tullut ulos, niin sitten kompostoriin.
Asiasta villakoiraan...Tipsiä voi taas onnitella: 7 ankanpoikaa edellisen 6 lisäksi tervehtii isoäitiä :smt005 .. Toinen niistä tummista naarasankoista hautoo jossain ite, noi oli hautomakoneesta :smt045 .. Oli tyttären kanssa puhetta viikonloppuna, kokeili kaupan ankalla, näyttäis että pikkumies kestää ankanlihaa, JES.. ei mee hukkaan mummin viritelmät :smt003
Kanafani

Re: tipuja kaupan munista?

Viesti Kirjoittaja Kanafani »

No sitten, jos tipuja voi kuoriutua kaupankin munista, niin eikös se ole mahdollista vain luomumunista, jotka kukko on hedelmöittänyt?
Junakassi
kana
Viestit: 105
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 14:23
Paikkakunta: Kouvola

Re: tipuja kaupan munista?

Viesti Kirjoittaja Junakassi »

Hei onko niissä mikä onnistumis prosentti?esim.12 munaa ja mikä merkki on "paras"? :smt049
Junakassi
kana
Viestit: 105
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 14:23
Paikkakunta: Kouvola

Re: tipuja kaupan munista?

Viesti Kirjoittaja Junakassi »

Haloo voisko joku vastata? :smt015
Maikki

Re: tipuja kaupan munista?

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Kaupan munien hautominen on kyllä arpapeliä. Aikaisempia viestejä selaamalla voi saada vinkkiä millä munamerkillä muut ovat onnistuneet. Mutta jos haluat varmemmin tipuja, suosittelen ostamaan munia harrastajalta, jolla kukko on varmasti polkenut kanoja ja munat ovat muutenkin laadukkaampia haudontaa ajatellen.
viiruhullu

Re: tipuja kaupan munista?

Viesti Kirjoittaja viiruhullu »

Vois kokeilla! :smt016
kukkopoika
bankiva
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2012, 19:52

Re: tipuja kaupan munista?

Viesti Kirjoittaja kukkopoika »

Minä kokeilin,laitoin 17 kaupan luomumunaa hautomoon. 11 Nikulan ja 6 Pirkka munaa.

Nyt läpivalaisin 4 vuorokauden kuluttua hautomisen aloittamisesta.Kahdessa on hämähäkit ja ne on Pirkka munia.Kaikki Nikulan munat ovat kirkkaita.
miyu

Re: tipuja kaupan munista?

Viesti Kirjoittaja miyu »

Meillä oli viime keväänä 6 Kauppahalli24:n Satamuna-luomumunaa. 3 oli hedelmöittyneitä, mutta vain 1 kuoriutui.
Kanailija

Re: tipuja kaupan munista?

Viesti Kirjoittaja Kanailija »

Eli tarviin pika pika apua. Tänään läpivalaisin meiän 8päivän ikäset luomumunat kaikis oli eloo mut sit olin laittamassa niitä takasin kanan alle niin yks putos joku 20 cm korkeudest niin onko se kuollu? Kuores ei ainakaa näkyny säröjä mutta kun läpivalasin sen niin sitä suonistoo ei enää näkyny ja se keltuaine vaa `kellu` siellä sisällä. Pitäskö tuo rikkoo ja katoo vai onko viel toivoo.
Annir85

Re: tipuja kaupan munista?

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Moi. Ei ne verisuonet pitäis mihinkään hävitä vaikka putoaa. Tuon ikäisestä haudottavasta pitäisi kirkkaalla lampulla näkyä sydämensyke, toki huoneen pitää olla pimeä.
Kanailija

Re: tipuja kaupan munista?

Viesti Kirjoittaja Kanailija »

Juu mutta siis se alkio on tavalaa irtautunu tai semmosta koitan saada sulle kuvat siitä.
Kanailija

Re: tipuja kaupan munista?

Viesti Kirjoittaja Kanailija »

Avasin munan kun olin tiiraillu sitä noi 1min sil seilas ilmatila aikkas huolella.
Kanailija

Re: tipuja kaupan munista?

Viesti Kirjoittaja Kanailija »

Voisitteko auttaa kahesta munasta kuotiutui kaks ihanaa tipua. Mutta tää toinen tipuista ei oikein pysy jalkojen varas suorina vaan on sillee pyllylteen jalat maassa. Onko tää joku kehitys vamma vai normaalia? Ja kuoritumisest on alle 12h aikaa. :smt001
Marielina

Re: tipuja kaupan munista?

Viesti Kirjoittaja Marielina »

Minä laitoin pesään kaupan luomumunia (olisko ollut Pirkan) kanojen hautomaviettiä nopeuttamaan.
Eilen sain tarkistettua toisen pesän. Siellä oli kuusi omaa munaa ja kaksi kaupan munaa. Kaikissa omissa näkyi eloa, yksi kaupan muna kirkas ja toisessa oli eloa.

Toisen pesää en ole vielä kerinnyt tarkistaa, mutta jännittää kyllä tuota ottomunaa alkaa seurailemaan, että kukas sieltä kuoriutuu. Toivottavasti on elinkelpoinen :smt001
Vastaa Viestiin