Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
hellu

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja hellu »

Ja mulle pyyntöä kans. (nimi siis Marjo Haukilahti)
rilla

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja rilla »

minullakin tyrnäväläisiä. 8 kaunista kananuorikkoa näyttäs olevan. jos tämä jää loppusaldoksi, niin keväällä olis tyrniskukon tarve täällä virroilla. olen ajatellu säilyttäjäksi. saas nähdä. paperit mulla jo on. katonpa nyt, postitanko. mut puhtaita on tytöt! :smt025
omena

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja omena »

^Mulla ois nyt kasvamassa tuossa neljä kukkelia, nyt 3vkoa vanhoja :) Asutaan tässä Porin vieressä mutta kulkua on Ikaalisiin, Vammalaan ja Tampereelle aika ajoin :)
katiska

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja katiska »

Meillä ois kans Jyväskylässä kaksi nuorta kukkoa tyrnäväläistä kantaa. Ovat kuoriutuneet 1.-2.8.2010. Värit musta ja musta-valkokirjava. Kanan alla ovat haudotut, muun parven seassa kasvaneet, säilytysohjelmaan kuuluvat. Olisivat keväällä jo kovasti polkukunnossa! :smt002

Hmm. Siis nuo nuoret kukot ovat myynnissä, muuten parvea on sitten kukko ja kahdeksan kanaa (joista tällä hetkellä kuusi munivaa).
Viimeksi muokannut katiska, 12 Marras 2010, 09:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dieseli

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja dieseli »

meilläkin on neljä kanaa jotka on lähtösin Nutulta ja kukko Arnold joka on Miniltä.Vaan lisää tulee kun hautomkone saadaan iskuun :smt017
Muusa

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Heippa dieseli :smt006 aina on kiva kun ilmaantuu uusia tyrnisten säilyttäjiä!
Arnold on itse asiassa alunperin meiltä tai ei oikeastaan meiltäkään vaan hain sen siitosmunana tuosta kylältä yhdeltä mieheltä jolle joskus myin tyrniksiä kukon ja pari kanaa ja joka ei kuulu säilytysohjelmaan. Samasta munaerästä haudoin koneella itselle Aino-kanan ja hellulle lähti siitä Ainon kanssa saman värinen kana.
vinski

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja vinski »

Meilläki pikku parvi tyrnäväläisiä, viisi kanaa ja kaksi kukkoa kasvamassa.. (säilytyksessä) Jos kukko-veljekset osoittautuvat sopuisiksi (ovathan kyllä Sopusoinnun poikia :smt040 ) pitänee kanoja hommata parveen lisää...
dieseli

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja dieseli »

Morjenttes Muusa
Arnoldista on tullut oikea seurustelukukko :smt017 se tykkää touhuta mukana kun tota kanalaa siivoo tai tekee jotain remppaa,myös autoremontti on sen sydäntä lähellä :smt005
mik

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja mik »

Mäkin sain sit vihdoin tiputettuu säilyttäjäpaperit postin kuljetettavaks. Ei ne ookaan ku puoli vuotta tuolla lojuneet. Saas nähdä huolitaanko säilyttäjäks enää, ku näyttää, et näit säilyttäjiä tulee ku sieniä sateella :D

mut kyl mä taidan olla kukkosäilyttäjä sit. Nyt näyttäis kuudesta tipusta olevan vaan yks kana. Joku vika nois munissa on, kesällä tuli 6 kanaa ja 9 kukkoa haudonnoista.
Tiger76

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja Tiger76 »

Moi kaikille! Olen kana hommis viel tyrniksistä haaveileva :smt003 Toiveena olisi saada tuossa keväällä oma kanala. Olen seurannut paljon keskustelua tyrniksistä. Epäselväksi on jäänyt silosääret ja sulkajalat?? Miksi sulkajalka on huono asia jne...? Josko joku viittis mulle tähän tyhmään kysymykseen vastata :smt002
Xaus

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Maatiaiskanalla ei kuulu olla sulkajalkoja. Ei siinä sen kummempaa. Jos ei säilyttäjäksi halua, niin niillä ei ole mitään väliä.
Tiger76

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja Tiger76 »

^Kiitos! Niin vähän ajattelinkin.
iiwi

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja iiwi »

Merkkaan ketjun, tyrniksiä on meillä.
Kaneli

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja Kaneli »

Voi itku,onkohan mun nyt pakko liittyä sinne Facebookkiin että pääsee sisälle tähän tyrnistelyyn,olen yrittänyt viimeiseen asti pysyä pois sieltä :smt002 .Jos nyt täältä vielä joku lukee niin olisko kellään satavarmasti lapsi-kilttiä kukkoa? Meidän nuori kukkeli on nyt kahdesti käynyt lasten päälle ja taitaa sillä olla edessä treffit kirveen kanssa :smt009 .Se tuli parvesta jossa oli muitakin kukkoja ja nyt pääsi täällä yksin kanojen herraksi,joten olisko siinä syy vihaisuuteen ?Jollain oli täällä auttanut että on samassa parvessa useampi kukko mutta minä en voi oikein niin tehdä kun tilat on sen verran pienet ettei isoa kanalaumaa voi niille sitten pitää.
Jos siis jollain olisi myytävänä meille uusi kiltti kukko olisi hienoa :smt038
Kun tämä IB-hässäkkä selviää niin voisi sitten vaihtaa,niin ja e-suomessa asutaan.
onnikas

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Pitäiskös miunkin jo etukäteen ilmoittautua? Täällä on 7 kehittymään lähtenyttä tyrnismunaa hautomakoneessa. Omenan parvesta on munat ostettu.
Vastaa Viestiin