Mitä rotuja haluaisit? (Lista)

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

ninnu

Re: Mitä rotuja haluaisit? (Lista)

Viesti Kirjoittaja ninnu »

mik kirjoitti:Mä voisin ottaa jonkun pirun ison kalkkunakukon pihalle vahtikoiraks. Toi 80+kg tanskandoggi ku ei pelota ketään, naapuritki vaan huiskii sitä pois tieltään ku tänne tulevat vaiks jätkä yrittää tosissaan.

vai oisko kiukkunen hanhiukko paree?
Meillä on molempia-Paitsi ei tuo hanhi mikään kiukkuinen ole, paitsi silloin kun emäntänsä hautoo, mutta vain pesän lähellä.
Suurempaa osaa kyllä hanhet pelottaa enemmän :smt002
Johtuen varmaan jo siitä, että ne kaahaavat heti porteille vastaan ja aloittavat kamalan metelin, vanha uros myös sähisee.
Toimii vähän kuin ovikelloina nuo hansut, tietää, että joku on tullut pihaan.

Kalkkuna ukko vaan kulkee ylväästi pörhistellen ja kalkattelee, eikä tule niin lähelle vierasta.

Mutta kivoja ovat molemmat, toki ihan erilaisia :smt045
Tuulia

Re: Mitä rotuja haluaisit? (Lista)

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Toi sultan on hieno !
Tuolla rotuesittelyssä ei tukkaa Araucanoilla paljoa ollut, vähän kuitenkin. täytynee niitä sitten lähemmin tarkastella kevväämmällä. :smt045
annemari

Re: Mitä rotuja haluaisit? (Lista)

Viesti Kirjoittaja annemari »

Mä yritän päästä eroon Light-Brahma unelmistani. Tilanpuute onneksi on vakava, eli ei mahdu ei ellei jostain luovu, eikä mistään raskis millään...
kite

Re: Mitä rotuja haluaisit? (Lista)

Viesti Kirjoittaja kite »

Mä olen miettinyt, että jos vaikka pari hevosta pistäis pois, niin niitten karsinoihin sais taas tehtyä jollekkin rodulle oman "kanalan" :smt005

Sininen partasilkki olis kova sana.. Tosin ne valkoiset, mustat ja ruskeatkin on kauniita... :shock:
-tää homma leviää käsiin..-
vardenji

Re: Mitä rotuja haluaisit? (Lista)

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mä haluaisin ihan vaan maatiaisia kanoja sekarotusten tilalle, en oo vielä päättäny kantaa. En vaan raaski luopua mun pikkusistani vielä, ja kehittelen kanalan toimivuutta. Horniolaisia saisin kohtuu helposti, mutten ota niitä sekarotuisteni joukkoon...
Puhtaat mille fleurit olis kans ihania, ne tracopanin värikokeilut oli ihan :smt007
Jättikotcheja tekis niin mieli... :smt060

Lapinlehmä, suomenhevonen, ankat ja lihakanit on kans haavelistalla. Kun vaan sais sen lottovoiton jolla hankkia ja elättää nää kaikki :smt003

Maatiaisnatsi kuulostaa kivalta :smt003
Muoks.
Noita rotujen tekstejä tutkiessa rajasin haluamieni lajien kirjon 9 rotuun, joista 6 on suomalaisia maatiaisia :smt003 Vaatimuksiin kuuluu tärkeimpänä kylmänkestävyys, hyvä haudontavietti ja suht hyvä tuottavuus enimmäkseen muniin. Lihaisakin saa olla. Laskeskelin että voisin pitää kahta eri rotua tilojen kannalta. Vahvoilla on Alho, Tyrnäväläinen ja Favorelle. Kattelen vielä ehkä kevääseen ennen kun teen tän suurempaa päätöstä :smt003
Koko lista on alho, ilmajokinen, kiuruvetinen, hämäläinen, iittiläinen, tyrnäväläinen, orpington, sussex ja favorelle. Korjatkaa jos joku vaihtoehdoista ei meilestänne vastaa vaatimuksia :smt017
kochin-fani

Re: Mitä rotuja haluaisit? (Lista)

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Nyt meillä on vaan maatiaisia, mutta unelmieni kanalassa liikkuu:
- kääpiö-kochineita
- silkkikanoja
- muutama isabrown
- kalkkunoita
Eipä paljoa muita tällä hetkellä :smt044
muoks: Niin joo ja tietysti myös Plymouth Rockeja :smt003
Viimeksi muokannut kochin-fani, 20 Joulu 2011, 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tinttu

Re: Mitä rotuja haluaisit? (Lista)

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Toi valkohuntu ois :smt049
fasunen

Re: Mitä rotuja haluaisit? (Lista)

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Kylläpäs on mieli muuttunut siitä, kun viimeksi tähän ketjuun kirjoittelin. Nyt listaan kuuluu jo vaikka mitä mille fleur, antwerpen, plymount rock, leghorn, brahmat, fenix, sebright ....... kyllähän sitä vaikka mitä hienoa keksisi. Kun vaan olisi hoidon ja pidon kannalta oikeanlaiset tilat ja oikeanlainen elämän tilanne. Muitakin lintuja tekisi mieleni kun vaan edelletykset olisi kunnossa esim. mustahartia-, valkoinen- ja vihreäriikinkukko, sekä kalkkunoita (näitä olikin mutta ei oikeen sopineet nykyiseen linnun pitotyyliin ja mandariinisorsat olisi ihania. Ainiin ja tietenkin siniviiriäiset ja jotkin koristekyyhkyt. :smt005
kochin-fani

Re: Mitä rotuja haluaisit? (Lista)

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Nyt mieleni on muuttunut paljon edellisestä viestistä, eli siis haluaisin omien maatiaisten lisäksi:
- Brahma(pariskunta) :smt050
- Pari silkkikanaa kukkoineen
- Plymouth rockeja
- Wyandotte :smt003
Tällä hetkellä ei muuta... (ehkä :smt040)
hen-na

Re: Mitä rotuja haluaisit? (Lista)

Viesti Kirjoittaja hen-na »

Minä tahtoisin muutaman vaaleahko värisen maatiaisen meidän mustaan porukkaan!
Sitten minä tahtoo orpingtoneja (näistä alankin sitten keväämmällä kysellä siitosmunia tai tietysti ne kelpaa jo nytkin!)
Ja tätä en tahtoisi sanoa ääneen, mutta tahtoisin pienen lauman ankkoja. meillä olisi niillekkin oivalliset paikat kesäksi! Syksyllä :smt027

Tälläkertaa olin hyvin vaatimaton. Katsotaan jatkuuko lista joskus :smt036
tervaatio

Re: Mitä rotuja haluaisit? (Lista)

Viesti Kirjoittaja tervaatio »

Sitte kun riikinkukkola on valmis, niin alan haaveilemaan fenixeistä... Aika varmasti myös hommaan niitä, tosin vasta joskus KAUKASESSA tulevaisuudessa.... :smt003
Vastaa Viestiin