Haavetta toteuttamassa ja IloMunan ajankohtaiset

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Iloisten Munatalo

Haavetta toteuttamassa ja IloMunan ajankohtaiset

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Oma pieni kanala haaveena :smt007 eli yhtään kanaa meillä ei ole ja remonttikin suunnitteluasteella. MIES KUMMINKIN SAATU PUHUTUKSI YMPÄRI ! :smt023
Asumme Kotkan alueella maalaistalossa, jonka pihapiirissä iso vanha navetta ja siellä oivalliset tilat kanalan perustamiseen hyvin pienillä pintaremontti toimenpiteillä. 5kymppisiä olemme ja perheeseen kuuluu tällä hetkellä kaksi, kuinkas muuten, lintukoiraa :smt002 ALHON kanta, tyrnäväläinen ja iittiläinen kiinnostaisivat kaikkein eniten ja nimenomaankin maatiaiskanoja niiden pitää olla eikä mitään Kunhanvaan kanoja :smt005 Tarkoituksena olisi laittaa pienimuotoinen kotikanala, josta tulisi munat omaan ja lasten perheiden tarpeisiin ja ehkä vähän tuttavillekin :-" 10-20 kotkotinta ajatuksissa. Onko teistä kukaan täältä meiltäpäin? Olisin kovin kiinnostunut näkemään livenä jo toimivan maatiaiskanalan. Kunhan kevät etenee ja pääsemme remontin alkuun niin laitan edistymisestä kuvia ja juttuja kuinka ikioma Munatalo valmistuu :blob6:
Kuva
tässä meidän navettaa ... tosin kanalaa suunnitellaan tonne etelän puolelle :sunny: Kuva
eli kuvassa aivan oikeaan reunaan, joka sekin jää vielä piiloon ....
Viimeksi muokannut Iloisten Munatalo, 20 Heinä 2011, 00:42. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
omena

Re: Haavetta toteuttamassa

Viesti Kirjoittaja omena »

Tervetuloa munikseen!! Mä oon niin kateellinen noista ihanista maalaistaloista navetoineen :smt012
Iloisten Munatalo

Re: Haavetta toteuttamassa

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Kiitos, Omena :smt001 .. tiedä kannattaako kade olla, näyttää sille että mitä enemmin tilaa sitä enemmin rojua raivattavaksi :smt009 mutta kunhan alkuun päästään niin näin se homma etenee ja saletisti natsaa vaikkei ollakaan Espanjan yöelämässä :smt005
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Haavetta toteuttamassa

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Tervetuloa tänne munikseen turisemaan :smt006 Iitistä olen minä joten matka ei ole ihan kohtuuton jos haluaa maatiaisiin tutustua, iittiläisiä säilytän kuten allekirjoituksesta käy ilmi.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Iloisten Munatalo

Re: Haavetta toteuttamassa

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Heippa Maattari :smt006 , todellakin matka ei ole kohtuuttoman pitkä sinne teille ja olisikin hienoa päästä tutustumaan iittiläisiin livenä. Miljoona kysymystä mukana matkassa :smt119
Silvia Sommarlat

Re: Haavetta toteuttamassa

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Silvia Sommarlat toivottelee omasta ja siivekkäidensä puolesta tervetuloa munislaisten mukavaan porukkaan. Tyrnis-rotuun kannattaa myös tutustua : se on tavattoman värikäs ja mielenkiintoinen rotu. Kurkkaa vaikkapa Silvian galleriaan meidän kaunottaria.
Iloisten Munatalo

Re: Haavetta toteuttamassa

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Hei Silvia S., juuripa sinun kuvagalleriassasi olen viettänyt pitkän tovin ja ihastellut kaikkea mitä olette saaneet aikaan :smt023 Pitkästi samoilla hempeillä linjoilla mennään, tosin minä olen toistaiseksi hempeillyt omaa asumustamme :smt001 . Mikään maatiaisrotu ei ole poissuljettu ja mielenkiinnolla luen kokoajan uutta tietoa koska minä olen aivan muna näissä lintu asioissa :oops: mutta hiljaa hyvä tulee ja täältä saan varmasti paljon tietoa ja apuja teiltä jo kokeneimmilta. Kiva löytää uusia tuttavuuksia ja uusia ulottuvuuksia :smt045
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Haavetta toteuttamassa

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Ottakaahan yhteyttä jos kanalaretki kiinnostaa :smt006 Ja meilläkin on kaksi englannin sprinkkua :smt001
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Iloisten Munatalo

Re: Haavetta toteuttamassa

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Varmasti otan sinuun yhteyttä ja oikeestiko sprinkkuja :smt038 , meidän on OP -koiria :smt049 Miten teidän tulee kanojen kanssa toimeen? Luulen että meidän äiti koira ainakin pitää pitää erillään :smt018 ... nuorempi saattais vaikka osata käyttäytyäkin niiden kanssa ...
omena

Re: Haavetta toteuttamassa

Viesti Kirjoittaja omena »

Oooo mikä navetta :shock: :smt055
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Haavetta toteuttamassa

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Ihana navetta! Nuorempi koira, joka tuli taloon kanojen jo ollessa täällä, suhtautuu hyvin, voi pitää vapaana kanojen ollessa pihalla valvomatta mutta toinen näkee ne vain paisteina. Varsinkin tiput ovat vastustamattomia.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
PieniHopea

Re: Haavetta toteuttamassa

Viesti Kirjoittaja PieniHopea »

Mullekin iski heti perisuomalainen kateus tosta navetasta :smt003
Iloisten Munatalo

Re: Haavetta toteuttamassa

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Haave etenee :smt003 Tänään käytiin tutustumassa kanoihin ja kotkotuksiin ja päädytty nyt lyömään lukkoon jonkinlainen aikataulu, eli kesäkuun alkuun mennessä pitää olla remppa valmis ja kanala vastaanottamaan kanat. :smt047
Iloisten Munatalo

Re: Haavetta toteuttamassa

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Kanat varattu / tilattu :smt049
suikku

Re: Haavetta toteuttamassa

Viesti Kirjoittaja suikku »

Onnea! Kohtakos se aika on kulunut ja saat hakea ne kotiin!
Vastaa Viestiin