Mistä edullinen mylly?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Jyvämyllyistä

Viesti Kirjoittaja Maattari »

ninnu kirjoitti:Härkäpavut täälläkin jauhetaan. Pähkinät vaan on sellaisia, että se rasva kertyy nopeasti koneeseen ja vaatii sitten useammin puhdistamista.
Onko se kone helppo putsata? Täälläkin jauhetaan pähkinöitä. Ja mikä noista myllyistä hautomakoneen sivuilla teillä on?
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
siimis

Re: Jyvämyllyistä

Viesti Kirjoittaja siimis »

milkkis] kirjoitti:Mä vetelin härkäpapua tolla myllyllä ja hyvin jauho eli kyl sillä herneetkin menee.
Kuinka hienoksi ne menee, tuleeko jauhoa vai rouhetta? Mikä terä sulla on käytössä siinä? Vai mitä reikälevyjä ne on...

Entäs ääni? Onko kova? Oliko se ihan verkkovirralla vaiko voimavirtainen?

Mulla on tuollainen litistinmylly ja se on ihan ok. Pitää vaan helvetillistä meteliä ja herne ei tahdo mennä läpi. Ei sitä oikeastaan tuu kauheesti käytettyä, kun se herne on juuri se jonka haluaisin liiskaksi...
milkkis]

Re: Jyvämyllyistä

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Mulla on se 219e maksava sähkömylly. Ja olen kyl ollu tooosi tyytyväinen. Äänikään ei ole kovin paha, ainakaan mun korvaani :smt005 Meillä on ollu kans sellanen littari hevosilla joskus ja se piti kovaa meteliä. Siinä tulee mukana olisko ollu 4 eri kokosta seulaa ja ne on tosi helppo vaihtaa. Possuille teen jauhoa sillä pienimmällä seulalla mut herneet toisiks isoimmalla. Putsaaminenkin on helppoa kun vaan avaa sen etuosan josta seulakin vaihdetaan niin voi samalla putsata jos on tarpeellista :smt001
Suurnäkin Kanala

Viljan litiste vai murskausmylly, kanojen ruokintaan.

Viesti Kirjoittaja Suurnäkin Kanala »

Onko kenellä ja millaisia kokemuksia.
Gainsay

Kokemuksia myllyistä

Viesti Kirjoittaja Gainsay »

Kauranlitistäjäni hajosi :smt009 .Onkos arvon munislaisilla kokemuksia näistä Hautomakoneen myymistä myllyistä.
4 hevoselle ohran jauhamiseen ja kanolille sitten kans. Jauhettavat määrän kuitenkin alle 15l päivässä.
Toinen maksaa jotakin 250 ja toinen pikkusen enemmän. Onkohan tässäkin niin et kalliimpi kantsii ostaa?
Vastaa Viestiin