Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Viivi81: täytä molemmat aloitusviestissä mainitut lomakkeet, koska sun pitopaikan rekisteriotteessa kanoja ei vielä ole.
Juu, ei ole siipiveikoilla mitään yksilökohtaista rekisteröintiä, vaan harrastajat voivat ilmoittaa sen kotkomäärän, joka on se määrä mikä suurinpiirtein tilalla asustelee.
Carla

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Carla »

Help.

Täytän Rekisteröityminen eläintenpitäjäksi (siipikarja) -lomaketta.

3. eli Tuotantotapa-kohta mietityttää. Eli kanathan ovat olleet meillä JO neljä päivää, ja JOS alankin jossain vaiheessa haudottaa munia (siis joskus tulevaisuudessa), tai vaikka ryhtyä säilyttäjäksi tyrniksilleni ja esim. tuottaa siitosmunia, niin pitääkö ruksittaa se "Jalostuslaitos"- ja "Hautomo"-kohdatkin????

Tää on niin pihalla.
:smt101

Muoks. siis seura- ja harrastuseläimet laitoin siihen pitopaikka-lappuun, eli en aio missään nimessä varsinaiseksi "TUOTTAJAKSI" ryhtyä. Mutta missä on tän toisen lapun kohta harrastustoiminnasta??? Vai voiko jättää tyhjäksi sen tuotantotapa-kohdan?
Argh.

Muoks. OSA 2.

Ei oo tosi. Siis pitää varmaan blondata päänsä. :smt021 Mähän sain kaksi paperia maaseutuviranomaiselta. Toinen on pitopaikkarekisterin tosite ja toinen rekisteröitymistosite. ("Olette rekisteröitynyt eläintenpitäjäksi")
Meidän viranomainen on siis varmaan tehnytkin sen ihan automaattisesti sen eläintenpitäjärekisteröinnin, vaikka vaan sen pitopaikkalapun täytin!

VOI TURHAA AIVONYSTYRÖIDEN LIIKEHDINTÄÄ!!! :smt043 :smt043
Iloisten Munatalo

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Sainpahan tänään vihdoinkin vietyä maataloustoimistoon rekisteröinti paperitkin :smt005
Muoks! Tulipas nopeesti pitopaikkatunnus :shock: Ei mennyt kuin viikonlopun yli! No meillä onkin niin iloinen maaseutusihteerimies Matti :smt023
sofira

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja sofira »

:smt024 ...joo olen minäkin kuullut ja jopa lukenutkin että pitää tehä joku ihmeen rekkausilmoitus maataloussihteerille kunnan toimistoon.....JA PASKAT!!!! en ole niin EU-talutusnarussa että tommosia ilmoituksia alan tekemään.
Periaatteeni on että kanat ovat minun maallani niin saavat käyskennellä ja kuopustella ilman EU/kunnan papereita. :smt019
Sama koskee mun vuohia ja kalkkunoita. :smt008
Tuntuu vaan siltä ,että kohta ei ole semmoista asiaa mistä ei pitäisi raportoida Brysseliin.
Ei kai me niin nokasta vedettäviä olla???? :smt017
Suwitsu

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Ei nää mitään EU-juttuja oo.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

^Juu, ei ole!

Miksi ihmeessä tämmöiset nimimerkit kuin Tintti ja sofira viitsivät nähdä semmoisen vaivan, että rekisteröityvät tänne Munanettiin :-k
max3

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja max3 »

HiltaHelikopteri kirjoitti:Miksi ihmeessä tämmöiset nimimerkit kuin Tintti ja sofira viitsivät nähdä semmoisen vaivan, että rekisteröityvät tänne Munanettiin :-k
Kai hekin sit haluavat kertoa mielipiteensä. :smt001
sofira

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja sofira »

HiltaHelikopteri kirjoitti:^Juu, ei ole!

Miksi ihmeessä tämmöiset nimimerkit kuin Tintti ja sofira viitsivät nähdä semmoisen vaivan, että rekisteröityvät tänne Munanettiin :-k
ehkä tuo rekisteröinti oli suurivirheeni!!!
Sillä ehkä olen syntynyt eri vuosikymmenellä tai sadalla kuin HiltaHelikopteri.
Muistan asioita miten kaikki oli helppoa ennen EUta
Sain omistaa kanoja kukkoja vuohia lampaita ja jopa lehmiä ilman mitään rekkaushommeleita tai korvamerkkejä.
Tänä päivänä pitää näköjään ilmoittaa joka kananpaskakin jollekin virkamiehelle.
En ole nokasta vedettävä kananpoika. että puhuisin täällä niinkuin puhutetaan enkä voisi saa sanoa omaa mielipidettäni.

