Laskiastia

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

mustikkapiirakkaa kanoille! = helmiä sioille. Byäääh mitä tuhlausta,rakastan mustikkapiirakkaa :smt016
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Munan- ja laskinkuljetusastiat, Halpa-Hallista ostettu joskus ..
Kuva
Wiola

Viesti Kirjoittaja Wiola »

^Pikkasen tyylikkäitä laskiastiota / kanasankoja...Voi kehveli kun ei ole Halpahalleja meilläpäin...pitää katetta Taloustalosta...
Harmi kun en enää oo Vetelissä töissä..olis Hapahalliin Kaustisille lyhyt matka.. :smt016
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 Voi veljet... Mä menen Veteliin töihin nyt kuun lopussa!
Hiljuska

dynoista...

Viesti Kirjoittaja Hiljuska »

Minä keräilen noista lähikaupoista niitä sellaisia mustia, muovisia, suorakaiteen muotoisia rasioita, elikkäs dynoja. Mulla on niitä pino keittiön komerossa, johon heitän kanoille sapuskat ja vien sitten kanalaan kun joudan. Ovat käteviä, ei tarvitse pestä kun heitän ne sitten käytön jälkeen energia jätteisiin. Kaupoistahan ne menevät suoraan heittoon.
iisa

Re: dynoista...

Viesti Kirjoittaja iisa »

Meillä ei vielä ole kanoja mutta keräilen kaikki mahd.astiat(jauhenliharasiat,voirasiat,ym) ja vien ne löytöeläintalolle siellä tarvitaan kerttakäyttöisiä ruoka-astioita "karanteeni"-tiloissa joissa pidetään just löytyneet kissat ym.. ja sinne otetaan mielellään petivaatteitakin(vanhat pyyhkeet,lakanat ym peitot). Näin ainakin Mikkelissä sitä en tiedä miten on muualla??
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

mut muistakaa mustikkahillo ei ole kuin herkkupalana kanan ruokaa aikoinaan kun olin leipomossa töissä annoin reilusti vanhaksimennyttä hilloa munat muuttuivat violeteiksi
Rosmariini

Viesti Kirjoittaja Rosmariini »

^oooh, vähänkö hienoa. Violetteja munia :smt002 . Oliko pelkästään kuori värjääntynyt vai myös sisältö?
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Wiola kirjoitti:^Pikkasen tyylikkäitä laskiastiota / kanasankoja...Voi kehveli kun ei ole Halpahalleja meilläpäin...pitää katetta Taloustalosta...
Harmi kun en enää oo Vetelissä töissä..olis Hapahalliin Kaustisille lyhyt matka.. :smt016
mirri kirjoitti::smt005 Voi veljet... Mä menen Veteliin töihin nyt kuun lopussa!
:smt005 :smt005 Ja mä oon Vetelissä töissä kaiken aikaa... kun asun täällä :smt005. Vieläköhän halviksesta löytyis noin tyylikkäitä kippoja :smt016, täytyy lähteä penkomaan...!
Kiyry87

Re: Laskiastia

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Meillä laskiastiana toimii ja myös ruokakippona metallinen koirankuppi.
Kaksi koiraa niin niitä kupeja on jotenkin kertynyt. :smt017
Mutta on helppo pyöräyttää tiskikoneessa puhtaaksi. :smt043

Ihania noi emalikipot! Mä noita olen metsästänyt itsekin mutta huonosti
ollut tarjolla kun eihän noista kukaan raaski luopua kun ovat kauniita. :smt054
Kotkottaja

Re: Laskiastia

Viesti Kirjoittaja Kotkottaja »

Mulla on jääkaapin ovessa tyhjä 1.5l maitotölkki johon lapsetkin ovat oppineet laittamaan kanojen ruoat. Kun se on jääkaapissa niin eväät ei haise eikä pyöri pöydällä. Kuivat leivät voi liottaa myös leipäpussissa :smt002 Mä kun olen niin laiska tiskaamaan kanojen astioita :smt019
kuumakesä

Re: Laskiastia

Viesti Kirjoittaja kuumakesä »

Minä kerään laski-jutskat kertakäyttölautaselle ja nakkaan sen sitten kanalaan. Kuluuhan niitä lautasia kyllä, mutta ei oo tarvinut kuljetella astioita edestakaisin pesuun. Laiska oon ehkä joo, mutta tää systeemi on toiminut meillä ihan hyvin. :smt002
ellikki

Re: Laskiastia

Viesti Kirjoittaja ellikki »

Meillä on tiskipöydällä litran jogurtti-ämpäreitä, joihin kerään kanoille menevät sapuskat. Ämpäreitä tulee ihan omasta takaa, ja kun niissä on kahvat, niin on mukava kantaa.
Vastaa Viestiin