Harkinnassa hämäläisiä

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Vinsteri

Harkinnassa hämäläisiä

Viesti Kirjoittaja Vinsteri »

Aloittava kanailija ja harkinnassa hämäläinen kanta, Päijät-Hämeessä kun ollaan. 3-4 kanaa ja kukko ihan kotitarvemunitukseen, mutta ei säilyttäjäksi. Onkohan vaikeaa löytää kyseistä kantaa esim. kahta munivaa ja kahta nuorikkoa + kukkoa? Kukko ei kuitenkaan saisi olla sukua, jos vaikka joskus innostuisi tipuista :smt001
Vinsteri

Re: Harkinnassa hämäläisiä

Viesti Kirjoittaja Vinsteri »

Eikös kenelläkään tosiaan ole tietoa hämäläisistä? Samalla mieluusti kuulisin kokemuksia rodun ominaisuuksista. Hyviä munijoita mutta huonoja hautojia on etsinnässä :smt003
Tavast

Re: Harkinnassa hämäläisiä

Viesti Kirjoittaja Tavast »

MTT:llä on lista säilyttäjistä, sitä kautta voisit saada tietoa hämäläisistä.
Chick
chabo
Viestit: 194
Liittynyt: 06 Huhti 2010, 14:42
Paikkakunta: Orimattila

Re: Harkinnassa hämäläisiä

Viesti Kirjoittaja Chick »

Mulla ja kaverillakin on täällä päijät-hämeessä Hämäläisiä, muttei juuri tipuja nyt kun tarttis saada uus kukko :smt017
Wyandotteja, Plymouth rockeja
Tavast

Re: Harkinnassa hämäläisiä

Viesti Kirjoittaja Tavast »

Minulta saat kukkotipun, jos haudonta onnistuu :smt001 Kahdelta säilyttäjältä on siitosmunia, viikon alussa tulee tipuja jos on tullakseen.
hongatar

Re: Harkinnassa hämäläisiä

Viesti Kirjoittaja hongatar »

Mun hämikset hautoo kyllä, meillä yksi kolmesta hautoo. Loput munii hyvin...
Kauniita ja upeita, suosittelen lämpimästi! Itse en ole vieläkään säilyttäjä, mutta säilytyskelpoisia ovat. Voin laittaa yksäriä jos jää ylenmääräistä sakkia, toistaiseksi ei ole.
Chick
chabo
Viestit: 194
Liittynyt: 06 Huhti 2010, 14:42
Paikkakunta: Orimattila

Re: Harkinnassa hämäläisiä

Viesti Kirjoittaja Chick »

Tarttis melkeen nyt aikuisen kukon, jos tipuja haluis tänä kesänä :smt004 Kaverillani oli kukkotappelu ja ei ole nyt yhtään kukkoa :smt012
Mulla hautoivat myös viimekesänä ihan hyvin ja oli hyvä emo.
Wyandotteja, Plymouth rockeja
vinski

Re: Harkinnassa hämäläisiä

Viesti Kirjoittaja vinski »

Minulta kyllä löytyy hämäläisiä kukkoja.. :-" Talven haudonnasta tuli neljä kanaa ja kaheksan kukkoa! Kommeita mustia, kiekuvat ja polokevat!
Chick
chabo
Viestit: 194
Liittynyt: 06 Huhti 2010, 14:42
Paikkakunta: Orimattila

Re: Harkinnassa hämäläisiä

Viesti Kirjoittaja Chick »

Missäpäin teillä niitä olis, kun ei profiilissa mainintaa paikkakunnista..?
Wyandotteja, Plymouth rockeja
vinski

Re: Harkinnassa hämäläisiä

Viesti Kirjoittaja vinski »

:smt006 Kukot on täällä Utajärvellä, Oulun ja Kajaanin välillä!
miemsl

Re: Harkinnassa hämäläisiä

Viesti Kirjoittaja miemsl »

Hämäläisiä kukkoja olisi tarjolla Vesilahti / Pirkanmaa, heikommin sitten kanoja, mutta kyllä niitäkin liikenee. Erisukuisia keskenään nuo, ja MTT säilyttäjältä peräisin, itse en ole säilyttäjäksi rekisteröitynyt, mutta ei mulla muunrotuisia ole. Hyvin on toimeen hämäläiset tulleet ja munivat ihan kiitettävästi. Käytökseltään hyvin omatoimisia, eivät tunnu jalkoihin jäävän.
Vastaa Viestiin