Ja jos sinusta tuntuu siltä että olen väärä henkilö täällä munanetissä niin voit pannata mut ulos.
jos yhtään tunnet tai tiedät miehesi sukua niin oon yksi heistä samallainen jäärä kuin Veskukin.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

No, lait ja asetukset ovat kaikille samoja. Niiden noudattamisessa ei kysytä esim. syntymäaikoja eikä henkilökohtaisia mielipiteitä. Näin se vaan on, nykyaikana :smt006
annemari

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja annemari »

:smt006

Mutta Munanetti ei ole se instanssi, joka valvoo, tai ON OIKEUTETTU opastamaan lainopillisissa asioissa. Tänne ei uskalla kirjoittaa enää mitään, kun saa pelätä vastalauseryöppyä ja komentelua ja jopa uhkailua. Tämä ei ole yksin minun mielipiteeni, tiedän että pari muutakin munislaista on jättänyt palstan tämän asian takia. Itse käytän munanettiä enää vian markkina-kanavana.

Viranomaiset ovat viranomaisia, keskustelupalstan ylläpitäjät ja moderaattorit EIVÄT KUULU viranomaisiin ! vaikka ehkä joskus niin kuvittelevatkin. U G H .
Korpela

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Korpela »

--- esim taajama alueella kanojen pito on tehty niin vaikeaksi että ei se ilmoittaminen ihan helppoa ole.
Ymmärrän molempien kannan.
Silti musta on väärin että Puutorin akvaario möi/myi joitain vuosia siten alligaatoreita ( Tai käärmeitä tai siilejä tai oravia.) lemmikiksi ja mun pitää kutsua terveystarkastaj noitten kanojen vuoksi.
Se ei vaan tunnu reilulta.'
Mielipiteen saa ilmaista, se on keskustelua, mutta tapa jolla se ilmaistaan , on jokaisen omassa harkinnassa, kovin fiksua ei ole tahallaan laukoa asioita joiden tietää satuttavan toisia, saman asian kun voi sanoa monella tavalla.
vardenji

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Laitan minäkin lusikkani tähän soppaan. Ymmärrän hyvin molempia osapuolia. Jos ekana viestinään sivustolle moittii lakia ja asetuksia, sitä ihmettelee et mitä sitä oikein meinaa. Täällä on vahvastikin keskulteltu tästä aiheesta mutta kiistat on ollu ohi jo alkuvuodesta. Ne jotka ei rekisteröitynee, ei rekisteröitynee ja muut rekisteröity. Sillon jo sovittiin ettei aiheesta enempää haasteta riitaa, vai olenko väärässä! Omalla vastuullahan tuo on, mutta kaikki ei vaan myy kanoja rekisteröitymättömille. Ja säilyttäjäksi jos mielii, on rekisteröidyttävä kaiketi.
Iloisten Munatalo

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Korpela kirjoitti:--- Mielipiteen saa ilmaista, se on keskustelua, mutta tapa jolla se ilmaistaan , on jokaisen omassa harkinnassa, kovin fiksua ei ole tahallaan laukoa asioita joiden tietää satuttavan toisia, saman asian kun voi sanoa monella tavalla.
NIIN! :smt002
Xaus

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Joo, mut mä en ymmärrä tätä, et ajatellaan, että nämä korvamerkit yms ovat joku salaliitto. :smt019 Ehkä mä oon tyhmä ja yksinkertainen, mut mä oon sitä mieltä, että tämä on oikeasti hyvä asia. Eikä nuo rekisteröinnit ole iso vaiva, se ongelma on ihmisten pääkopassa. :smt002 Jos ihmisellä on puhtaat jauhot pussissa, niin mitä väliä on sillä, et Evira tietää, että omistat kanoja, lampaita yms? :smt017 Ihme ongelma tehty tästäkin. :smt011 Ihmisillä taitaa olla nykyelämässä niin helppoa, niin jaksetaan tällaisesta tehdä ongelma. :smt018 Omien eläinten kannalta pidän myös tärkeänä sitä, että saavat varmasti hoitoa eläinlääkäriltä, kun ovat merkittyjä (lampaat, vuohet), jos tulee hätä. Ei kai ne kanojen kohdalla kysy rekisteröitymistä, mutta ainakin minä olen tehnyt parhaani, jotta eläimeni saavat parasta hoitoa hädän hetkellä.
sasu

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja sasu »

Jaa, eipä tuo iso vaivanen ollut niitä lappuja täyttää. Meidän elli kun selvitti, että tässä on semmonen pointtikin, että jos on jotain tautiepidemioita (new castle tms.) niin on helpompi löytää tilat, joilla on lintuja ja käydä niitä näytteitä ottamassa, ja ennenkaikkea, informoida sitä lintutilallista taudeista ja niiden hoidosta.
Vastaa Viestiin